Saanko esitellä: valmis WC <3

Alakerran vessaa on tahkottu nyt ties kuinka kauan, ja huolellinen suunnittelu, sisustuselementtien keräily useasta eri paikasta sekä tapettien tuskaisa metsästys tuottivat vihdoin tulosta. Marko, äärimmäisen taitava ja ahkera aviomieheni, on uurastanut iskän ja naapurin Artsin avustuksella pieneen vesiklosettiimme tapetit seinälle ja sähköt ja valot ja listat ja kaikki tarvittavat, jotta se näyttäisi nyt tältä:

muut_035v.jpg

Taso teetettiin paikallisella puusepällä, ja sen alle tulee tuohon ulkoreunaan Eurokankaassa ompelutettu verho. Lavuaarin tilasin netraudasta, peili on Askosta ja lamput Ikeasta.. Tuo ”hopeatarjotin” on tuossa nyt väliaikaisesti, etten roiski naamaa pestessäni tapettia heti piloille. 

muut_037v.jpg

Metallinen naulakko on Oodista, ja plakaatti oli osa erästä häälahjaa. 

muut_041v.jpg

Hana on Ikeasta, ja se on oikeastaan tarkoitettu keittiöön. Koska allas on kulhomainen ja reunoilta vähän korkeampi kuin keskeltä, jouduimme tekemään hanalle puusta korotuspalan. 

muut_047v.jpg

WC täyttää kaikki mun toiveet ja vaatimukset, ja onkin tietysti räätälöity niiden mukaan. Heti peilin välittömästä läheisyydestä löytyy pistorasia, joka mahdollistaa vaivattoman hiusten kuivaamisen/muotoilun. Ihonhoito on helpompaa ja varmasti tästä eteenpäin säännöllisempää, kun sitä ei tarvitse raahautua suorittamaan yläkertaan aamunkuuden pimeässä kylmyydessä.

Se on IHANA IHANA IHANA!!! <3 <3 <3

Kävin perjantaina tuhlaamassa joululahjaksi saadun lahjakortin paikallisessa maanpäällisessä taivaassa PP’s Decoressa. Kun astuin sisään putiikkiin, sokaistuin hetkeksi tavarapaljoudesta ja kaikesta siitä ihanuudesta jonka pieni piharakennus kätki sisäänsä.

muut_016v.jpg

Olin varautunut käyttämään hävyttömän määrän rahaa (palkkapäivä), mutta onnistuin tuhlaamaan vain 5,90€ omaa rahaani! Uskomattoman vässykkä suoritus multa… Vetoan minut sekoittaneeseen runsaudenpulaan, haahuilin ympäri putiikkia tuijotellen kaikkea ihanaa, osaamatta päättää mitä loppujen lopuksi haluaisinkaan.

muut_017v.jpg

Joulun jälkeen tavara oli runsaudestaan huolimatta kuulemma vähissä, ja pääpaino oli astioissa ja tekstiileissä. En tarvinut kumpiakaan, joten keskityin tuoksu- ja tavallisiin kynttilöihin sekä niiden alustoihin. muut_020v.jpg

Mukaan lähti kaksi kullansävyistä pilarikynttilää ja sinkkinen aluslautanen, yhteensä 35,90€. Niistä ei nyt sitten tietenkään ole mitään kuvaa. Maybe later..

muut_021v.jpg

Mukavan henkilökunnan lisäksi myymälässä pyöri pikkuinen yorkie, joka poseerasi terhakkana kameralle, kunnes suljinääni pelästytti sen pahanpäiväisesti 😀

muut_026v.jpg

muut_022v.jpg

Kolmesydämiset tuoksukynttilät houkuttelivat valtavasti, mutta koska herra Tarkiainen saa allergiakohtauksia kevyistäkin tuoksuista, en voi polttaa himassa yhtään mitään. 

muut_029v.jpg

Menen ehdottomasti uudestaankin, ainakin katsastamaan kevään tarjonnan! Tunnelma putiikissa oli tosi lämmin ja palvelu loistavaa. Kehotankin kaikkia kotkalaisia piipahtamaan Rauhalassa, totally worth it! 🙂

Nyt menen itseruskettumaan huomisia uudenvuoden juhlia varten. Tupa tulee jälleen olemaan täynnä ja meininki mahtava! Ohjelmassa on mäenlaskua sään salliessa, saunomista ja hyvää ruokaa ja juomaa loistokkaassa seurassa. Niin ja tietysti sitten ne raketit ja tinat ja sädetikut, mitäpä uusi vuosi olisikaan ilman niitä 🙂

 

Ihanaa uutta vuotta 2013 kaikille teille murusille jotka jaksatte väijyä postauksia mun äärimmäisen ärsyttävästä, epäsäännöllisestä kirjoitustahdista huolimatta! <3 <3

Koti Sisustus DIY

Blogmas vol. 3

img_0644v.jpg

img_0611v.jpg

img_0612v.jpg

img_0653v.jpg

Sunnuntai-iltana paisteltiin pihapiirin kodassa makkaraa, miten se maistuukin pakkasella niin paljon paremmalta?! Kodassa oli ihana tunnelma, penkeille levitetyt porontaljat lämmittivät mukavasti ja kynttilät valaisivat tulen ohella pimenevää iltaa. Rannassa oli niin kaunista et nappailtiin muutamat kuvat muistoksi:

img_0617v.jpg

img_0620v.jpg

img_0621v.jpg

img_0624v.jpg

img_0639v.jpg

Äiti <3

Aattona heräiltiin myöhään ja syötiin kinkkuvoileipiä aamiaiseksi. Marko haluaa ihan välttämättä katsoa joka vuosi Joulupukin kuumalinjan ja tänä vuonna se oli uudesta pukista johtuen hienoinen pettymys. 

img_0666v.jpg

Itsehän aloitin aamuni jättimäisellä lasillisella valkkaria (jäi myös viimeiseksi lasiksi)

img_0661v.jpg

Päivään kuului päikkäreitä ja saunomista, paljon elokuvia ja lahjojen jakoa. Kohokohta oli kuitenkin sapuskoiminen! 

img_0672v.jpg

Meiän Iiro ei syö oikeestaan mitään jouluruokia, pelkästään leipää ja makaronilaatikkoa. Meitä nauratti lautasten sisällön erilaisuus:

img_0673v.jpg

Äitin sikolättilautanen yllä, ja Iiron askeettinen jouluateria alla:

img_0675v.jpg

Ruokailun jälkeen piti ottaa vielä toiset koukkapäät, sillä silkalla ruuan määrällä rääkätty keho suorastaan huusi vaakatasoa. Illalla vielä katsottiin hauskoja videoita youtubesta ja naurettiin ihan hyeenana mm. tälle:

http://www.youtube.com/watch?v=Awf45u6zrP0

Me käytiin ennätysaikaisin nukkumaan, luultavasti kaiken safkan päihittäminä. Joulupäivän aamu menikin pakatessa ja kotiinlähtöön valmistautuessa. Mietin autossa matkalla kotiin että miten kivaa onkaan palata normaaliin rytmiin ja elämään, vaikka nautinkin täysin siemauksin minilomasta luonnon helmassa. 

Nyt vietetään Markon viimeistä vapaapäivää täällä kotona, pyjamahousuissa. Tänään on ollut virallinen pyykkipäivä ja kolmas koneellinen pauhaa menemään alakerrassa. Mulla jatkuu vapaat loppuviikon ja aionkin pyhittää ne myöhäiselle joulusiivoukselle ja kuvankäsittelyhommille. 

Toivottavasti kaikilla teillä oli ihana ja rauhallinen joulu, ja toivottavasti joku muukin on niin turvoksissa hiilarimätöistä että naamaa pakottaa 😀 

Suhteet Ruoka ja juoma Ystävät ja perhe Mieli