Mistä on joulumme tehty?

***

Mistä on meidän joulumme tehty?

Karamelleista, pipareista ja riisipuuron tuoksusta.

dsc_0336.jpg

Itse tekemisen riemusta

dsc_0296.jpg

ja kinkunpaistovalvojaisista.

dsc_0318.jpg

Kuusentuoksusta ja lapsen ilosta.

dsc_0329.jpg

Kynttilöiden ja jouluvalojen tunnelmasta.

dsc_0302.jpg

Läheisten muistamisesta ja mieltälämmittävistä joulutervehdyksistä.

dsc_0300.jpg

Salaisuuksista ja pakettien rapinasta.

dsc_0304_0.jpg

Saunan lämmöstä ja rauhoittumisesta.

dsc_0319.jpg

Tonttuilusta ja hassuttelusta.

dsc_0305.jpg

Yhdessäolosta ja rakkaudesta.

dsc_0323.jpg

Siitä on meidän joulumme tehty.

***

Rauhallista joulunaikaa kaikille lukijoilleni ja Lilyn väelle!

Puheenaiheet Ajattelin tänään

Piparkakkukulho

Minun on tehnyt jo monena vuonna mieli tehdä oma piparkakkutalo, mutta koska taitoni ovat sillä saralla kovin rajalliset, en ole edes lähtenyt yrittämään, vaan olen keskittynyt helpompiin tekeleisiin. Viime vuonna joulupöytäämme koristi piparikelkka täynnä konvehteja, toissavuonna tein muistaakseni kuusen. Näihin taitoni (ja hermoni) riittävät. Tänä vuonna en oikeastaan muistanut pipareita leipoessani koko juttua, mutta sitten minulta sattui jäämään iso sydänpipari yli lahjaksi tehdyistä. Siitä se ajatus sitten lähti.

dsc_0268.jpg

Eräänä iltana sitten istuin koristelemaan muutamia pipareita ja päätin samalla kokeilla ideaani. Pienten pipareiden kuivuttua kokosin pohjaksi tulleen ison piparin reunoille sydämiä.

dsc_0283.jpg

”Kulhosta” ei tullut ehkä niin kaunis kuin pääni sisällä kuvittelin, mutta kelpaa se meidän kahvipöytäämme paremman puutteessa. Ehkä minä ensi vuonna saan aikaan jo sen talonkin. Tai ehkä sittenkin pitäydyn näissä helpommissa ja säilytän edes osan järjestäni. 😉

dsc_0290.jpg

dsc_0293.jpg

Koti Ruoka ja juoma DIY