15 minuutin pikatreeni pakaroille kuvineen!

Jos ei huvita lähteä taistelemaan salille asti tekemään pyllytreeniä, tässä ratkaisu. Aikaa tähän menee vain 15 minuttia, joten ajanpuutetta ei voi käyttää tekosyynä. 🙂

Tämän voit tehdä helposti kotona. Tarvitset vain sekunttikellon, mikä esimerkiksi useimmista puhelimista löytyy, mahdollisesti joogamaton tai muun alustan, sekä käsipainot. Jos osaa tehdä sellaisen soittolistan, missä musiikki vaihtuu aina 30 sekunnin välein, ei tarvitse kelloa tuijotella.

 Laita sekuntikello pyörimään ja tee seuraava lämmittely suht nopealla temmolla. Määriä ei tarvitse muistaa, jokaista liikettä tehdään puoli minuuttia. Ja tämä lämmittely tehdään siis vain kerran.

  1. Haarahyppyjä 
  2. Polvennostoja 
  3. Hölkkää paikallaan 
  4. Hölkkää niin, että jalat osuvat peppuun 

Tässä olisi ollut videolla nuo liikkeet, mutta kone ei tee vielä yhteistyötä. Jos joku noista jää epäselväksi, voin yrittää selittää tai etsiä Youtube-videoita 🙂

Toivottavasti tämän jälkeen on jo hiukan lämmin. Sitten varsinaiseen treeniin, näitäkin liikkeitä tehdään aina puoli minuuttia kerrallaan: 

  1. Ota käsipainot käsiin, ja koukista polvia, pitäen kädet ja selkä suorina, mene niin alas kuin pystyt
  2. Pidä painot käsissä, ja astu eteen toisella jalalla, ja ponnista sieltä ylös, vaihda aina välissä jalkaa
  3. Pidä jalat ja selkä mahdollisimman suorassa, ja taivuta selkää eteen pitäen käsipainot kädessä
  4. Mene lattialle nelinkontin ja nosta toista jalkaa suorana ylös
  5. Toista toiselle jalalle
  6. Pidä sama asento, mutta nosta jalkaa sivulle (koiran kusetus)
  7. Toista toiselle jalalle
  8. Mene selällesi niin, että jalat ovat koukussa. Aseta paino vatsan päälle ja nosta lantiota. Tämän voi tehdä myös ilman painoa

Ja sama kuvina:

    Tämän jälkeen juo hiukan vettä ja pidä puolen minuutin tauko, sen jälkeen toista. Pidä taas puolen minuutin tauko ja tee vielä kerran.  Toivottavasti tuntuu pakaroissa! Ja aikaa on mennyt vain 15 minuttia!!
 

Kommentit (21)
  1. Testasin just kun vauva nukkuu päiväunii! Oli kyl tehokas! 😀 TACK!

  2. Voi kiitoksia! Kiva kuulla:) täytyypi tehdä lisää näitä, ovat olleet kovin suosittuja! Ehkäpä joku koko kropan treeni seuraavalla kerralla.

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *