AAMUPALALLA

Pimeinä aikoina kun on vaikea saada itseään aamuisin sängystä ylös, kannattaa panostaa maukkaaseen aamiaiseen. Itse arkisin jaksan harvoin tehdä muuta kuin leivät ja teen, mutta viikonloppusin on ihana istua oikein pitkään aamiaispöydässä. Tässä kuitenkin vaihtoehtoja juuri niihin arkiaamuihin. Kun munat keittää etukäteen valmiiksi ja laittaa teeveden kiehumaan heti herättyään, ei aamiaisen valmistamiseen mene kovin kauaa aikaa. Leipään saa vaihtelua eri täytteillä ja jos on tulossa pitkä tauko ennen seuraavaa ruokaa, kannattaa ottaa lisäksi lautasellisen puuroa tai jogurttia hedelmillä. 


 
 

 

 
 
Mitä te syötte aamiaisella?

Kommentit (9)
  1. Pakko kommentoida, kun löysin blogisi joku aika sitten ja oon urakalla lukenut läpi vanhempiakin postauksia. Aivan ihana blogi, kiitos siitä! Treeni- ja reseptivinkit tulee heti käyttöön. Varsinkin noi lyhyemmät treeni-ideat on ihana löytö, kun pienten lasten äitinä treenille on usein vaan se pieni hetki aikaa.

    Sulla on täällä niin paljon mahtavia vinkkejä ja ajatuksia painonhallintaan ja treenaamiseen liittyen, että pakko kysyä olisiko sulla mitään hyviä vinkkejä tai ajatuksia siihen alkuvaiheeseen, kun yrittää alkaa laittamaan ruokavaliota kuntoon. Treenaan aika kivasti, mutta ruokavalio on ihan karmeassa kunnossa. Oon sellanen varmaan aika tavallinen pienten lasten normaalipainoinen, mutta silti vähän plösöltä näyttävä mamma. Ja syynä on ihan takuuvarmasti kamala sokerikoukki ja vaalean vehnän mussutus. Tuntuu että motivaatio on kova, mutten jotenkin ikinä pääse siitä alkuvaiheesta pitemmälle. Vaikka söisin terveellisen ja riittävän aamupalan ja lounaan niin päivällä iskee aina sellanen aivan jäätävä makeanhimo, joka jotenkin sitten hukuttaa alleen sen motivaation äänen. Onko sulla hyviä vinkkejä joko siihen motivaation buustaamiseen tai sitten sen makeanhimon taltuttamiseen? Tai ehkä se on vaan sinnillä aluksi kärsittävä ja muuttuu ajan myötä helpommaksi?

    1. Ihana kuulla! Kiitos kovasti. Hei voisin kirjoittaa viikonloppuna tuosta ihan postauksen. Uskon että monella on ihan sama ongelma! 🙂

  2. Aamupala on tosiaankin se päivän ateria mihin panostan! On niin ihana herätä aamulla tietäen, että saa syödä hyvän aamupalan, joten siihen varaa sitten aamutohinoissa aikaakin 🙂 Mä meen yleensä puurolla ja munakkaalla tai sitten smoothiella ja munakkaalla, niin jaksaa pitkälle päivään! Myös valkoinen tee on ihanaa 🙂

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *