7 vinkkiä krapulan nujertamiseen!

Lupailinkin jo vinkata teille muutamia juttuja, millä juhlien jälkeistä oloa on mahdollista helpottaa. Näin hyvinvointibloggaajana koen tarpeelliseksi kehoittaa tietenkin alun alkaenkin juomaan sen verran vähän, ettei seuraavana päivänä ole huono olo. Parhaiten se yleensä onnistuu, kun miettii etukäteen alkoholiannosten määrän (esim. 3 tai 4 juomaa) ja juo joka toisen lasin vettä. 

 

Joskus kuitenkin nämä hyvät neuvot unohtuvat ja seuraavana päivänä olo on kamala. Kyselin teiltäkin vinkkejä olon helpotukseen ja monia hyviä neuvoja sieltä tulikin. Tässäpä tämä helpottajien lista kokonaisuudessaan. 

 

1. Ensimmäinen ja ehkäpä tärkein on nesteytys. Juo koko päivän aikana paljon vettä. Nestevaje saattaa olla niin paha, että vesitankkausta kannattaa jatkaa vielä seuraavanakin päivänä. kuva+(3)2.JPG2. Toinen hyvä kikka on pieni hikoilu. Paras tapa mielestäni on mennä kuumaan kylpyyn tai saunaan hetkeksi. Jos on oikeasti paha krapula, en suosittele mitään urheilusuorituksia (se on jopa vaarallista). Kuitenkin ainakin krapulan jälkeisenä päivänä kannattaa tehdä jotain pientä liikuntaa, joka saa kuona-aineet liikkeelle.  3. UNI! Usein huono olo saattaa johtua suurelta osin myös pelkästä valvomisesta. Minulle on tullut joskus krapula kun olen valvonut aamuun asti, vaikka en ole juonut mitään. Lepää siis rauhassa ja ota vaikka pitkät päiväunet.4. Superjutut. Nämä saattavat olla osaksi placeboa, mutta itse tykkään ottaa extra-annoksen Chrorellaa, joka tukee maksan ja aivojen toimintaa, sekä poistaa myrkkyjä elimistöstä. Sen lisäksi voi pyöräyttää jonkun hyvän supersmoothien, mikä sisältää paljon vitamiineja. Ainon mukaan kalium on tärkeää nestevajeen vuoksi ja sitä saa esimerkiksi banaanista ja pinaatista, joten niitä voi lisätä myös pirtelöön.

 

 5. Hyvä ruoka. Silloin kun olemme krapulassa, pahennamme helposti vain oloamme syömällä rasvaa, sokeria ja nopeita hiilihydraatteja. Sen sijaan kannattaa antaa kropalle niitä vitamiineja ja elinvoimaa syömällä hyvin.

 

6.  Ulkoilma. Raittiissa ilmassa mieli piristyy ja olo paranee huomattavasti jos on koko aamupäivän maannut sängyssä. Jos lähdet kävelylle, laita läpiveto asuntoon niin on ihana palata raikkaaseen kotiin. 

 

kuva+(12).JPG7. Viimeisin mutta ei vähäisin: YSTÄVÄT! Krapula tuntuu aina kamalimmalta, jos sitä pitää potea yksin. Hauskinta on sopia juhlien jälkeiselle päivälle vaikkapa brunssi tai leffailta, jolloin tietää saavansa hyvää seuraa. Ystävät auttavat myös henkiseen krapulaan parhaiten. 

 

kuva+(5).JPG

 

Tässäpä omat vinkkini pikkujouluista toipumiseen! Toivottavasti säästytte kuitenkin pahimmilta olotiloilta:) 

Kommentit (10)
  1. Luksusta on myös herätä darraan jos on jaksanut yöllä pippaloilta tullessaan käydä jo suihkussa, rasvata ihon tai tehdä muita kauneusjuttuja . 😀 tämä saattaa toki joissakin tilanteissa olla liian riski altista. Olin saanut tämän neroleimauksen kerran baarista tullessa ja aamulla ihmettelin fööniä lattialla ja avonaisia rasvapurkkeja, kunnes muistin yöllisen kauneushoitolaleikin! 😀

  2. Mun paras konsti on juoda 2l vettä ennen nukkumaanmenoa, ton konstin käyttämisen jälkeen mulla ei oo ikinä ollut krapulaa! Tosin oon kyllä osannu juodakin vähän sivistyneemmin.. 🙂

    1. 2 litraa! wou. Se on jo aika suoritus! Mulla alkais varmaan hölskyä masussa jo tollanen määrä 😀 Mutta oot kyllä oikeassa, se vedenjuominen on tärkeää. Nestevajeestahan se krapula suurimmaksi osaksi johtuu!

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *