Toukokuun top-lista

Nyt kun juhannus on jo ovella  ja toukokuu on melkein unohdettu on tietysti mun aika julkaista toukokuun suosikkeja! Hyvä myöhään kuin ei milloinkaan. Kuvituksena random puhelinotoksia toukokuulta!

Kosmetiikkatuote:
Toukokuun kosmetiikkatuotteena ehdottomasti L’oréal Parisin ihana Glow Chérie – Natural Glow Enhancer, kosteuttava kuultovoide, joka tuo iholle kivaa hehkua ja hieman sävyä. Oon itse käyttänyt tätä ihan yksinään tai sekoitettuna cc-voiteeseen.

Ruoka:
Aamupalasmoothiet – oon saanut luotua uuden, terveellisen aamupalarutiinin ja tehnyt lähes joka aamu smoothien suurin piirtein tällä reseptillä (2 hlölle):
– banaani
– 250g rahka
– pakastemustikoita + mansikoita, jos on ollut – mitkä vaan marjat käy
– n. 1 dl kaurahiutaleita
– vettä tai kauramaitoa nesteeksi
– loraus hunajaa

Tulee tosi hyvää, valmistuu supernopeasti ja riittää sellaisenaan aamupalaksi kahvin kanssa, koska on melko täyttävää rahkan, banaanin ja hiutaleiden vuoksi. Meillä meni blenderi rikki, joten oon tehnyt nyt sauvasekoittimella, ja tykkään jopa enemmän siitä, kuin blenderistä – pääosin siksi, koska on niin helppo puhdistaa. Eli onnistuu ilman blenderiäkin!

Vaate:
En oo vielä ehtinyt tätä käyttämään, mutta sanon silti mun uuden rakkauden eli Nanson pitkän puuvillaisen mekon, jonka tilasin netistä. Ennen äitienpäivää Nansolla oli kaikki tuotteet -30%, joten käytin tilaisuuden hyväksi ja tilasin pari tarpeellista, hyvälaatuista vaatetta.

Sarja:
The Crown (vaikkakin katsottiin se loppuun jo toukokuun puolessa välissä), Frendit & Tempparit. Näiden lisäksi oon tuijottanut aina yksin ollessani tyytyväisenä suomalaista sisustusohjelma Kotoisaa – mä vaan rakastan sisustusmuodonmuutoksia, ai että!

Rutiini:
Ihonhoitorutiini Lumenen tuotteilla. Tähän rutiiniin kuuluu kasvojen puhdistus, kasvosuihke, seerumi ja kosteusvoide. Toiseksi rutiiniksi mainitsisin kyllä ton joka aamuisen smoothien!

Biisi:
Biisin sijaan jaan tässä pari lemppari-podcastiani, koska oon kuunnellut niitä enemmän kuin musiikkia toukokuussa. Kuuntelen viikoittain uudet jaksot superhauskaa ja viihdyttävää Tuplakääkkiä sekä Papupataa, joka on kuin kuuntelisi ystävien jutustelua mielenkiintoisista aiheista. Näiden lisäksi kuuntelen säännöllisen epäsäännöllisesti Veronican ja Sitan POKSia & Miisan ja Tomasin Parisuhdeterapiaa (josta on tullut nyt kaksi uuden kauden jaksoa!)

Kirja:
Jojo Moyesin Kerro minulle jotain hyvää ja Sally Rooneyn Keskusteluja ystävien kesken. Tuon Sally Rooneyn kirjan kuuntelin äänikirjana ja sain sen loppuun muutama päivä sitten – tykkäsin tosi paljon! Moyesin kirja on vielä kesken ja oon onnistunut olemaan spoilaamatta sitä itselleni, koska tuntuu, että kaikki tutut on jo lukeneet sen tai ainakin nähneet siitä tehdyn elokuvan. Nyt kesäkuun puolella aloitin lukemaan Alex Schulmanin Polta nämä kirjeet, vaikuttaa supermielenkiintoiselta!

Ulkoilupaikka:
Tervasaari tai Mustikkamaa! Noissa kahdessa tuli tehtyä eniten kävelylenkkejä toukokuussa. Toki myös perinteinen Tokoinranta, joka on tosi lähellä meidän kotia.

