Lokakuun kahdestoista

Eilinen sujahti nopeasti ohi. Tosin niinhän kaikki päivät nykyisin. Oon aika varma, että vuorokaudesta on otettu viime vuosina ainakin tunti pois tai jotenkin salakavalasti kelloja nopeutettu. Tai ehkä täytyy vain hyväksyä, että asian laita on nyt tämä. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä nopeammin päivät ja viikot suhajaa ohitse, vuosikalenteri on hetkessä loppuunkäytetty ja seuraavaa vuotta pukkaa jo kulman takana. En kykene edes ajattelemaan kuinka nopeasti vuosi menee ohi silloin, kun olen 50. Tai 60. Eli ihan kohta!

IMG_1332.JPG

Oli kaislat Töölönlahdella. Rakastan kaislikkoja, paitsi silloin jos sinne eksyy vahingossa veneineen tai joutuu uiden. 

IMG_1336.JPG

Kakkua ja kahvia lähdettiin hakemaan…

IMG_1334.JPG

…. ja päädyttiin cupcakeille Brooklyn cafehen. Makoisaa. 

IMG_1331.JPG

Banaani-ananas-soijajugu-kauramaito-vehnänoras-kurkumasmoothie. Kurkuma on kiinnostanut jo pidemmän aikaa ja nyt hankittiin poikaystävän kanssa puoliksi pullollinen kurkumauutetta. Katsotaan mitä tuleman pitää. Oon myös juonut viime päivät paljon inkivääriteetä tuoreesta inksusta tehtynä. Juuri sitä, mitä tukkoinen olo kaipaa. 

IMG_1335.JPG

Koska tosiaan vuoden loppupuolella jo mennään, kävin hiplaamassa Papershopissa vuoden 2017 kalentereita. Olen ajatellut ehkä siirtyä Moleskinestä johonkin muuhun kalenteriin ja kiinnostaisi itseasiassa tehdä kalenteri ihan itse. Ehkä valmiiseen blankkoon muistikirjaan, en taida alkaa kirjaa sitomaan alusta asti itse (joskus nuorempana tuli tehtyä sekin). Papershopista tarttui mukaan kettukortti, joka lähtee Berliiniin kaverin poikaa ilahduttamaan.

IMG_1329.JPG

Se oli silmälasipäivä eilen! Harvoin käytän, mutta kun käytän, ymmärrän miksi ne minulla ovat. Onhan kunnolla näkeminen ihan pirun siistiä!

Nyt olisi aika pistää pakettiin tämän kuun päivä 13. Tulin Punavuoreen kissavahdiksi, täällä on aina vähän kuin lomalla olisi. Eri kulmat, eri fiilis. Öitä!

Suhteet Oma elämä

OOTD – hidastelija edt.

Elämä käy tyhjäkäynnillä. Hoidan duunit, tulen kotiin, olen, syön, nukun, joogaan, näen poikaystävää. Nukun taas. Ei, en ole masentunut tai edes alakuloinen, paitsi mitä nyt tämä vuodenaika hitusen melankolisoi. Kuuluu asiaan. Keho on vain hidastanut entisestään, se tietää, että tuleva pimeä aika tulee olemaan voimiavievä. On myös uusiutunut semiflunssa, joka vähän lannistaa minua, terveyden perikuvaa (lol). 

IMG_1277.JPG

IMG_1290.JPG

Elämäni on tällä hetkellä riisuttu versio itsestään. Mutta juuri tälläisinä kausina punnitaan se, ovatko elämän palaset kohdallaan. Kun kuorii päältä pois lähes kaiken aktiviteetin ja tekemisen, jää jäljelle se ydin, jossa on elämä. Kaikessa yksinkertaisudessaan. Mikäli elämä silloinkin tuntuu ihan mukiinmenevältä, voisi kai sanoa, että asiat ovat ihan kohtalaisen hyvin.

IMG_1287.JPG

IMG_1288.JPG

IMG_1285.JPG

Sitä tyhjää tilaa ei aina tarvitse täyttää. Se, mikä näyttäytyy tylsyytenä, voikin olla paras lahja, jonka itsellesi voit antaa. Ehkä tylsyys ja rauhattomuus ovatkin merkkejä siitä, että täytyisi katsoa ennemmin sisäänpäin, kuin hakea ulkoisia virikkeitä? Ympäröivä maailmamme ja yhteiskuntamme huutaa hyvän elämän esimerkkinä kiirettä ja toimeliaisuutta, mutta entäpä jos et lähtisikään siihen mukaan? Tiedän, on haasteellista toimia päinvastoin ja se vaatiikin päivittäistä itsetutkiskelua. Mutta pidemmän päälle se on erityisen kannattavaa. Alat ohjautumaan sisältä ulospäin, eikä ympäröivä maailma vie sinulta enää niin paljon energiaa vaatimuksineen ja odotuksineen. 

IMG_1289.JPG

Kun kadotan tuon ohjautuvuuden, voin huonosti. Ja taas mitä vahvemmin ohjaudun omasta sisimmästäni käsin, sitä paremmin voin. Stressi ja kiire tukkivat tuota väylää. Asanaharjoitus, meditaatio ja hidastaminen vahventavat. Hidastaminen voi tarkoittaa vaikkapa pieniä pysähdyksiä kesken arkipäivän, hengittämistä muutaman kerran pitkään sisään ja ulos. Säännöllisyys on tässä tärkeintä: pian huomaa pysähtyvänsä jo ihan automaattisesti, olevansa vahvemmin läsnä hetkessä 🙂

IMG_1286.JPG

Eilen hidastelin pitkin Merihakaa, fiilistelin merta. Tänään menen kakkukahveille. Siinäpä kahden päivän aktiviteettini.

 

Muoti Mieli Päivän tyyli