Pikavisiitillä todellisuudessa

Ei ole aina ihanyksinkertaista tämä aikuisopiskelijan arki. Toissailtana kone toi Pariisin-matkailija kotiin melkoisen myöhään ja eilenaamulla kello soikin sitten tasan viideltä. Raksakledjut niskaan vaan, reppu selkään, kahvi tassuun ja nokka kohti Bromman lentokenttää. Nyypäivän opiskelijat ei nääs enää mene dösällä tai metrolla kouluun, ne ottaa suoraan lentokoneen…

IMG_6697.JPG

 

Ihana BRA  joka vielä hemmottelee asiakkaitaan aamiaisella. Kahvi, omenamehu ja runsas sämpylä katosivat parempiin suihin, 40 minuutin lento riitti juuri nopeaan aamiaiseen.

IMG_6705.JPG

 

Voi kökkö, vettä tulikin sitten koko herran päivän. Lounasaikaan riitti vielä hymyä mutta loppupäivästä alkoi olla jo aika kostea olo, täyspitkästä superupeasta uudesta suosikkisadetakista huolimatta. Lämpöäkin oli vain +2, melkoinen ero Pariisin sandaalikeleihin.

IMG_6699.JPG

Asettelimme pikkutupaan lankkuja lattiaksi ja naulailimme niitä oikeaoppisesti paikalleen. Mittailimme ja sahailimme ovea, että veto kävisi vähäisemmäksi 🙂 Sisähommia, vaikka vähän tylsempiäkin, oli pakko arvostaa kun vettä tuli vaakasuoraan.

IMG_6700.JPG

Iltapäivällä sanoimme hej-hej-adjö itse omin pikku kätösin kirveellä ja sahalla kahdeksanmetrisestä, 40 senttiä paksusta tukista veistämällemme kirkontornin huipulle. Se lähti kaatosateessa kohti uutta kotiaan. Ensiviikolla pääsemme vielä katsomaan asennusta ja tervaamaan pikkuisen. Melkein tuli kyynel silmäkulmaan!

IMG_6702.JPG

 

Muoti Matkat Opiskelu Päivän tyyli

Aamiaisesta illalliseen

 

Mitä ulkomailla ollessa tehdään, muuta kuin syödään ja juodaan niin että napa paukkuu?

Aamiainen tuli eilen nautittua aivan hurmaavassa teehuoneessa korttelin päässä hotellilta. Meidän huoneemme on studio keittomahdollisuudella, joten aamiainen ei kuulunut hintaan. Parina aamuna olemmekin syöneet aamiaista studiolla, mutta muina aamuina suunnanneet ulos. Latinalainen kortteli on täynnä toinen toistaan kivempia kuppiloita ja kahviloita, aluetta voi suositella lämpimästä. 

IMG_6663.JPG

Pariisissa leipä on aina rapeaa ja kahvi tumma ja vahvaa. Siihen lasi vastapuristettua appelsiinimehua eikä aamiaiselle muuta kaipaakaan.
IMG_6665.JPG

Lounasaikaan suuntasimme Mitterand-kirjastoa ihmettelemään ja lähipubiin juomille ja sandwicheille. Long Island ice tea ja Frozen strawberry margharita vilvoittivat, club sandwich superrapeilla bataattiraneilla vei kummasti nälän. Alkupalaksi jaoimme vielä talon omattekoiset nachot lisukkeilla, ähky tuli. Onneksi tässä kaupungissa tulee turistille helposti päivän mittaan toistakymmentä talsittua kilometriä, kyllä ne kalorit siinä kuluvat.

IMG_6672.JPG

IMG_6675.JPG

IMG_6678.JPG

IMG_6671.JPG

Hotellin kautta vielä Rue Mouffetardin terasseille istumaan, happy hour ja alle kympin shampanjalasilliset houkuttelivat.

IMG_6679.JPG

Ilta päättyi superglamoröösisti kämpille valmispastan pariin 🙂

IMG_6680.JPG

 

Puheenaiheet Ruoka ja juoma Matkat Ajattelin tänään