Pari viikkoa Espanjassa takana

Pari viikkoa takana Espanjassa, ja tuntuu kuin olisimme olleet täällä paljon kauemmin. Olemme tutustuneet aika hyvin lähialueisiin, tietyt ruokakaupat on jo valikoituneet meidän lemppareiksi jne.

Hintataso Espanjassa on etenkin ruuan suhteen edullisempi kuin olin odottanutkaan. Ostamme aika paljon samankaltaisia tuotteita kuin Suomessa, ja täällä meidän kahden ostoskorin hinnaksi tulee yleensä 10-15 euroa, kun se Suomessa oli 25-35 euroa. Ulkona syöminen maksaa puolet siitä mitä Suomessa. Samoin polttoaine on verrattain edullista; 95E maksaa halvimmillaan alle 1,40/l ja diesel 1,20/l paikkeilla. Kodin tuotteet, huonekalut, vaatteet ja elektroniikka sen sijaan ovat Suomen hinnoissa, ja sähkö kalliimpaa. Palkat espanjassa ovat pienemmät kuin Suomessa, ja  asumiskulut vaihtelevat suuresti alueen mukaan, joten elintaso täällä tuskin muuttuu suuntaan tai toiseen.

Golf on huomattavasti kalliimpi harrastus täällä kuin Suomessa. Me otimme hetken pohdinnan jälkeen pelioikeudet Lauro golfista, joka sijaitsee Alhaurin de la Torressa 30 minuutin ajomatkan päässä meidän kodista. Kenttä on 27 reikäinen ja hyvässä kunnossa, palvelu on ollut erittäin ystävällistä, ja muita suomalaisia on paljon. Pelaamisen hinta on kohtuullinen verrattuna moniin rannikon kenttiin. Tuolla tulee varmasti kiva vuosi pelata 🙂

Minulla on vielä melkein 3 viikkoa pelkkää lomaa täällä, miehellä alkaa työt viikon päästä. Saa nähdä mitä kaikkea tekemistä tässä vielä keksiikään. Haluaisin kovasti mennä koiran kanssa käymään vuorilla kävelyllä, ehkä tässä joku päivä siis sinne 🙂

Lauro golf Alhaurin de la Torressa on meidän uusi kotikenttä ainakin vuodeksi eteenpäin
Ensimmäiset täällä näkemäni papukaijat luonnossa. Nämä on munkkiaratteja, Suomessa melko suosittuja lemmikkilintuja
Paseo Marítimo Fuengirolassa illalla
Koti Ravintolat Oma elämä Liikunta

Aikaa taas harrastaa

Nyt kun muutto on suunnilleen ohi, oli tänään vihdoin aika palata rakkaan harrastuksemme golfin pariin. Pelasimme pienen 9 reikäisen La Noria -kentän, joka sijaitsee melko lähellä meitä. Tällä viikolla ajattelimme pelata myös jonkin täysimittaisen kentän Costa del Solin alueella, mutta vielä ei olla päätetty minne menemme.

Suomessa me golfasimme todella paljon. Kauden aikana saatoimme pelata päivittäin, kunhan sää oli siedettävä ja valoa riitti vielä töiden jälkeenkin. Suomessa golfia on melko edullista harrastaa, mutta kausi lyhyt. Espanjassa kentät ovat avoinna vuoden ympäri, mutta hinnat moninkertaiset Suomen hintoihin nähden. Täällä meidän täytyy tyytyä pelaamaan harvemmin, mutta hienossa säässä ja upeissa maisemissa. Ja voihan sitä käydä entistä enemmän ihan vaan treenaamassa lyöntejä. Läheltä löytyy paljon harjoitusalueita 🙂

Golfin lisäksi täällä on toki monia muitakin harrastusmahdollisuuksia. Ajattelin kokeilla ainakin suomen kielellä vedettyä ryhmäliikuntaa, jota järjestetään rannan tuntumassa säännöllisesti. Myös jooga ja vesiliikunta voisivat kiinnostaa, mutta ehkäpä aika ei ihan tähän kaikkeen riitä. Eilen kävimme katsastamassa koirarannan ja kivaa oli! Siinä voi samassa pulahtaa mereen itsekin 🙂 Ja espanjan kielen opiskelu jatkuu tietysti edelleen. Aloitan uuden kurssin ensi viikolla. Kielikurssien tarjonta täällä on monipuolinen, ja tulen jatkamaan opiskelua varmasti niin kauan, että puhun oikeasti sujuvaa espanjaa.

La Noria golf oli kaunis ja kiva pieni kaupunkikenttä kokea

Tällaisia lintuja kentällä tänään. Niille oli tehty vesiesteisiin koppeja.
Koira nautti kun pääsi uimaan pitkästä aikaa 🙂 Koiraranta Mijaksessa on aidoilla rajattu aika iso alue hiekkarannalla, ja siellä voi hyvin viettää aikaa kuin millä tahansa rannalla, kunhan ottaa oman varjon mukaan. Pohja oli sen verran kivinen, että pitää ottaa uimakengät mukaan ensi kerralla.
Hyvinvointi Hyvä olo Liikunta Terveys