Enemmän positiivista palautetta!
Minulla on joskus aika herkkä reklamaatiokäsi. Palautan huonoja tuotteita ja vaatteita (niin pitäisi kaikkien tehdä, että vähenisi huonolaatuisen romun tekeminen!), lähetän tulikivenkatkuista sähköpostia, kun minua on kohdeltu väärin. Huonon palvelun kahvilat ja ravintolat joutuvat boikottiin (mikä aiheutti meillä vähän hankaluuksia Kylässä, kun niin moni paikka oli boikotissa). Kasvokkain olen vähän huonompi antamaan kriittistä palautetta, etenkään palvelusta. Jos ruoka on huonoa, niin silloin siitä voi antaa palautetta (selkeästi palanut, liikaa suolaa, jotain puuttuu tms), mutta vaikeampi sanoa, että olit minun mielestäni vähän turhan tyly.
Kritiikki on hyvää, sehän helpottaa parantamaan toimintaa. Mutta onhan se vähän sellaista negatiivisuudessa vellomista. Niinpä olen yrittänyt silloin tällöin laittaa positiivistakin palautetta hauskoille esiintyjille, hyville kirjoittajille ja viimemmäksi eräälle radiopersoonalle, jonka vuoksi olen alkanut vähän sietää radiota. Kylläpä tuli hyvä mieli, kun sain vielä vastauksenkin sydämien kera.
Että jospa vähän tasapainottaisi antamaani palautetta. Hyvää enemmän kuin huonoa!