Paras juttu:
Paras juttu on ehdottomasti lämmenneet säät ja kesän alkaminen! Oltiin myös toukokuun vikana viikonloppuna pienen ystäväporukan kanssa mökillä, joka oli ihanan rentouttavaa. <3

Loppuun tietysti päivän horoskooppi-mietelause.

~ Your body is a jungle: filled with miles of sinuous cell membranes crammed delicately inside. ~

Puheenaiheet Oma elämä Suosittelen Höpsöä

Haaste – 3 hyvää asiaa

3 HYVÄÄ ASIAA VIIME VIIKOSSA

Viime viikko oli oikeasti aika tahmea ja kökkö, mutta tässä kuitenkin:

  • nettitilauspakettien saapuminen – en koskaan tilaa mitään netistä, mutta näin korona-aikana tarvitsin/halusin muutaman jutun ja oli ihana odotella paketteja saapuvaksi ja onnekseni suurin osa tuotteista oli nappiostoksia!
  • ehkä outo asia tälle listalle, mutta hyvin sujunut yllätyshampaanpoisto – menin hammassäryn vuoksi päivystykseen ja yllätyksekseni minulta poistettiinkin yksi viisuri! Koko operaatio meni kuitenkin tosi hyvin, nopeasti ja kivuttomasti, joten jälkeen päin voin vain olla onnellinen, että kipu hävisi ja sain samalla onnistuneesti poistettua yhden viisureista 🙂
  • sunnuntaihengailu serkkujen kanssa – oon tosi läheinen serkkujeni kanssa ja oli ihana nähdä heitä ja höpsötellä omia juttujamme

3 HYVÄÄ ASIAA MINUSSA

  • tunnollisuus – olen aina ollut tunnollinen opiskelija ja työntekijä, tunnen huonoa omaatuntoa laiskottelusta jopa silloin, kun ei oikeasti olisi edes mitään kiireellistä tehtävää
  • hassuttelu – olen aina hassuttelemassa ja sanoisinkin yhdeksi parhaaksi asiaksi minussa hauskuuden – tosin siitä voi toki olla montaa mieltä 😀
  • huomaavaisuus – tykkään esimerkiksi tehdä aamupalaa toiselle ja ostaa pienen pieniä yllätyksiä. Olen myös se tyyppi joka antaa toisen syödä jätskin loppuun tai ottaa loput kahvimaidot (toki poikkeushetkiäkin on!)

3 HYVÄÄ ASIAA ELÄMÄSSÄNI

  • rakkaus – olen löytänyt ihanan ihmisen, jonka kanssa jakaa mun elämää ja arkea – superkiitollinen siitä!
  • ihana perhe ja ystävät – ympärillä on muutenkin tosi supereita, hauskoja ja luotettavia tyyppejä <3
  • vapaus olla ja tehdä mitä haluaa – ihanaa olla sellaisessa elämäntilanteessa, että saa tehdä itsenäisesti päätöksiä omasta elämästä

3 HYVÄÄ ASIAA TÄNÄ VUONNA

2020 ei oo kyllä tähän mennessä ollut mikään supervuosi, mutta…

  • koronan positiivinen kääntöpuoli on ollut se, että ollaan vietetty kumppanin kanssa paljon yhteistä aikaa kotona, mikä on ollut kivaa, koska yleensä menee aikataulut aika lailla ristiin ainakin arkisin
  • blogin aloittaminen on ollut kiva juttu ja tuntuu tärkeältä, että on tällainen oma harrastus, jota voi kuitenkin tehdä omien ehtojen mukaan eli silloin kun inspiraatio iskee tai tuntuu siltä, että haluaa kirjoitella/kuvailla
  • saatiin ihana Hipsu-kissa asumaan meille helmikuussa <3

Puhelimen kuvia selaillessani huomasin, että olen kuvannut kävelyillä paljon kukkia viime aikoina, joten kuvina lempparikukkakuvani!

Ja tietysti, ei postausta ilman päivän horoskooppia…

~ You can always redirect ~

Puheenaiheet Oma elämä Ajattelin tänään Höpsöä