4. ajopäivä, viimein perillä!

Vihdoin ollaan perillä uudessa kodissamme, olo on iloinen, helpottunut ja väsynyt. Tänään ajettiin ”vain” 566km Madridista tänne. Koko matka Helsingistä Aurinkorannikolle meni täysin suunnitelmien mukaan ja pysyttiin aikataulussa.

Täällä on paljon tekemistä edessä. Asuntoon pitää hankkia vaikka mitä, muuttokuorman saamme jossain vaiheessa tällä viikolla, pitää hankkia netti, puhelinliittymät, pankkitilit ym. (kerroin näistä aiemmin ”Byrokratiaa” -postauksessa). Huomenna aiomme tutustua paremmin uuteen asuinalueeseen.

Tämä kaikki tuntui tosi kaukaiselta vielä kuukausi sitten, vaikka oltiin suunniteltu muuttoa kauan. Täällä nyt kuitenkin ollaan ja se on ihanaa!

Auringon nousu tänään ensimmäisellä pysähdyspaikalla Madridin jälkeen
Maisemat matkan varrella olivat jälleen upeita!
Melkein perillä

Koti Matkat

3. ajopäivä, vihdoin Espanjassa :)

Nyt olemme Madridissa, ajoimme tänne Bordeauxista 694km. Maissi-, auringonkukka- ja viinipellot vaihtuivat heti Espanjan rajan jälkeen vuoristoiseksi maisemaksi, ja samalla myös tiet muuttuivat kapeammiksi ja mutkaisemmiksi. Meillä meni matkaan kokonaisuudessaan 9,5 tuntia, jonka upeat maisemat saivat jaksamaan hyvin. Hermoja koiteltiin vasta ihan lähellä määränpäätä, kun ajettiin harhaan ja matkalle tuli lisää kestoa.

Olemme valinneet hotellit ilman sen kummempia suosituksia sijainnin perusteella, ja pakko sanoa, että olemme onnistuneet valitsemaan ne hyvin. Auton on jokaisessa saanut turvallisesti parkkihalliin tai aidatulle parkkipaikalle, huoneet ovat olleet siistejä ja hotellien tarjoamat palvelut juuri meille sopivat. Hotellivalintoihin vaikutti tietysti myös se, että meillä on lemmikit mukana, ja kaikki hotellit ovat ottaneet ne hyvin vastaan.

Täällä oli saapuessamme +31° lämmintä, ja yölläkään lämpötila ei vielä laske paljoa alle 20:n. Syksystä tai tulevasta talvesta ei merkkiäkään. Huomenna ollaan viimein perillä uudessa kodissamme Aurinkorannikolla, ja uusi arki Espanjassa alkaa. Ennen sitä vielä hyvät unet ja n. 600km ajamista 🙂

Tietulli. Näitä on ollut matkan varrella monia.
Espanjalaista vuoristomaisemaa (huomaa, että tuulilasi alkaa olemaan pesun tarpeessa 😀 )

Koti Matkat