OOTD – dot edition

IMG_1281.JPG

OOTD-kuvia ajalta, jolloin tukka oli vielä hennon vaalenpunainen ja ohkasissa sukkiksissa pystyi olemaan ulkosalla. Eipä silti, sukkia en ole ottanut vieläkään käyttöön kesän jäljiltä. Ystävä muistutti eilen, että jonain vuonna olin heilunut ilman sukkia vielä marraskuussa kun maassa oli jo lunta. Vaikka olenkin paleluun taipuvainen, ei sukka etsiydy jalkaani millään. Ahdistava pieni kankaanriepu.

Huomenna alkaa marraskuu ja ilmeisesti luntakin on tulossa. Ehkä sukattomuuteni on yhden ihmisen mielenilmaus talvea vastaan. Niin kauan kun voi olla sukatta, voi myös esittää, että talvi ei ole vielä tulossa. Kiellossa eläminen: parasta. 

IMG_1279.JPG

Ne muutamat vuoden raskaimmista kuukausista ovat kuitenkin edessä. Vääjäämättä. Olen jakanut talvikuukaudet mielessäni osiin niin, että jokaisessa kuukaudessa olisi jotakin odotettavaa tai pimeyttä edes hitusen helpottavaa. Aivan ensimmäiseksi olen pyrkinyt lisäämään aerobista liikuntaa päiviini, se piristää ihan mielettömästi kun säännöllisesti saa sykkeen koholle. Ainut ongelmahan tässä on se, kuinka saada pidettyä kiinni tuosta rutiinista, talvisaikaan kun sohvanuumen houkuttelee enemmän. Onneksi sali sijaitsee ihan nurkan takana, eli kynnys lähteä on todella matala. 

IMG_1280.JPG

Toinen liikuttaja on uusi koirakaveri, joka asuu tuossa ihan kupeessa. Lenkit on kaksinverroin hauskempia, kun teet ne koiran kanssa. Tai kahden koiran kanssa! Joinain päivinä nimittäin saan tuplasti whippettejä lenkkiseuraksi.

IMG_1282.JPG

Marraskuun ajan keskiviikkoisin on myös kynttilänvalojoogaa Vallilan Stoorissa. Oon näistä tunneista ihan fiiliksissä. Loppusyksy ja talvi on ehkä ne eniten suosikeimmat vuodenajat joogallisesti. Silloin joogan vaikutukset näkee parhaiten. 

IMG_1283.JPG

Joulukuu menee joka vuosi nopeasti ja tykkään sen kuukauden tunnelmasta muutenkin. Pysähtyminen joulun aikaan, vuoden loppu ja uuden aloitus. Tammikuussa toivottavasti pääsisi reissuun ja helmikuu menee aina nopeasti koska on niin lyhyt. Sitten onkin jo lähes kevät. En kuitenkaan halua elää talvea vain pakollisena ylimenokautena ja miettiä keinoja kuinka suoriutua siitä mahdollisimman nopeasti. Nope. Toki talvessa on paljon hyvää ja kaunista. Jos ei muuta, niin ainakin sen ansiosta osaa arvostaa tulevaa kevättä ja kesää. Ikäänkuin ansaitsee valon kun on ensin rämpinyt loskassa kuukausikaupalla. Hah.

Päällä taas pilkukas asia, vintagea. Hankin itselleni aina samaa mekkoa, vähän eri mallista joka kerta, mutta aina tolla samalla pallokuosilla. Helvettiläinen. 

 

 

Muoti Oma elämä Päivän tyyli

Kadut Moskovan

Minun Moskovani oli vuosia sitten uuvuttava miljoonakaupunki, jossa päivässä jaksoi tehdä yhden kohteen täsmäreissun ja jo piti palata takaisin uuvahtaneena. Oli enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että sairastuin flunssaan Moskovassa vieraillessani. Joka kerta myös hillitön räntäsade, loska ja tuuli Siperiasta. Kaupunki oli ehkä vain liikaa minulle, herkkäsieluiselle pikkukaupungin tyttärelle

Nyt muutamana viime Moskovan reissulla olen ollut havaitsevinani, että kaupunki on muuttunut. Ilmapiiri on rennompi, kaduilla on siistimpää, ihmiset ovat ystävällisempiä ja ehkä sitä räntääkään ei tule enää kilotolkulla. Tai sitten on päässyt käymään niin, että se olenkin minä, joka on muuttunut. Asuinhan kuitenkin Pietarissa tässä välissä ja olen sitä kautta luultavimmin siedättynyt. Pietarin vuosinani en muuten kertaakaan käynyt Moskovassa, vaan pidin hanakasti kiinni kannastani. Äh, jälkikäteen mietittynä olisi ehkä kannattanut käydä. 

IMG_1561.JPG

IMG_1563.JPG

IMG_1565.JPG

IMG_1566.JPG

IMG_1567.JPG

Minun Moskovani näyttäytyy nykyisin siis tyystin eri valossa. Viimeistään viime viikkoisella reissulla sain lopultakin sisäistettyä kaupungin ja otettua sen haltuun. Tällä kertaa olin reissussa mieheni kanssa, joten jo se antoi Moskovalle aivan uudet kasvot. Hän oli siellä aivan ensimmäistä kertaa ja on aina mahtavaa näyttää tärkeille ihmisille omia rakkaita paikkoja. Sillä rakas se on, vaikkakin suhdehistoriamme onkin ollut melko kivinen ja hitaastilämpiävä. 

Tällä kertaa en muuten flunssautunut. Ja räntääkin satoi vasta lähtöpäivämme aamuna. Ja oh boy, lisää kuvia kyllä seuraa, no worries.

Suhteet Oma elämä Matkat