Meidän joulu 2018

Blogi on siitäkin niin ihana asia, että tänne voi vielä vuosien päästä palata muistelemaan menneitä katselemalla vanhoja kuvia ja lukemalla aikoinani kirjoittamia tekstejä. Tästäkin syystä, siinä missä kirjoitan blogia teille, jotka sitä luette, kirjoitan sitä myös itselleni. Tulevaisuudessa jouluni voivat näyttää hyvinkin erilaiselta ja silloin voi olla ihanaa välillä palata ajassa taaksepäin.

Pari postausta sitten listasin 12 asiaa, jotka tekevät joulusta vuoden parhaan juhlan. Noihin 12 asiaan voi hyvin kiteyttää myös tämän joulun. Äiti oli jopa tehnyt sitä mainitsemaani rusina-pähkinä-suklaasekoitusta ja jälleen kerran veljeni ronkki suuhunsa vain suklaapalat!

B0C3622E-C7DA-424D-9CD8-5A0DFB515793.jpeg

B96360C9-14AE-4EF4-9758-89BDF21F9669.jpeg
Olin aattoaamuna todella väsynyt ja vaikka edellisenä iltana suunnittelin herääväni aikaisin aamulla katsomaan Joulupukin kuumaalinjaa, toisin kävi. Minä olin lopulta meistä se, jolla unta riitti kaikkein pisimpään. Onni onnettomuudessa, ehdin kuin ehdinkin nähdä viimeisen puolituntisen tuosta perinteisestä jouluaamun lastenohjelmasta.

4AD5C07D-301C-4FA3-B20D-D6C1FEBDEB4F.jpeg

C24D40F9-ADCC-493C-BF9E-C713E24C3F59.jpeg
Osa yllä näkyvistä joulusukista oli joululahja perheelleni sinä vuonna, kun olin vaihdossa. Loput olen tuonut mukanani myöhemmin Amerikassa vietetyiltä jouluilta. Minusta on kiva, että ne ovat nyt osa myös meidän joulua täällä Suomessa, vaikkei niissä aina olekkaan mitään sisällä.

2F4D1C15-5AAE-4DD1-A74A-06419D35931E.jpeg

232B7BEA-1F17-4E7A-8832-61C840CC7F70.jpeg

D4E0C3C6-22C2-4925-B2A3-72580A0C734C.jpeg

06BDF6A3-10F8-442E-9501-B3C011EBDECA.jpeg
Riisipuuronsyönnin jälkeen kävimme joulusaunassa. Meillä ei koskaan käydä aamulla saunassa, mutta mielestäni joulusaunassa on must käydä nimenomaan aamulla, sillä olemme jouluaattoaamuna aina käyneet saunassa. Tästäkin huomaa kuinka perinteisiin sidottu juhla joulu on. Kävimme keskustelua siitä, pitäisikö saunominen siirtää myöhemmäksi, jottei aikataulujen kanssa tulisi kiire, mutta ei, ei ja vielä kerran ei, iltasauna ei ole joulusauna. 😀

5C836880-7528-47E4-9C64-FB1509845DC0.jpeg

A966F5C4-5056-4420-9D9D-5B1C315B37EB.jpeg

2AB3924F-1FF6-4FE7-8AF7-FA729E6BC02D.jpeg

7415CCE1-D7D4-4AB8-B6EE-D2F6147027B7.jpeg

D9A077B8-5031-42C5-8FA4-ED190C5CBDDD.jpeg

747EDBFD-B08D-4B45-9DAB-A6F21BB3878B.jpeg

AFEE53F1-8AFD-457E-8679-37C16F980F65.jpeg

E962DBFA-3E47-4547-9027-6D3C0B08B672.jpeg
Myöhemmin iltapäivästä luvassa oli ruokailu. Kuten olen aikaisemmin maininnut, minun jouluateriaani kuuluu lähinnä kinkku ja peruna. Toki meillä on muutakin tarjolla, mutta en oikein koskaan ole oppinut syömään muuta. Erityisesti joulukinkku on best! Meillä se vielä paistetaan ”ylikypsäksi” ja ihanan mehukkaaksi, jollaista mielestäni kinkun kuuluu olla, nam!

95A4527E-A5C8-4497-9DB7-E025FDADD6D3.jpeg

2B572EEF-98AC-4CE4-8D5F-0C23757C605E.jpeg

F9A8E5FD-FAE0-48EB-9782-0FC6E3AB12D3.jpeg

4B3962A7-D094-4FF3-81AE-C9F30970177C.jpeg

91150338-D078-4A1B-B05E-2A08536BFC0C.jpeg

5982BA20-153A-4CE0-85B5-FB877601A54E.jpeg

E9932FBC-9B10-4548-A4BF-FAF3C0B60159.jpeg
Jouluaterian ja päivätorkkujen jälkeen vuorossa oli lahjojenjako. Kaikkein eniten odotin, että vanhempamme avaavat minun ja veljeni hankkiman lahjan, sillä parasta on, kun voi ilahduttaa toista! Monena aikaisempana vuotena meillä on tässä vaiheessa ollut isovanhempia kylässä, mutta muutamat viimeisimmät vuodet olemme viettäneet jouluna vain oman perheen kesken.

Kokeilin muuten tehdä niitä Nutella-joulutorttuja ja niistä tuli supereita! Tosin, siitäkin huolimatta, että esipaistoin taikinaosuuksia ennen Nutellan lisäämistä, Nutella paloi hieman. Ei kuitenkaan onneksi niin pahasti, että se olisi haitannut makua. Suosittelen siis ehdottomasti kokeilemaan, mutta ensikerralla itse paistaisin taikinaosuuden lähes valmiiksi ja sitten vasta lisäisin Nutellan.

