Kahvakuulavideo

Aurinkoista lauantaita!

Aiemmin toivottiin kahvakuulatreeniä, joten tein tänään videolle muutamia lempiliikkeitäni. Yleensä teen tällaisen treenin, missä en oikestaan pidä taukoja vaan nostatan sykettä samalla. Minulla on kevyt 6 kg:n kuula, joka sopii mielestäni hyvin tällaiseen aerobiseen treeniin. Tämän voi tehdä siis esimerkiksi ennen lihaskuntotreeniä tai lenkin sijaan.

Viime viikolla minulta lipesi kuula kädestä ja pamahti parkettiin. Myös isälläni oli käynyt samalla tavalla. Kuuden kilon painolla ei vielä kovin suurta tuhoa saa aikaan, mutta 12:n kilon paino voi tehdä jo mukavan kolon parkettiin. Siksi käytän nykyään salihanskoja.

Teen videolla vaan pari toistoa jokaista liikettä. Normaalissa treenissä liikkeitä tehdään kauemmin ja kummallekin puolelle erikseen. Lisää liikkeitä löytyy varmasti Youtubesta. En ole expertti tekniikassa, mutta huomasin videolta että yhden käden heilautuksessa toinen polvi menee ikävästi sisäänpäin.Se ei ole siis tarkoituksena. EDIT: Ja kuulemma kuulaa ei saisi myöskään heilauttaa yli olkapäiden, eli siis noin korkealle kuin minä videolla.  Suosittelen muuten tekemään joskus itsekin videolle, niin näkee missä kohtaa ei tekniikka ole kunnossa.

Tässä kuitenkin nyt se video. Olkaa kilttejä. Itseään on kamala katsoa videolta. Ajattelin kuitenkin tämän olevan helpoin tapa näyttää eri liikkeitä. 🙂 Tuon mainoksen saa tuosta ruksista pois. Se on vain sovellus, millä tein tämän.

Mukavaa viikonloppua!

Kommentit (36)
  1. Hei sellanen jäi vaan askarruttamaan, että jos teet pelkän kahvakuulatreenin, etkä siis käytä sitä esilämmittelynä millekään muulle treenaamiselle, niin millaisissa sarjoissa ja millaisilla toistoilla teet noita videolla näkyviä liikkeitä? Kauanko yleensä väännät? Hyvää viikonloppua;)

    1. Teen vähän fiiliksen mukaan. Kuuntelen musiikista niin, että saan kummatkin puolet tehtyä tasapuolisesti. Joskus teen myös videon tahdissa 😀 sillon saattaa mennä melkein tuntu. Tänään tein sellaisen 20 minuutin setin melko kovalla temmolla, kun halusin jonkun vähän palauttavan treenin kovien salitreenien vastapainoksi. Hyvää viikonloppua sulle myös!:)

  2. Hyvältä näyttää kaikin puolin. Kahvassa on tärkeää liikkeiden vakaa ja oikea formi, eli ei saa heilua kuin heinämies. Core tiukkana jne. Kahva on siitä mainio, että sitä voi tehdä pariskuntakin keskenään, ukolle vaan isompi kuula käteen. Miehille, ja miksei naisillekin, voi lisätä vielä erilaisia punnerruksia niin tulee rinnallekin treeniä. Kahvan avulla pääsee hienosti jenkkakahvoista eroon, itselläni ne sulivat sen jälkeen kun aloitin kahvailun, pelkkä lenkki/puntti ei auttanut.

    1. Olet ihan oikeassa Timo! Ja tosiaan, kahvakuulasta saa melko tiukan treenin, vaikka olisi kuinka hyvässä kunnossa! Tarpeeksi painavaa kuulaa vain käyttöön 🙂

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *