OOTD – abandoned house edt.

Tää syksy on ollut ihan oppikirjaesimerkki täydellisestä syksystä. Aurinko on paistanut useimpina päivinä, ei oo juurikaan satanut, värikkäät lehdet on pysyneet pitkään puissa. Jokaisen päivän ottaa kiitollisena vastaan, vähän kuin jatkettu kesä, vaikka kesä meni aikaa sitten. Mitä pidempään tätä oppikirjasyksyä jatkuu, sitä lyhyemmältä talvi tuntuu. Ensi viikolla matkustan Moskovaan ja siellähän syksy ei ole vielä näin pitkällä. Eli pääsee elämään uusiksi näitä ruskan päiviä! Tavallaan… kai? Tänään tajusin, etten oo ikinä käynyt Gorkin puistossa, vaikka Moskovan reissuja on lukemattomia tullut tehtyä. Nyt mielessäni siintää syksyinen Gorkin puisto ja siellä guljailu.

IMG_1362.JPG

IMG_1368.JPG

Perjantaina käytiin pikaguljailulla Eirassa. Tää talo on kertakaikkisen ihana ja googlailujen jälkeen selvisi, että se tunnetaan Eiran kummitustalona. Ihanuuden lisäksi melko kuumottava pytinki. Tuolla päin Helsinkiä kävely saa aina salaa haaveilemaan muutosta, tällä kertaa jopa niin paljon, että selailin netistä vuokrakämppätarjontaa. Muuttohan meillä itseasiassa onkin edessä tuossa vuodenvaihteen jälkeen, vielä ei tosin olla päätetty minne muutetaan. Ehkäpä aivan eteläinen Helsinki voisi olla yksi vaihtoehto.

IMG_1363.JPG

Olen aikuisella iälläni ollut todella muuttavaista sorttia, harvoin olen yhdessä kodissa viihtynyt vuotta pidempään. Elämä on vienyt ja elämäntilanteet muuttuneet. Tässä nykyisessä kodissa olen asunut siskoni kanssa jo lähemmäs kolme vuotta, taitaa olla henkilökohtainen ennätykseni. Tänä aikana olen alkanut tuntemaan Merihaan ja Hakaniemen todella kodikseni. Fiilis, jota en ole kokenut vuosikausiin siitä yksinkertaisesta syystä, etten ole ehtinyt juurtua minnekään. 

IMG_1364.JPG

IMG_1370.JPG

Jalat syvästi Merihaan betonissa juurtuneena ja samalla kuitenkin jo käsi hamuaa Pitkänsillan eteläpuolta. Justiinsa. Tahtoo kai sanoa, että lopulta sillä paikalla ei ole niinkään väliä, vaan enemmänkin sillä korvienvälisellä kodilla. Kunhan on kotona itsensä kanssa, niin on kotona missä tahansa. Himahommat❤️

IMG_1365.JPG

One of my fave houses in Helsinki. Could definitely see myself living in it, although at the moment it is abandoned, thus creepy.

 

 

 

Muoti Oma elämä Päivän tyyli

Rööperi getaway

IMG_1388.JPG

Se oli sellainen punavuorelainen, kissapitoinen viikonloppu. Paitsi että kissat ujostelivat vaatekaapissa ja lähinnä tuli oltua sisätiloissa paitsi mitä nyt eilen käväisin muutamalla lähikirppiksellä. Mutta siltikin paikanvaihdos ihan pariksikin päiväksi inspiroi kummasti ja lisäksi kotiinpalaamisen tunne on aina yhtä ihana. Melkein jo sen fiiliksen takia kannattaa olla välillä pois kotoa. Ja sen takia, että saat tuntea oman kissan pikkunokan nuuhkutuksen nenääsi vasten. 

IMG_1386.JPG

Olen taas vaivihkaisesti siirtynyt juomaan teetä. Olen ehdottomasti kahvinaisia, mutta toisinaan tulee eteen kausia, että kahvi vaihtuu teehen. Ja sitten taas tee kahviin. Sillä eihän se nyt käy päinsä, että identifioituisi molempien juojaksi!

IMG_1389.JPG

Rakastuin härkikseen. Aiemmat kokeilut ei ihan täysin vakuuttaneet, mutta nyt oli kyllä huippuhyvää! Mikäs tässä vegaanina ollessa, kun se on tehty niin älyttömän helpoksi ja nautinnolliseksi.

IMG_1387.JPG

Toinen ujostelijoista. Texas. Meillä on kyllä useamman hoitokerran ajalta historiaa, mutta tällä kertaa tyypit jostain syystä lämpenivät hitaasti. En aina ihan ymmärrä kissain sielunelämää, mutta tämä etäisyys oli viimeistään siinä vaiheessa anteeksiannettu kun Texas tänä aamuna kömpi sängyssä selkäni päälle ja kehräsi. Poikaystävän rinnukset oli hän vallannut jo yöllä. 

Näihin kuviin on hyvä päättää kiva viikko ja alkaa pikkuhiljaa asennoitumaan huomenna koittavaan maanantaihin ja lokakuun toiseksi viimeiseen viikkoon. 

❤️ 

 

Suhteet Oma elämä