OOTD – Torstai edt.

IMG_1450.JPG

Heipä hei! Torstai on ja ei ole lempipäiväni viikossa. Minulla on kolme ohjattavaa tuntia torstaisin, josta ensimmäinen on jo aamuseiskalta. Herääminen: joka kerta helvetillistä. Tunnin jälkeen: paras fiilis. Jokaikinen torstaiaamu luulen, etten kykene, mutta silti tunti on yksi lemppariohjattavista. Huipuin osuus torstaiaamuissa on kuitenkin se, että pääsee vetäytymään vielä muutamaksi tunniksi vällyjen väliin aamupäikkäreille. Autuas nuijanukutus. Sängystä nouseminen: erittäin hankalaa. Koko loppupäivä: pöhnäinen olo. Kunnes saapuu ilta ja kello on kuusi, menen ohjaamaan päivän toisen setin. Olo balansoituu taas ja loppuilta onkin pelkkää euforiaa.

Sellaista on tää meikäläisen joogalaiffi. Yhtä vuoristorataa. Mut ehkä silleen hyvää vuoristorataa kuitenkin.

IMG_1452.JPG

IMG_1438.JPG

(Hakikseen oli ilmaantunut uusi seinäteksti. Siinähän oli pitkään se ”Kuvittele että heräät huomenna ja kaikki musiikki on kadonnut”, joka yksinkertaisesti kuului siihen. Määritti tuota kohtaa Hakaniemenrannassa. Mutta aina tuohon seinään ilmestyy uusi teksti, vaikka edelliset hinkattaisiin sata kertaa pois. Hölmöläisten hommaa.)

IMG_1453.JPG

Torstait on muutenkin aika jees päiviä. Jokaisella viikonpäivällä on oma kaikunsa: sunnuntaisin on usein vähän ankea ja harmaa olotila, maanantai tuntuu toisinaan hankalalta ja tahmealta. Tiistaista eteenpäin suunta onkin vain ylöspäin, torstaisin kuuluu jo viikonlopun kuiskinta. Odottava mieliala, vaikkei mitään erityistä olisikaan tulossa tai vaikka olisi töissä koko viikonlopun. Kaippa siksi onkin sanonta ”torstai on toivoa täynnä”? Kaikkein eniten pidän kuitenkin siitä, että hetkellisesti tai pidemmäksi aikaa kadottaa päiväntajun. Ei oikein tunnu miltään päivältä. 

Tänäkin torstaina on odottava tunnelma. Odotan viikonloppua. Lauantaina on poikaystävän bändillä keikka Nosturissa, viimeinen laatuaan kyseiseltä bändiltä. Sitä ennen olisi saunomisbisneksiä luvassa ja ehkä voisi viiniäkin naukkailla pitkästä aikaa. Tai siis siemailla 

IMG_1432.JPG

IMG_1454.JPG

Näiden kuvien pönötys ei tapahtunut torstaina, vaan eilen keskiviikkona. Tuossa sillan alla on hieno valo ja on toi seinäkin varsin upea tausta kuville. 

Nyt on aika sulkea kaikki masiinat ja kömpiä peiton alle, kissa jo tuossa venailee. Öitä!

Muoti Päivän tyyli

Jooga ja intentio

IMG_1433.JPG

Kirjoitin aiemmin siitä, kuinka päädyin joogaohjaajakoulutukseen ja joogaohjaajaksi ylipäänsä. Mainitsin, että oman ohjaamiseni intentio on alkanut pikkuhiljaa selkeytyä ja olenkin viime aikoina pohtinut asiaa enemmän. Mitä minulla on annettavaa? Mitä voin oppia ohjattaviltani? Mitä voin oppia ohjaamisen kautta? 

IMG_1434.JPG

Joogatunti on vuorovaikutusta ja me kaikki olemme yhdessä tekemässä tuntia mahdolliseksi, minä vain satun olemaan se tyyppi, joka ohjaa. Se ei tarkoita kuitenkaan sitä, ettenkö myös minä olisi oppimassa. Olen oppinut joogaohjaajaurani aikana aivan mielettömästi niin itsestäni, muista ihmisistä kuin myötätunnostakin. Lempeydestä, mutta myös ankarasta asenteesta itseään kohtaan. Ennenkaikkea olen ymmärtänyt vahvemmin sen, että olemme kaikki jollain tasolla yhteydessä toisiimme ja kaikki läpikäyvät samantyyppisiä ongelmia ja kriisejä elämässään. Aika lohdullista. 

IMG_1436.JPG

Yksi tärkeimmistä asioista, jota haluan opetukseni kautta ihmisille välittää on itsetuntemus ja sen vahvistaminen. Joogamatolla olet vahvasti ja raa’an puhtaasti läsnä itsesi kanssa ja itsessäsi. Aina se ei ole edes mukavaa ja harjoitus saattaa nostaa pintaan epämiellyttäviäkin tunteita ja tuntemuksia. Itselläni saattaa joskus tulla itku kesken asanaharjoituksen, useimmiten sellainen hyvä, irtipäästävä itku. Joskus naurattaa ja hymyilyttää. Toisinaan ärsyttää kaikki. Jooga on omalla kohdallani auttanut kohtaamaan tunteet sellaisena kuin ne ovat juuri siinä hetkessä ja myös päästämään irti. En enää vello tunteissa tuntitolkulla, vaan havainnoin ja annan mennä menojaan. Ymmärrys siitä, että minä en ole nuo tunteet, on vahvistanut itsetuntemustani. Olen päässyt tunteiden taa.

IMG_1437.JPG

Toinen samaan aiheeseen liittyvä ohjausintentioni on yksilön sisäinen voima ja tuli. Haluan auttaa ihmisiä löytämään sen sisimmästään joogan avulla. Myös sen sisäisen voiman vahvistaminen on tärkeässä osassa joogaharjoitusta. Vaikka elämässä välillä myllertääkin, niin aina voi luottaa tuohon sisäiseen voimaan, joka aivan takuulla kannattelee. Joskus ehkä huterasti, mutta siellä se on, meillä kaikilla. Säännöllinen joogaharjoitus toimii elämää tukevasti. Pikkuhiljaa se, mitä matolla tekee, siirtyy oikean elämän puolelle sitä helpottaen ja rikastaen. Sillä loppujen lopuksihan jooga on elämää varten, ei päinvastoin.

IMG_1441.JPG

Kuvat Linnunlaulusta joka on kertakaikkisen kaunis juuri nyt.

Suhteet Oma elämä Mieli