Ihmettelen, siis olen

IMG_1885.JPG

Tämänpäiväinen lenkki venähti kolmen tunnin mittaiseksi ja sen aikana käytiin tutkimassa Josafatin ja Lintsin kalliot sekä Alppipuisto. Alpparissa nähtiin Corgi-jono ja orava, jonka talvitakki oli mustanpuhuva. Ihmeellistä, että turkin väri muuttuu vuodenaikojen mukaan. 

IMG_1888.JPG

On muutenkin niin paljon kaikenlaista ihmeteltävää, vaikka sää onkin harmaa ja ihmeellisyys on kaukana tästä todellisuudesta. Parasta on ihmettely oman paremman puoliskon kanssa, hän saa minussa heräämään sen ihmettelijälapsen, joka välillä tuntuu olevan kadoksissa. Mutta siellä se on, toisinaan vaan vähän enemmän hautautuneena kaiken aikuismatskun alle. Lapsenmielisyydestä tulee väistämättä mieleen sellanen ärsyttävä kaikelle hihkuva ja ilakoiva riemuidiootti (eikä siinäkään mitään väärää siis!). Meissä kaikissa on kuitenkin sisällä se lapsi, joka joskus oltiin, ainoastaan kehon puitteet on vähän venähtäneet. 

IMG_1891.JPG

IMG_1887.JPG

Haluan vastakin ympäröidä itseni sellaisilla ihmisillä, joilla on ihmettelyn ja lapsenmielisyyden taito tallella. Niin ja toki eläimillä, niillä se tutkailu on osa luontoa. Välillä voi antautua täysillä lasten ja eläinten tasolle. Ei sillä, että aikuisena olisi millään korkeammalla tasolla, ehkä jopa päinvastoin. Päivässä olisi hyvä pitää ainakin yksi ihmettelysessio, se on nimittäin hetkessä elämistä ja läsnäoloa parhaimmillaan. Joskus ne elämän tärkeimmät pikkuasiat saa tuotua esiin ainoastaan hämmästelylasit silmille laittamalla. 

Tosin ei noita laseja aina jaksa pitää ja sekin on ihan ookoo. Onpahan enempi ihmeteltävää sitten kun on taas fiilistä siihen.

IMG_1883.JPG

IMG_1889.JPG

Hyvää ihmetyksentäyteistä viikonloppua sinne!

 

Suhteet Oma elämä Mieli

Ilonhetkiä marraskuussa

IMG_1878.JPG

Viime päivinä ilostuttaneita asioita:

Kun ohjaat alkuviikon tunnit ja handlaat asiakaspalvelutilanteet toisessa työssä raakkuen ja viimeinkin torstain aamutunnilla tajuat pystyväsi puhumaan lähes normaalisti! Yskäkään ei vaivaa enää niin kiihkeästi. Nää on ilon hetkiä ja toivotaan että myös tän päivän iltatunnit sujuu ilman pahempia rykimisiä ja katkopuheita.

Inkivääri! Oon keitellyt inksuvettä pulloon mukaan, imeskellyt sitä palasina ja lisännyt iltateehen. Tuntuu olevan suurempi hyöty kuin mistään käsikauppayskänlääkkeestä ikinä.

IMG_1880.JPG

Päikkärit niin, että kissa on tiiviissä syleilyssä, oma kuono hänen turkissa kiinni. Hän ei ole mikään varsinainen syliinotettava katti, mutta kainaloitumien kelpaa.

Palkkapäivät ja se, kun saa maksettua vuokran ja kaikki laskut. Ok, jäljelle ei jäänyt juuri mitään, mutta tärkeintä on, että sai tuon kuukauden ahdistavimman tehtävän alta pois. 

Muutto maaliskuun alussa. Nykyinen kämppä ja koko talo menee remonttiin, eli joka tapauksessa olisi pitänyt muuttaa pois. Sopivasti uusi koti varmistui samalla viikolla kun vanhasta tuli sopparin irtisanomiskirje. Vähän kyllä surettaa jättää Merihaka taa. 

IMG_1879.JPG

Edelleen jaksaa suuresti inspiroida Vallilan Stoorin kynttilänvalojooga. Sopii tähän vuodenaikaan ihan täydellisesti ja tuonut hirmuisesti valoa marraskuuhun.

Suhteet Oma elämä