Hankala heinäkuu
Lomakuukausi eli heinäkuu menikin tänä vuonna vähän synkissä merkeissä. Niin sään kun henkilökohtaisen elämänkin saralla. Jos aloitetaan säästä, niin ei tainnut olla koko loman aikana kahta päivää pitempää putkea aurinkoista keliä. Toinen varjo mikä tuli jo heti heinäkuun ensimmäinen päivä jo pari päivää ennen loman alkua oli isäni yllättävä kuolema. Vietimme tänään hautajaisia Intiön kappelissa ja tuli hieman jo helpottunut olo kaiken surun ja järjestelyjen jälkeen. Emme olleet viime vuosina isäni kanssa parhaimmissa mahdollisissa väleissä isäni omien henkilökohtaisten ongelmien takia, mutta tiedän siitä huolimatta, että hän välitti kovasti minusta ja kahdesta siskostani. 
Hieman huvitti edellinen postaukseni siinä mielessä, kun tuntui etten koko loman aikana edes niin kauheasti välittänyt siitä mitä teen. Jos siihen listaan kumminkin haluaa vähän palata, niin tuli muutama elokuva enempi katsottua kun normaalisti. Sää ei myöskään piknik ja ranta ilmoja suosinut sen enempää, kun tämä toinen lomaa varjostava tekijä. Sitä ei kumminkaan vielä tiedä, että josko vaikka huomenna tai ylihuomenna kävisikin rannalla tai piknikillä. Ainakin oli alustavasti yhden ystävän kanssa puhe, et josko sitä huomenna kaupungilla piipahtaisi, kun on kerta aurinkoinen viikonloppu tiedossa. Maanantaina palaan taas työn ääreen ja aloitan taas eri työpisteellä. Se jännittää kyllä vähän liikaakin, mutta eiköhän silti suju ihan hyvin. Tuntuu ettei tämän postauksen ulosanti välttämättä ole sitä parasta mahdollista, mutta tuntui silti siltä et haluan jotain laittaa tästä lomasta. Tarkoituksena oli tehdä enemmänkin postauksia tämän kuun aikana, kun olisi ollut siihen hyvin aikaa ja oikeastaan mietittyjä aiheitakin. Universumilla oli vain eri suunnitelmat tämän kuun varalle. Jotenkin odotan kovasti syksyä, kun se ei voi olla enää kovin paljon huonompi tämän kesän ja korona kevään jäljiltä.
Xo, Niina 
Olisi voinut aloittaa tämän tekstin myös niin, että mitä tehdä heinäkuussa? Kun ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen olen lomalla koko heinäkuun. Tiesin jo alku vuodesta, että minulla tulee tänä vuonna heinäkuussa kuukauden loma. Se tuntui todella utooppiselta ja mielessä pyöri jo kaikki Oulun ja ehkä joidenkin muidenkin suomen kaupunkien festarit.. Sitten maaliskuussa kaikki muuttui ja festarit saivat jäädä unholaan. Mitä tulee ulkomaan matkustukseen, niin vähän pyörittelin päässä jo alku vuodesta, että heinäkuu on todella kallis matkustus kuukausi ja myös todella kuumaa aikaa matkustaa keski ja varsinkin etelä-Euroopassa. Joten ehkä parempi näin? Minulla oli alustavasti heinäkuun viimeiselle viikolle hotelli varaus erääseen Euroopan kaupunkiin, mutta olen vähän tilannetta silmällä pitäen tullut siihen tulokseen, että se olisi hyvä siirtää parilla kuukaudella eteenpäin. Lokakuussa olisi hyvä mahdollisuus saada pieni pätkä talvilomaa jolloin tämä monta vuotta mielessä pyörinyt matka voitaisiin toteuttaa. Olisihan se muutenkin ihan virkistävää viettää yksi kokonainen vuosi ja vähän päälle suomen kamaralla. Sitä on harvakseltaan tapahtunut 10 vuoden aikana. (!) Tähän kumminkin aattelin vähän listata vinkkejä siitä, mitä olen aikonut tehdä lomalla.