0416A3D0-5975-459F-9B3F-3A0496B5E6D8.jpeg

0698DE95-B300-41BA-AC37-0DA464639A4F.jpeg

7CE92D2F-8250-4B8D-8F86-421D82300866.jpeg

D7CA48B5-D708-4AEF-9F3F-CA757FE9B730.jpeg
Nämä viimeiset kuvat ovat joulupäivältä, mutta aattoiltanakin kävimme vielä myöhään äitini ja veljeni kanssa pitkällä kävelyllä. Sää oli täydellinen, ei laisinkaan tuulta ja sopivasti pakkasta. Sen verran kuitenkin kylmä, että uusi piponi pääsi ensimmäistä kertaa käyttöön. Ulkoa palattuamme katsoimme vielä koko perheen voimin elokuvan, jonka parissa loppuilta vierähti.

A55D340F-D11E-436F-A515-DAE4DB9F564C.jpeg

6E4650CD-86A2-49E3-ACC2-63AF9A9E790D.jpeg
Joulupäivä kului samoissa rennoissa meiningeissä jouluruokaa syöden, TV:tä katsellen, metsässä kävellen, valokuvaten ja saunoen. Tapaninpäivän vietimme isovanhempieni luona.

Olisipa joulu voinut jatkua vielä muutaman päivän! Miten teidän joulu sujui? Vietättekö nämä välipäivät ihan vain rennosti ottaen vai onko tiedossa töitä?

9A81B861-5978-4ED6-A4D8-CDD14D61AADD.jpeg

 

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe

Yksi yö jouluun

Moikkamoi!

Halusin tulla jutustelemaan vähän vielä ennen kun on aika rauhoittua joulun viettoon. Itsellänihän on vielä tämä viikonloppu töitä, joten varsinaisesti pääsen laskeutumaan joulutunnelmaan vasta ihan viime metreillä, vaikka on meillä töissäkin soineet joululaulut ja ollaan tarjoiltu asiakkaille glögiä, pipareita sekä riisipuuroa. Minun ei koskaan aikaisemmin ole tehnyt niin paljon mieli joulutorttuja kuin tänä vuonna. Olenkin ehtinyt niitäkin nauttimaan jo yhden jos toisenkin. Joulun pyhinä olisi tarkoitus kokeilla samaisia torttuja Nutellalla höystettynä. Veikkaan, että tulen rakastumaan niihin ikihyväksi, suuri suklaanystävä kun olen!

1C374D2F-2DFA-429B-89D4-D3343A36AAB0.jpeg

2B876FD1-AF43-40B1-A00E-4DEA4259C895.jpeg

Viime päivät ovat kuluneet enimmäkseen töiden parissa, lukuunottamatta torstaita, jolloin vietin vapaapäivää ja kävin moikkaamassa koirabestistäni Tyyneä, joka jälleen kerran yllätti minut energiallaan. Käytiin yhdessä tunnin lenkillä, jonka jälkeen katseltiin hetki TV:tä ja Tyyne sai nauttia rapsuista. Pian olikin aika suunnistaa edellisenä iltana varaamalleni kampaajalle hiustenleikkuuseen ja kuten kuvista näkyy, lyhyeksihän se vedettiin! Kuvat eivät ehkä ihan tee oikeutta, sillä niissä on jo yksi yö nukuttu uusilla hiuksilla, mutta olen itse lopputulokseen todella tyytyväinen ja iloinen, että uskalsin vihdoin leikata polkan. Pitkät hiukseni olivat kovin huonossa kunnossa, mutta en aikaisemmin ollut raaskinut niistä luopua, sillä pelkäsin, etteivät lyhyet hiukset sopisi minulle. Keskiviikko-iltana sain jälleen kerran päähäni, että nyt minä sen teen ja varasinpa siltä seisomalta itselleni kampaaja-ajan, jotta en voisi enää perääntyä. Ai että, hiukseni tuntuvat nyt ihanan terveiltä enkä ole katunut hetkeäkään! Saahan ne pitkätkin hiukset sitten taas kasvatettua takaisin, mikäli haluan. Monet, kampaaja mukaanlukien, ovat myös sanoneet, että näyttää siltä, kuin hiukseni olisi myös värjätty, sillä jäljelle jäi vain oma väri, joka kuulemma näyttää yllättävän tummalta ilman vaaleaa latvaa.

2627F8F4-8B5D-420A-A3BF-26D5AEF5053C.jpeg

6A11C238-2B6C-415A-AB6B-0CDC0B6D85EA.jpeg
Eilen tein joululahjoihin vielä viimeiset fiksaukset, joten nyt kaikki alkaa olla valmista joulua varten, ihanaa! Illalla kävimme myös veljeni kanssa järven jäällä luistelemassa pitkästä aikaa. Olin todella väsynyt ennen lähtöä, mutta onneksi jaksoin mennä, sillä luisteleminen todellakin piristi!

Täällä blogissa ei muuten kovin usein nähdä tämän postauksen kuvien kaltaisia nauru-tilannekuvia, sillä en koe olevani niissä parhaimmillani, mutta kiva näyttää välillä tätäkin puolta itsestäni. 🙂 Näissä kuvissa näkyvä tyyppi on kuitenkin se aidompi minä poseerattujen kuvien rinnalla. Mikähän siinä on, että monesti on omasta mielestään rumimmillaan silloin, kun on aidoimmillaan? Jaa-a, sanoppa se.

Tulipa taas höpöteltyä niitä näitä. Tuntuu, että poukkoilen tällaisissa postauksista aina asiasta toiseen. No, tässä vaiheessa haluan toivottaa teille jokaiselle ihan mahtavaa ja rauhallista joululua!! <3

0310D067-2EF6-4B65-8332-5975EFC9E99C.jpeg

Suhteet Oma elämä