Lauantain palkintoruoka




Pihallamme kasvaa puutarhan kiusankappale japanintatar. Lauantaipäivä on hurahtanut kasvien juuria maasta kaivamalla, huomenna hommat jatkunevat myrkytyksen merkeissä. Mitä netistä on kasvista tietoa löytänyt, on kyseessä todella vaikeasti hävitettävä kasvi, eli saas nähdä alkaako niitä taas tupsahtelemaan pihalle vähän ajan päästä.
Tämän päivän urakoinnin palkaksi tehtiin herkullista ruokaa grillissä. Bongasin vapun tienoilla Retro Prinsessan vinkkaaman ihanan grillatun kiinankaalin kera brie-juuston, klik! Muokkailtiin ohjetta sen verran, että saksanpähkinan tilalle tuli cashew ja pähkinäsekoituspussin loppu hunajassa paahdettuna. Sinapinsiemenistäkin meni paahdetumpi satsi roskiin, kun ne kärähtivät kaasulieden ylikuumentamassa kattilassa. Vaaleammilla siemenillä ja eri pähkinöillä ruoka oli silti aivan taivaallisen hyvää! Suosittelen!