Highlight of my day – aamiainen

Juuri kun ehdin eilen sanoa, ettei se aamiainen nyt niin houkuta, päädyn postaamaan juuri aamiaisesta. Kävelimme sisään Estorian aamiaissaliin 7.05. Koira halusi pisulle 5.37 ja pienen happihyppelyn jälkeen väsytti, mutta ei nukuttanut. Traagista. 

Estorian aamiainen vie täyden potin, paras hotelliaamiainen toviin. Ehdottomasti paras ketjuaamiainen, jonka olen syönyt moneen vuoteen. Kaunis kattaus, kiva esillepano. Lämpimistä nostaisin esille herkulliset perunakuutiot, juuri sopivasti maustetut sekä vielä al dente-rapsakkaat höyrytetyt kasvikset. Hyvät mehut, kahvitarjoilu pöytiin, laktoositonta maitoa löytyi! Tuoreet leivät, pasteijoita, croissanteja, vielä lämpimiä cocktailkokoisia karjalanpiirakoita ja runsas valikoima makeaa. 

Pienestä lisämaksusta olisi saanut esim. lasi  proseccoa tai belgialaisen vohvelin hillolla ja jäätelöllä. Näille en kokenut tänä aamuna tarvetta vaikka olinkin nälkäinen kuin susi, sen verran runsas oli tämä Estorian perustarjoilu  

IMG_5329.JPG

IMG_5330.JPG

IMG_5331.JPG

IMG_5332.JPG

IMG_5333.JPG

IMG_5334.JPG

IMG_5335.JPG

IMG_5337.JPG

Ja ennenkuin kysyt, kun jäit kuitenkin miettimään asiaa: paras ketjuhotellin aamiainen koskaan? Hilton Arc de Triomphin aamiainen yöpyessämme siellä pari kuukautta hotellin avaamisesta. Siellä mentiin yltäkylläisyyden rajoilla… Sushia, lampaankyljyksiä ja shampanjaa, what can one say?

Koti Ruoka ja juoma Matkat

Surullinen illallinen Tallinnassa

Illallinen Tallinnassa, surullinen tarina. Laiskotti ja väsytti, emme jaksaneet etsiytyä yhteenkään WTD-Natan suosittelemaan gourmet-raflaan vaan kipitimme parin skumppalasin piristäminä suoraan hotellimme Amarilloon. Ajateltiin katsokaas tyhminä että what can go wrong? Ok-tasoista texmexiä. Not too shitty, siihen parit margaritat ja ole!

IMG_5323.JPG

Juu, ei. Drinkit kärkeen, minulle talon margarita ja miehelle Paloma, Meksikon suosituin drinkki. Ja voi kauhistus! Pahaa oli. Makeaa ja yksinkertaisesti pahaa. Alkuruokana jaoimme kananachot monella eri soosilla. Annos epäilytti jo pöytään saapuessaan ja maistaminen ei parantanut asiaa. Kanassa oli jotain pahasti vialla…

IMG_5325.JPG

IMG_5326.JPG

Vanhat drinkit sivuun, jäivät juomatta vaikka miestä moinen haaskaus pyörrytti ja uutta kehiin.  Hänelle Jack Danielsiä 4 cl ja minulle mansikka margarita. Minun margaritastani puuttui mansikan maku ja mehevyys, makeutta oli taas extrasti… Mies, joka diggaa Jackistä suuresti, ihmetteli omansa vetisyyttä. Että näinkin yksinkertainen voi mennä pieleen?

Pääruoaksi mies söi ok-perusburgerin, ranskikset maistuivat vain eltaantuneilta, aika vaihtaa öljy? Minä söin puolet maailman surullisimmasta ceasar-salaatista. Tämä ceasar nyt tuppaa olemaan varma nakki. Rapeaa romaine-salaattia, kastiketta, parmesaania ja krutonkeja. Lisänä usein myös kanaa, kuten nyt minulla. Tässä salaatissa pohjana oli jäävuorisalaatti, hieman ruskea jo, pieneksi pilkottu ja yhdentekevään (siis ceasar) salaatinkastikkeeseen upotettu = märkä sössö lautasen pohjalla. Lautasen reunoilla muutama vihreä tupsu mache-salaatti. Muutama neliömäinen lastu juustoa joka ei taatusti ollut parmesania vaan miedompaa ja halvempaa gran padanoa. Krutonkeja, maustamattomia ja paistettu samassa öljyssä kuin miehen ranskanperunaraukat. Kaiken kukkurana kanaa, joka ei ollut tutustunut sen enempää suolaan kuin pippuriinkaan. 

IMG_5327.JPG

Oma vika. Laiskuudesta rankaistiin. Onnekai huoneessa on laivalta ostettia suklaata lohdutukseksi. Huomenna etsiydymme vain ja ainoastaan Natal suosittelemiin paikkoihin, kärjessä F-hoone, Fabrik ja illalliseksi Kolm Sibulatin aasialaista. I promise. 

Koti Ruoka ja juoma Matkat