Vegaaninen fetapasta

Maailma tuntuu taas hitusen valmiimmalta, ellei jopa valmiilta. Eilen tehtiin (grillattuun ruokaan jo vähän tympääntyneenä) nimittäin pastaa vegaanisella fetalla pestomarinadissa. Niin tai siis kreikkalaishenkisellä salaattijuustolla voisi mennä oikeammin. Suhtaudun vegaanisiin juustoihin vähän varauksella, tosin viimeaikoina tuntuu tapahtuneen iso harppaus eteenpäin. Kyseinen juusto oli koostumusta myöten todella lähellä aitoa tavaraa. Voipi olla, että joku hc-juustoilija olisi eri mieltä, mutta minulla ei olekaan vertailukohtaa viime ajoilta. Makunystyrät ehkä herkistyneet ja samoin hajuaisti ainakin juustojen suhteen. Varsinkin vahvemmat juustot tuoksahtavat melko perverssiltä! Tottumuskysymyksiä nämäkin, my friend.

image.jpeg

Idea koko hommaan lähti basilikapuskasta, joka piti käyttää pois ennen lähtöä. Blenderiin meni lisäksi cashew-pähkinän jämät, mantelirouhetta, öljyä, chiliä sekä valkosipulia. Pilkottu juusto ehti marinoitua parisen tuntia pestossa ennen kuin keitettiin pasta ja heitettiin sekaan vähän tomaattiakin. Maailman yksinkertaisinta ja hyvintä. 

image.jpeg

Saatiin tehtyä fetasta myös evässämpylät tälle aamulle junaan, kun oikein pihisteli ja marttaili. Ainut huono puoli juustossa on nimittäin sen korkeahko hinta, eli eipä tuu ihan joka päivä ostettua. Vaikka himoitsen jo nyt lisää ❤️

Koti Ruoka ja juoma

Rauha, mitääntekemättömyys, lepo

En ole tehnyt lomalla mitään. Tai paremminkin, en ole tehnyt mitään, mitä suunnittelin tekeväni. Kaksi mukaanotettua kirjaa makaavat tasan siinä kohdassa jonne ne laskin sunnuntaina reppua purkaessani. Joogamatto tuijottaa surkeana lattialta. En ole avannut sitä kertaakaan. Sonja kirjoittaa mahtavasti visiosta/huojennuksen tunteesta ja lisään omatoimisesti visionselkiyttämislistaan levon ja mitääntekemättömyyden. Irtipäästämisen kaikesta totutusta ja varsinkin siitä, mitä pitäisi tehdä. Joogaharjoitusta on myös se, että päästää irti omasta (asana)harjoituksestaan. Omalta opettajaltani päällimmäiseksi mieleen jäänyt viesti on: ”jooga on elämää varten, elämä ei ole joogaa varten”. Vasta nyt viidentenä päivänä täällä landella huomaan, että kroppa ja mieli alkavat pyytää erillistä harjoitusta. Tarvitsin juuri tällaista breikkiä, juuri nyt. Harjoituksen siemenet on kylvetty kevään mittaan ja eteenpäin päästäkseen piti pysähtyä. 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Pihan perälle oli ilmaantunut uusi koivunoksista tehty silta ja hyvin zenmäinen paikka lätäkön rannalle. Joku päivä maisemointi etenee ehkä siihen pisteeseen, että lammessa voisi jopa uida. Tuolla viettäisin mieluusti enemmän aikaa, mutta hyttysinvaasio oli niin helvetillinen, että parempi pysytellä pois. Nimim. Jalkani kutisevat ja ovat paiseilla. 

Ihanaa torstaita kaikille! Me vietetään tää viimeinen landepäivä lähtemällä biitsille. Huomisaamuna takaisin Helsinkiin, vaikka oikeastaan voisi jäädä tänne vielä ainakin viikoksi ellei kahdeksikin.

Suhteet Oma elämä Mieli