Viikonloppu pyöräillen

Mahtava viikonloppu kerrakseen. Meillä molemmilla on viime aikoina ollut vapaita viikonloppuja enemmän kuin ehkä koko nelivuotisella taipaleellamme yhteensä ja on ollut ihanaa viettää niitä kuin normaalit ihmiset. Lauantai oli retkipäivä, käytiin Sipoonkorven kansallispuistossa. Eka Tiksiin junalla ja pyörillä korpeen. Lähdettiin tapamme mukaan vähän soitellen sotaan, huonosti syöneenä, minä vielä vähän puolikuntoisena. Paluumatka 25 kilometriä päätettiin polkea, koska eihän se ole kuin puolet enemmän kuin Tikkurilaan. Kuuluisat viimeiset sanat, sillä matka tuntui about iäisyydeltä ja voimat meinasi loppua kesken. Mutta kotiin päästiin! Koko Sipoonkorven reissuun meni noin kuutisen tuntia ja kilometrejä taisi tulla 35 ainakin. Tää on aina sama homma. ”Ihan pieni lenkki vaan” muuttuu monituntiseksi voimienmittelöksi ja nälkäsaagaksi. Ei ollut nimittäin eka kerta!

Sunnuntai valkeni meille jo hyvin varhain, liekö syynä kropan ylikierros kun on edellisenä päivänä tehnyt koko viikon liikunnat kerralla… Eli mitäs muuta sitä aamulla keksisikään tehdä kuin lähteä pyöräilemään! Oli ihana parituntinen, samettinen aamu. Aurinko paistoi matalalta ja loi alkusyksyisen valon vaikkakin lämmitti samalla. Soisin näiden aurinkoisten syyspäivien jatkuvan pitkääään! 

Makoisien päikkäreiden jälkeen tehtiin vielä toinen fillarirundi, kuinka ollakaan. Alkaa kuulostaa jo pakkomielteiseltä toiminnalta, mutta ei tuolta ulkoa malttanut olla pois. Kerrankin vapaata ja aurinkoa samanaikaisesti.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Löysin Eteläsataman holleilta nuo alasvievät portaat, kiehtovia kolosia nuo tuollaiset. Teki mieli pulahtaa. 

Kuvat poikaystävän ottamia, sillä tämä oli juuri se viikonloppu jolloin päätin jättää kameran kotiin. Mikä lie idea, sillä kaupunki tuntui olevan juuri nyt kauneimmillaan.

Suhteet Oma elämä

”herätessä miettii milloin pääsee taas uudelleen nukkumaan”

Koko viikko on mennyt enemmän tai vähemmän vaaka-asennossa, koska piskuinen flunssa. Sellainen ”hei, vien voimasi, mutta tilalle en anna mitään” -tyyppinen. Ei edes kunnon nuhaa ja kuumetta (eipä sillä että niitä olisin toivonutkaan). Tuollainen leikittely siis, mutta just kyllin paha, että on täytynyt hankkia tuuraajat joogatunneille. 

Tuo voimattomuus alkaa käymään aika nopeasti henkisen puolen päälle; kokee olevansa ali-ihminen, kun ei meinaa jaksaa. Monta päivää ehtii lipua ohi apatiassa ja tympääntymisessä ja luulee, ettei tästä nouse enää ikinä. Kunnes sitten! Yllättäen alkaa inspiroitumaan taas asioista, miettii innokkaana lähitulevaisuuttaan ja ylipäänsä elämäänsä. Alkaa nähdä taas valoa. Selkeä merkki siitä, että flunssanrippeet ovat jättämässä kehoani. Selkeä merkki myös siitä, että tälläkään kertaa lepo ei mennyt hukkaan. Vaikkei elämäni viime aikoina kovin stressaavaa ole ollutkaan, oli tämä pysähtyminen tarpeellinen. Siitä virisi uutta intoa tulevaan ja sen aikana jäsentyi taas asioita mielessäni ja kehossani. Ehkäpä tämän voisi katsoa olleen koko kesän tai jopa koko alkuvuoden savasana. Palasia paikoilleen laittava viikko, jonka jälkeen syksyn voi antaa tulla ihan täysillä. 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Kävin tällä viikolla vähän ulkonakin. Pitkänsillan kupeet on aina kiehtoneet suunnattomasti. Kuvat sieltä by boyfriend. 

Joogasta puheenollen, maanantaina jatkuu taas Kissakahvilan kissajooga. Marraskuussa olisi suunnitelmissa pitää Vallilan Stoorissa tunteja kynttilänvalossa, mutta tästä lisää myöhemmin. Ihania juttuja tulossa, nyt odotan jopa marraskuuta!

Muoti Oma elämä Päivän tyyli