Aloittamisen ankeus

Nyt kesällä olen hiukan löysännyt kravattia terveellisen ruoan ja liikkumisen suhteen. Voin kertoa, että olo on ollut aika kamala. Jouduin alkaa syödä allergialääkkeitä, jotka väsyttivät ihan hirmuisen paljon. Nukahdin yksi päivä puiston penkille ja toisena päivänä bussiin. Uskon, että väsymystä aiheuttaa myös huono ruokailurytmi ja liikunnan puute. 

 

Tämän väsymyksen johdosta aloin taas juoda kahvia ja koukutuin siihen uudestaan. Nyt oli siis edessä vähän niinkuin ”uusi alku”. Viime torstaina heräsin 6.30 aamulenkille. Pakotin itseni liikkeelle, ennen kuin aivot ehtivät tajuta mihin ollaan menossa (toimii). 

 

 

 Lenkki itsessään ei ollut mikään menestys, vaan askel painoi aika raskaasti. Päädyinkin kävelemään osan matkasta ja juoksemaan osan. Tärkeintä on kuitenkin saada aloitetuksi. Kokemus kertoo, että seuraavalla kerralla on jo paljon helpompaa. 

 

 

 Lenkin jälkeen ei tehnytkään enää mieli kahvia, vaan keitin vihreää teetä ja munia. Viimeistään aamiaisen jälkeen oli aika hyvä fiilis. Ja kun aamun aloittaa näin, on helpompi tehdä niitä hyviä valintoja koko päivän.

 

Nyt olen syönyt muutaman päivän todella puhdasta ruokaa ja urheillut joka päivä jotain. Tuntuu, että pikkuhiljaa se treeni-intokin on palannut. Aloittamisen se vain vaatii, ei sen enempää. Joten hirmuisesti tsemppiä kaikille, jotka kamppailevat nyt sen aloittamisen vaikeuden kanssa. Sen parempia ohjeita minulla ei ole, kuin että : menkää vain. Älkää pohtiko sitä sen enempää, älkää keksikö tekosyitä tai muita asioita mitkä pitäisi hoitaa mukamas juuri tällä hetkellä. Ottakaa vaikka se puoli tuntia päivästänne ja juoskaa esimerkiksi pieni hölkkälenkki. 

 

Varmasti tuntuu olo heti paremmalta sen jälkeen!

 

Tällä viikolla luvassa uusia reseptejä, juttua kuumalla säällä treenaamisesta ja muuta kivaa!:)

Kommentit (13)
  1. Hei mietin osaisitkohan neuvoa, kun äitini on aloittamassa liikkumista vuosien varrella saatujen liikakilojen vuoksi (muutama kymmen) ja tarkoitus olisi ottaa rauhallinen alku terveellisempään elämään aloittamalla liikunta ja puhtaammin syöminen. Asumme valitettavasti niin pienessä kaupungissa, että kuntosalilaitteiden käyttö ei onnistu, muuta kuin paikallisella pururadalla, joka sijaitsee kilometrin päässä kodistamme! Eli muutamaa laitetta pääsee käyttämään. En odota mitään tarkkaa suunnitelmaa, vaan itse kun en oikein osaa neuvoa alkuun, niin jos sinulla olisi jotain vinkkejä mitä täytyy näin alussa ottaa huomioon, ettei innostus lopahtaisi heti alkuunsa.

    Kiitos jo etukäteen jos vain viitsit ja kerkeät vastailla tähän! 🙂

  2. Tässä tuli sellainen n. puolentoista viikon tauko liikunnasta, mutta eilen päätin tehdä kotona lihaskuntotreenin käsille ja juuri palasin kävelylenkiltä. Ei se ollut ollenkaan kauheaa, vaan kivaa ja varmasti seuraava treeni on helpompaa ja tapahtuu aikaisemmin kuin puolentoista viikon päästä 🙂

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *