Blogmas vol. 2

img_0539v.jpgimg_0542v.jpg

Marko sai töistä lahjaksi jonkun sen pomon vaimon suklaapuodin antimia. Voi luoja! Voiluojavoiluojavoiluooojaaaa! Ihania konvehteja oli kolmessa kerroksessa kultapapereilla eroteltuna ja I died a little bit joka kerta kun laitoin uuden suklaan suuhun.. niin sikahyviä!

img_0552v.jpg

img_0561v.jpg

Illalla katsottiin Rakkautta vain (well of course we did..) ja syötiin lahjaksi saatuja juustoja pihlajanmarjahillon kanssa. Lämmitettiin sauna ja tehtiin kasvonaamiot äitin kanssa. Chillattiin. Loppujen lopuksi muutaman mutkan kautta saatiin mun veljet paikanpäälle ja pakotettiin ne katsomaan meidän kanssa se kovasikajuttu uudestaan 😀 Totally worth it! 

Mua särki päätä (niska on jumissa) niin paljon että teki pahaa, joten siirryin nukkumaan kahdentoista pintaan. Pojat pelaili kahteen asti pleikkari ykkösellä Crash Team Racingiä ja kiitokseksi yöllisestä mekastuksesta herätettiin ne tänä aamula yhdeksän jälkeen kun otettiin kinkku uunista. 

Nyt ollaan katseltu telkkaria ja pelattu vähän lisää Crashia ja Spyroa aamulla, ja tietysti syöty ekat kinkkuleivät aamupalaksi. Marko lähti just laittamaan tulia kotaan ja kohta paistetaan makkaraa kun Iiro (nuorempi veli) tulee takaisin kauppa/täydennysreissultaan. Se tuo mukanaan meidän xboxin ja siihen kinecticin niin päästään huitomaan porukalla. Nyt meen pukemaan päälle ja auttamaan Markoa kotaan. 

img_0577v.jpg

Äiti pelaa pasianssia (”Missä täs on hiiri!?”) 

img_0580v.jpg

Elmon täytyy jatkuvasti tarkkailla jäätä susien ja muiden villieläimien varalta.

img_0585v.jpg

Dataritonttu lähettää terkkuja ruudun takaa. Kuvassa muuten myös se Seppälän ”aikuishaalari”. On hyvä. 

Suhteet Ruoka ja juoma Ystävät ja perhe Mieli

Blogmas vol. 1

Me tultiin eilen tänne Pyhtäälle Skitunäsiin. Äiti täyttää tänä vuonna viisky..kakskytviis ni päätettiin juhlia sen synttäreitä etukäteen jouluna perheen kesken ja vuokrattiin mökki. Äitin synttärit on oikeesti vuoden viimeisenä päivänä, mutta se haluaa tänä vuonna lähteä äkkilähdöllä jonnee lämpimään ni vietetään nyt joulu yhdessä. 

Tää mökki on meren rannalla ja olkkarista on superhienot näkymät jäälle. Eilen illalla kamojen raahauksen jälkeen meillä oli vähän aikaa olla kahdestaan ja vietettiinkin laatuaikaa netflixin ja terveellisen ruuan merkeissä 😀

elsa_191vv.jpg

Lord of the Rings ja sipsit, joiden ansiosta näytin herätessäni Freddy Kruegerilta 😀 Mun ystävä Anna sanois mattokuvioiselta…

elsa_192vv.jpg

PARTAAAYYYYYH!!

elsa_193vv.jpg

Illan toisena leffana katsottiin Kovasikajuttu, joka oli ihan mieletön! Mua ei oo surettanu ja naurattanu ja hämmästyttäny mikään elokuva noin suuresti pitkään aikaan! Suosittelen ehdottomasti kaikille, avas ainakin mun silmät tiettyjen asioiden suhteen…

elsa_197vv.jpg

Tarkoituksena oli tehdä vähän terveellisempää sapuskaa nyt ennen joulua, mutta unohdin autuaasti kaikki vihannekset kotiin. Hyvää oli silti! (Ehkä juuri siksi…)

elsa_194vv.jpg

Me käytiin ennätysaikasin nukkumaan (viikon aikaiset herätykset ottaa aina veronsa perjantai-iltasin) ja herättiin tähän aamuun virkeinä (ja mattokuvioisina). Äiti lähti käymään Prismassa hakemassa jouluruokia ja me lähdettiin aamuhalien jälkeen ulos.

elsa_201vv.jpg

elsa_205vv.jpg

elsa_207vv.jpg

elsa_216vv.jpg

elsa_218vv.jpg

 

Etsi pissivä koira.. 😀

elsa_278vv-horz.jpg

elsa_242vv.jpgOli varmaan hyvii hajui…

elsa_283vv.jpg

Marko oli lähteny mun ja Elmon perään mut mentiin niin siksakkia että se löys meidät vasta mökin portailta. elsa_284vv.jpg

Mökin pihalla on ihana pieni kota, jossa haluun vielä täällä ollessamme paistella makkaraa.

elsa_294vv.jpg

elsa_295vv.jpg

elsa_297vv.jpg

Täällä on sen verran hidas netti että tässäkin postauksessa (lue: luvien lataamisessa) meni ikuisuus, joten nyt lähden rökittämään Markon biliksessä. Se on renkkunu tossa vieressä jo vartin ja hoputtanu mua pelaamaan ku se on jo avannu pöydän ja saan kuulemma valita et oonko kokonaiset vai puolikkaat. Kuinka jaloa. Palataanpa myöhemmin, täällä soi Mamban joululaulut <3

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Mieli