Kuinka saada lasagnesta terveellisempi?

Rakastan lasagnea yli kaiken. Teen yleensä aina sen Knorrin valmispaketista, jossa tulee mukana mausteet jauhelihakastikkeeseen. Valkoista kastiketta en tee, vaan laitan päälle juustoraastetta, niin että siitä tulee rapsakka kuori lasagnen päälle. 

 

Tällaiset uuniruoat ovat sinänsä mukavan muuntelukelpoisia, että sekaan voi lisätä kasviksia ilman että maku kamalasti edes muuttuu. Alkuviikosta tein lasagnen, johon raastin ison kasan porkkanoita. Sekoitin porkkanaraasteen jauhelihakastikkeen joukkoon. Jokaisen kerroksen väliin laitoin myös tomaattisiivuja. Seuraavalla kerralla ajattelin laittaa pinaattia porkkanaraasteen kanssa. Uskon että sopii hyvin! Sillä tavalla saa helposti ujutettua mukaan niitä kasviksia, joita pitäisi puoli kiloa päivässä kuluttaa. Vielä kun tekee annoksen viereen salaatin, alkaa ruokaympyrä täyttyä hyvin. Ja käytännössähän lasagneen voi lisätä melkein mitä vain kasviksia, vain mielikuvitus on rajana. Ainakin kesäkurpitsa, munakoiso tai maissi varmasti kävisi siihen. Lasagne on vielä melko edullista ruokaa ja yhdestä satsista riittää monelle päivälle.

 

Mukavaa torstain jatkoa!

Kommentit (12)
  1. Hmm, en oo varmaan ite koskaan käyttänyt knorrin valmislasagnea, eli en oo varma mitä paketti sisältää.. Mutta onko lasagnelevyt valkoisia vai täysjyvää? Täysjyväpasta on jo kuitenkin huomattavasti terveellisempää kuin se valkoinen pasta..

  2. Pieni vinkki, kun/jos alat lasagnea kesäkurpitsasta tai munakoisosta väsäämään: itketä ne hyvin ennen! En ole mikään kokki kolmonen, ja tämä seikka kerran jäi väliin kun kasvislasagnea tein… Melko vetistä lasagnea tuli! 😀

    1. Ouuu! Joo pitää muistaa! Hyvä kun muistutit 🙂

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *