Matkalla – joten kuten

Tänä aamuna SAS:in yhteispohjoismaiset siivet lennättivät miehen ja minut Pariisiin. Tarkoituksena on juhlistaa miehen pyöreitä vuosia suosikkikaupungissamme. Annoin rakkaimmalleni synttärilahjaksi maratonin, se juostaan täällä valon ja rakkauden kaupungissa nyt sunnuntaina 9/4.

Me olemme matkailleet Pariisissa monta kertaa aiemminkin, yöpyneet yhden tähden läävissä ja viiden tähden linnoissa. Joskus on satanut, usein paistanut aurinko. Aina on ollut kivaa. Pariisiin on aina voinut luottaa.

Tällä kertaa matka on alkanut kuitenkin jotenkin nihkeästi. Yöunet jäivät lyhyiksi, juna oli myöhässä. Muutama tavara unohtui kotiin. SAS-loungen aamiainen oli minimalistinen ja palvelu lentokoneessa todella ankeaa. Pariisin päässä lentokentällä oli kauhea ruuhka, käteisautomaatti jumitti.

Hotelli oli latinalaisessa korttelissa, kivalla alueella mutta itse hotelli aiheutti pienen pettymyksen. Meille harvoin käy näin, olen itse ollut hotellissa duunissa joten katson tarkkaan mitä valitsen ja osaan välttää pahimmat kuopat – yleensä. Nyt kuitenkin kohdalle osui siisti mutta masentavan nuhjuinen ja kulunut hotelli. Netti nykii, Netflix pätkii. Silityslauta on mutta rauta puuttuu. Uuninluukku ei sulkeudu kunnolla ja ikkunoissa on vain pimennysverhot. Vessanpönttö on oudossa nurkassa ja siinä mahtuu istumaan vain puolella kankulla, kylpyamme on lyhyt ja matala.

Ou blääh. Ole siinä nyt sitten romanttisen hauskassa synttärimoodissa. Onneksi lähikaupasta saa edullista shampanjaa!

IMG_6598.JPG

 

Puheenaiheet Matkat Ajattelin tänään

Viime päivien hit & miss

Miss: minusta ei taida tulla urheaa, ruutupaitaista metsänaista. Kirves pysyy kyllä kädessä mutta ei osu ikinä samaan paikkaan kahta kertaa.

IMG_6437.JPG

Hit: upeat aukeat täynnä scilloja. Kevät on todellakin täällä.

IMG_6543.JPG

Superiso hit: torstaiaamuna lähdetään Pariisiin, mies juoksee sunnuntaina syntymäpäivälahjamaratooninsa.

IMG_6530.PNG

Miss: teki hurjasti mieli suolaa ja rasvaa, yritin paistaa iltani iloksi halloumia joka sitten jotenkin omituisesti suli pannulle… Oli ihana hinkata paistinpannua kirveen heiluttelemisesta kipeillä hauiksilla. Reklamaatio Zetalle samantien!

IMG_6438.JPG

Hit & miss: ikuisuusprojekti eli itsetehty kimchi valmistui. Hyvää tuli, kuulemma mutta aivan liian tulista minulle itselleni. Seuraavaan satsiin voisi laittaa puolikkaan määrän chiliä ja inkivääriä.

IMG_6491.JPG

Hit: juuri Tukholman kauppojen pakastealtaisiin rantautuneet, ranskalaisen Picard-merkin croissantit. Unelmakeveitä ja superrapeita, mums!

IMG_6305.JPG

Hit: jälleen kerran valmistamani turvaruokaklassikko, sitruunarisotto ja broccoli. Tätä voisi syödä kunnes vatsanahka ratkeaisi. Herkullista, helppoa ja edullista, valmista puolessa tunnissa.

IMG_6504.JPG

Miss: tuvan rakentamista valmiiksi numeroiduista osista. Tuli palapeli mieleen, tässä pelissä vaan palat oli numeroitu väärin eivätkä ne sopineet yhteen, piti välillä vähän avittaa kirveen terällä… Onneksi sentään aurinko paistoi!

IMG_6528.JPG

Näillä eteenpäin, huomenna kutsuu kalkkikivilouhimo ja torstaiaamuma Pariisi!

Suhteet Oma elämä Ajattelin tänään