Totuttelua

Kotona alkaa olla aika valmista, tai ainakin kaikki tavarat ovat suunnilleen löytäneet paikkansa. Eläimetkin näyttää jo viihtyvän hyvin. Tänään oli ensimmäinen päivä, kun saatoimme kunnolla rentoutua. Kävimme kahdesti kävelyllä ja syömässä rantakadulla. Mereen en ole vielä mennyt uimaan, vaikka vesi on yli 20-asteista. Olo on vielä kuin turistilla, mutta sillä erotuksella, ettei ole kiire ehtiä tekemään ja näkemään mahdollisimman paljon lyhyessä ajassa. Tänne varmaankin kotiutuu kunnolla sitten, kun työt ja normaali arki alkaa kuukauden päästä.

Mieheni on hoitanut melkein kaiken autolla ajamisen tähän asti. Suomessa olen aina ollut itsevarma liikenteessä, mutta täällä kieltämättä hieman hirvittää ajaa. Liikennesäännöt ja -merkit ovat jotakuinkin samat kuin Suomessa, mutta niiden noudattaminen hieman kyseenalaista. Täällä pitää uskaltaa tunkea pieniin väleihin ja luottaa, että muut tekevät tilaa. Skoottereita, polkupyöriä ja potkulautoja pujottelee autojen välissä. Jos parkkipaikkaa ei löydy, jäädään ajokaistalle ja jätetään hätävilkut päälle. Parkkeerauskulttuuri on muutenkin hyvin erilainen kuin Suomessa. Luultavasti meistäkin tulee Espanjassa ajan myötä taskuparkkeerauksen mestareita, koska täällä pitää osata mahduttaa auto hyvin pieniin väleihin katujen varsilla. Kuulemma espanjalaiseen ajokulttuuriin pitäisi tottua nopeasti. Toivottavasti.

Rantakatua Fuengirolassa
Jälleen yksi kaunis ja lämmin ilta täällä <3
Meidän uusi lenkkipolku näyttää hyvin erilaiselta kuin tuttu metsätie Suomessa. Päivät täällä on olleet nyt niin kuumia, ettei koiran kanssa ole asiaa ulos, mutta aamut ja illat ovat otollista aikaa tutustua paikalliseen luontoon.
Lemmikkimme ovat kotiutuneet jo hyvin tänne

Koti Oma elämä Parisuhde

Uudet kotikulmat

Aiemmin espanjalaiseen elämäntapaan on päässyt tutustumaan vain turistina hotellissa, joten on mielenkiintoista asua nyt taloyhtiössä, jossa asuu pääasiassa tavallisia kantaespanjalaisia. Odotukseni asunnon suhteen olivat varovaiset. Jännitin etenkin äänieristystä ja veden tuloa, mutta kaikki tuntuu toimivan kuten Suomessakin 🙂

Uusia ja vähän hassulta tuntuvia asioita täällä on toki paljon, ja ne oli tiedossa. Bidee-allas on tuttu näky hotelleista, mutta nyt sitä varmaan pitäisi opetella käyttämäänkin. Keittiössä meillä on pyykinpesukone lieden alla uunin sijaan, joten huomisella ostoslistalla on pöytämallinen uuni. Täällä taloyhtiöillä ei ole omia jätehuoneita, vaan roskat viedään teiden varsilla oleviin säiliöihin. Koitimme tänään myös löytää mm. tiskiharjaa ja peruslamppuja kaupasta, mutta ei niitä löytynyt mistään. Lamput haimme lopulta rautakaupasta, mutta Espanjassa pitää ilmeisesti opetella tiskaamaan käsitiskit sienen kanssa, sillä tiskiharjoja ei myyty missään. Juomavedestä en ole ihan varma vielä, joten varmuuden vuoksi juomme toistaiseksi pullovettä.

Upeaa on kuitenkin maisemat, tunnelma ja sää, ja olen tosi onnellinen, että muutimme tänne! Kävimme tänään myöhään aamupäivällä rannassa kävelyllä ja syömässä, ja katselimme samalla lähiseutua paremmin. Suomessa liikuin autolla aina melkein kaikkialle, mutta uskon, että täällä haluan kävellä mieluummin. Aurinko paistaa ja rento elämänmeno näkyy kaikkialla.

Tästä pääsee kävellen rantaan, näytti ihan kivalta tieltä ulkoiluttaa koiraakin 🙂
Fuengirolan rantaa
Rakas mieheni fiilistelee <3
Näkymä olohuoneesta sisäpihalle
Koti Oma elämä Matkat