Vaikuttaako sosiaalinen media sinun shoppailuusi?

Minä vastaan tähän ainakin, että kyllä vaikuttaa. Itse koen, että sosiaalisen median vaikutuksesta johtuen shoppailen koko ajan vähemmän. Jatkuva shoppaileminen on mielestäni saatu näyttämään sosiaalisessa mediassa vastuuttomalta ympäristön pilaamiselta ja typerien ihmisten toiminnalta. Niin kuin se oikeastaan onkin. Myönnän, että olen nuorempana ollut vastuuton ja tyhmä. Mutta kukapa ei olisi. Paitsi tietysti nykynuoret, joista suurin osa on fiksuja ja valistuneita kuluttajia.
Mutta kyllä minä joskus ostankin jotain, minkä olen nähnyt sosiaalisessa mediassa. Vaatteita, kirjoja, lehtiä, matkoja jne. on tullut ostettua minuun vetoavan mainonnan takia. Helpommin tulee ostettua sellainen tuote, joka näytetään positiivisessa valossa. Joskus joku mainos oikein houkuttelee ostamaan. Yleensä kyseessä on hyvä tarjous. Sillä eihän näillä palkoilla voi mitään kovin kallista ostaakaan. Mutta siis tiivistettynä, kyllä sosiaalinen media vaikuttaa minun shoppailuuni.
Vaikuttaako sosiaalinen media sinun shoppailuusi?