Kaamos tulee, oletko valmis?

Vaikka otsikossa onkin hiukan synkkä kaiku, tämän on tarkoitus olla positiivinen kirjoitus. 
Vaikka asustelen Etelä-Suomessa, on pimeän tulo aina yhtä kamalaa. Normaalisti olen pyrkinyt olemaan pimeimpään aikaan ulkomailla vähintään 2 viikkoa. Tänä talvena reissua ei tule, ja aloin pohtimaan selviytymiskeinoja pimeyden läpi. 
 Omia vinkkejä ankeuteen:1. Lähde reissuun. Viikkokin jossain aurinkoisessa paikassa tekee ihmeitä D-vitamiinitasoille. Jos rahat eivät riitä ulkomaanmatkaan, tee viikonloppureissu Suomen sisällä. Tulin juuri itse Turkuun, ja olen täällä ensi viikkoon asti. Jotenkin eri kaupungissa pääsee ihan erilailla irti arjesta, kuin kotona.   2. Syö paljon hedelmiä. Esimerkiksi mandariinit ovat hyviä talviherkkuja, ja olenkin jo kärsimättömänä odotellut, milloin niitä alkaa saamaan halvalla. Hedelmistä saa hyvin vitamiineja ja ne ovat loistavia välipaloja.  3. Laita kynttilöitä palamaan, ja nauti pimeydestä. Välillä on ihanaa käpertyä peiton alle ja tunnelmoida sisällä hyvän kirjan parissa, kun ulkona on kylmää ja pimeää.  

Salkkareita kynttilän valossa 😀

4. Nauti aurinkoisista päivistä olemalla ulkona mahdollisimman paljon. Ikinä ei ole liian vanha pulkkamäkeen 😉

5. Syö monen tunnin aamiainen, ja vietä puoli päivää pyjamassa silloin kun ulkona on kamala ilma. Laita soimaan tämä biisi :

 

Aamiainen Georgetownissa

6. Syö vitamiineja. Olen lukenut nyt artikkeleita D-vitamiinien mittaustuloksista, ja väitteitä tuntuu olevan puolesta ja vastaan. Harmistuin, kun näin taulukon D-vitamiinivalmisteiden pitoisuuksista. Jos emme voi enää luottaa pakkauksien kylkiin selvittäessämme ravintoarvoja, mihin sitten voimme? Kaikesta huolimatta D-vitamiinia kannattaa syödä ainakin talvisin.

Omat joka-aamuiset troppini

7. Innostu uudesta harrastuksesta. Kokeile esimerkiksi hiihtoa tai laskettelua, tai vaikkapa lumikenkäilyä.

 

Kokeilin reissussa joogaa 🙂

Nopeammin kun huomaammekaan, kevät tekee taas tuloaan. Nauttikaamme siis nyt näistä ihanan tunnelmallisista pimeistä ajoista. 🙂

Kommentit (12)
  1. Eikös tuo Rainbown mankka ole oksidia? Kannattaa vaihtaa magnesiumsitraattiin 🙂

    1. Aijaa! 😮 mitä eroa niillä on? 😀

    2. Sitraatti imeytyy paremmin ja meidän työterveyden fyssari kuvaili oksidia ”tehokkaaksi laksatiiviksi” 😀http://www.magnecit.com/index.php?q=magnecit-tutkimustietoTuolta voit lukea enempi mikäli kiinnostaa 🙂

    3. Hei kiitos infosta 🙂 en ollut kuullut aikaisemmin. Nyt pitää kyllä vaihtaa!

    1. Eipä mitään 🙂

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *