Käsivarret kesäkuntoon-kotitreeni

Minulla on aina ollut ongelmakohtana löysät käsivarret ja niin sanotut ”allit”. Kuvittelin aiemmin, että kiinteät kädet saavutetaan puolen kilon painoja nostellen. No, ainakaan minulla se ei toiminut, vaan painoa sai laittaa melko paljon, jotta tuloksia alkoi nähdä. Tänään tein tällaisen nopean käsivarsitreenin, joka ainakin minulla tuntui niinkin hyvin, että kolmen kierroksen sijaan jaksoin tehdä vain kaksi.

Tarvitset vain käsipainot, ja jonkun penkin/sohvan/matalan pöydän.

Tässä liikkeet ensin kuvina, selitykset perässä:

kuva suurenee klikkaamalla
  1. Ensin lempi hauisliikkeeni, josta olen kirjoittanut aiemminkin. Eli 7 nostoa tuohon puoleen väliin, sitten 7 nostoa puolesta välistä ylös, jonka jälkeen 7 kokonaista nostoa. 
  2. Ojentaja ”kickback”, jossa siis kuvan asennosta suoristetaan käsi taakse. Itse pidän aina suorana vielä hetken, jotta saa poltteen kunnolla tuntumaan. Näitä 10 kappaletta.
  3. 1 uudestaan.
  4. Dippejä tuolin/pöydän/sohvan reunalla 10 kpl.
  5. Hauiskiertoja vuoroitellen 10 kpl/käsi.
  6. Naistenpunnerruksia kapealla otteella 10 kpl, jos jaksaa, voi tehdä tietysti ihan kunnon punnerruksiakin.
  7. 5 uudestaan.
  8. Vipunostot sivuille käsipainoilla 10 kpl. Alkuasennossa kädet suorina alhaalla, ja nosto kuvan osoittamaan asentoon. Pidä kuitenkin jalat hyvässä haarassa(kuvassa vähän hölmö asento).
  9. Tälle en tiedä nimeä, mutta 10 kpl nostoja kuvan osoittamasta asennosta ylös.

Tähän menee todella vähän aikaa, kun ei pidä taukoja. Minulla oli tosiaan tarkoitus tehdä sarja 3 kertaa läpi, mutta voimat loppuivat kesken ja jaksoin tehdä vain 2 kertaa. 

Tänään muuten alkaa Jutta ja puolenvuoden superdieetit. Konsepti kuulostaa sen verran mielenkiintoiselta, että aion ainakin itse katsoa ensimmäisen jakson. Yhdessä jaksossa seurataan aina yhden henkilön koko puolen vuoden taival kerralla. Varmasti saa itsekin motivaatiota, vaikka ei laihdutusmielessä treenaisikaan.
Ohjelma tulee Liviltä klo 21.

Mukavaa illan jatkoa kaikille! 🙂

Kommentit (35)
  1. Hei! Tein tämän treenin juuri salilla ja oli kyllä todella tehokas!!! Olen suht hyvä kuntoinen nuori tyttö ja olen jo vähän aikaa etsinyt hyvää ja nopeaa käsi treeniä:) olisiko sulla jotain vinkkejä leuan vetoon?

  2. Tää postaus on kyllä ollu paras mitä oon tähän asti löytäny, tän avulla oon huomannu että mullakin voi oikeesti olla lihaksia! 🙂 Monipuolisten liikkeiden avulla vaikutus kans tuntuu mukavasti eri paikoissa, samanlainen ohjaus pitäis kyllä olla myös keskivartalolle..

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *