Tavoite: Joka päivä vähintään 8000 askelta

Olen viettänyt tänään vapaapäivää. Onnistuinkin tänään starttaamaan kuntoiluprojektini. Kävin kaksi kertaa kävelemässä niin, että askelia kertyi yli 8000 askelta. Toinen kävelyistä oli hyötykävely aamupäivällä ja illalla lähdin muuten vaan lenkille saadakseni vähintään 8000 askelta täyteen. Tämä oli minulle hyvä määrä. Usein vapaapäivinä askeleet ovat jääneet hyvin vähäisiksi.

Olenkin nyt päättänyt ottaa tavoitteekseni saada joka päivä vähintään 8000 askelta täyteen. Se on juuri sopiva määrä minulle tällä hetkellä. Sitten, kun olen taas paremmassa kunnossa voin nostaa tavoitteen 10 000 askeleeseen päivässä.

Ruokavalion noudattaminen on minulla sujunut hyvin eikä ole ollut mielitekoja. Pojat kävivät täällä tänään ja heille tarjoilin ruokavalioni mukaisia ruokia. Söimme siis ruisleipää ja vihanneksia kahvin kera. Ja päivälliselle tein nakkikeittoa porkkananakeista. Pojat söivät hyvin ja minulle jäi huomiselle päivälliselle vielä annoskin. Halusin näyttää pojille terveellisen syömisen mallia. Ja kerroin, että minun olisi kannattanut viimeiset 20 vuotta syödä juuri näin. Ja näytin heille saamani ruokavalio-ohjeen.

Ihanaa tänään oli, kun illalla pääsi lämpimään suihkuun. Eilen illalla oli vain kylmää vettä. Pesin itseni tuolloin vain hätäisesti. Onneksi olin ollut yövuorossa ja käynyt aamulla lämpimässä suihkussa. Nyt lämmintä suihkuakin osaa taas arvostaa paremmin, kun se oli hetken poissa.

Ihanaa on myös, että huomennakin on vielä vapaapäivä. Aion ainakin kävellä sen 8000 askelta.

Nähdään!

-Sanna-

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään

Jo helpottaa vähän

 

Kahden viime viikon aikana minulla on ollut ihan vaan minimivapaat eli juuri sen verran, kun lakisääteisesti pitää ollakin. Mutta nyt helpottaa vähäksi aikaa. Aamulla loppui valvonnat ja nyt olisi sitten kaksi vapaapäivää edessä. Tuntuu pitkältä ajalta olla vapaalla. Muutenkin seuraavat kaksi viikkoa ovat minulla hieman kevyemmät. Näin se vaihtelee listalla, kun tekee epäsäännöllistä kolmivuorotyötä. Mutta nyt siis on enemmän aikaa panostaa esim. kuntoiluun.

Tänään tuli liikuntaa, kun herättyäni ja aamupalan syötyäni kävin kaupassa. Ja ajattelin vielä ennen iltapalaa pitää jumppa/joogatunnin. Huomenna taidan aamupäivällä lähteä kävelylenkille, jumpata ja joogata. Mitään liian rankkaa en kuitenkaan näin aluksi ala tehdä. Mielestäni kannattaa aloittaa kevyesti ja sitten vähitellen lisätä liikuntaan kuluvaa aikaa tai vaikeusastetta. En halua uupua heti alkuunsa.

Nyt voisin kuunnella Ilvesvaara kirjan loppuun ja katsoa Virgin Riveria. Vähän rentoutusta näin vapaitten aluksi. Ja mitäpä muutakaan tekisin. Nyt on korona-aika ja minulla on paljon omaa aikaa. Rahaa ei ole ja odottelenkin jo elokuun palkkaa niin kuin aina tähän aikaan kuusta. Ja siis kotona on hyvä olla.

Hyvää illanjatkoa ja nähdään!

-Sanna-

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään