Miten elämäntapamuutos etenee?

DSC_3046.jpg

Kirjoitin ennen matkaa, että nyt muuten alkaa elämäntapamuutos. Treenaaminen ei kiinnostanut, mihinkään ei ollut energiaa ja vaatteetkin tuntuivat vähän puristavilta. Aloitin Kayla Itsinesin bikini body guiden treenit, sillä niitä voi tehdä myös reissun päällä, eikä tarvitse raahautua kuntosalille. 

Olisi ihana kirjoittaa nyt, kuinka parin viikon jälkeen olo on ihan erilainen, energiat katossa ja treeni maistuu hyvältä. Näin ei kuitenkaan ole, ja treenien aloitus on ollut vaikeampaa kuin kuvittelin. 

Vieläkään ei kiinnosta yhtään lähteä urheilemaan, ja kiskon treenivaatteita vastantahtoisesti ylleni. Vaikka suunnitellut treenit kestävät vain 4 x 7 minuuttia, joudun usein jättämään toisen kierroksen tekemättä, sillä kroppa on yksinkertaisesti niin rikki. Urheilun jälkeinen euforia on kaukana, ja sen tilalla on vain rinnasta lähes ulos jyskyttävä sydän, kuumat posket ja orastava päänsärky. 

Seuraavana päivänä lihakset ovat niin kipeät, että normaalien asioiden kuten tuolista nouseminen tai paidan päällepukeminen tuottaa tuskaa. 

Tämä ei nyt ole varmaan mikään kannustavin ja tsemppaavin teksti elämäntapamuutosta suunnitteleville, mutta tämä on totuus. Uskon kuitenkin edelleen vakaasti siihen, että tämä helpottaa vielä. Hoen päässäni, että se 14 minuuttiakin on parempi kuin ei mitään. 14 minuttia on myös niin järkyttävän pieni hetki 24 tunnista, että siihen on nyt vain kyettävä. 

Mitä aikaisemmin päivästä hoidan treenin, sitä parempi fiilis loppupäivänä on. Ei välttämättä sen takia, että urheilusta jäisi erityisen hyvä olo, vaan sen takia että tietää ettei loppupäivänä tarvitse sitä enää tehdä. 

Toivon, että seuraavan kerran kun kirjoittelen fiiliksiä tästä elämäntapamuutoksen etenemisestä, on jo ihan eri ääni kellossa. Sitä odotellessa!

Onko muilla ollut yhtä tahmeaa treenirintamalla?

Before this trip I wrote that I’m going to start working out again, since I felt exhausted every day. I didn’t work out because I was so tired, and then I got tired because I didn’t work out.

DSC_3025.jpg

DSC_3030.jpg

sport.jpg

DSC_3047.jpg

Shoes – New Balance, Top – Puma, Shorts – Zalando (Ivy Park)

Pictures: Tomi Taskula

Kommentit (36)
  1. Täällä kans on ollut vähän haastava aloitus!:D
    Teen kesät töitä kaupunkimme suosituimmalle terassille ja työtunteja tulee toukokuusta elokuuhun aina aika tarkkaan 60 h/vko. Varmaan baaritöitä tehneenä tiedät että homma on fyysisestikkin aika raskasta 😀 Joka päivä 10 h putkeen seisominen, kyykkiminen, käsillä koko ajan tekeminen ja tavaroiden kantelu kuluttaa omaa kroppaa ainakin sen verran, että en usko että kroppani jaksaisi erityistä urheilua enää näiden lisäksi.
    Syksystä eteenpäin opiskelen aina ja joka vuosi treenirutiiniin pääseminen vaatii vähän totuttelua. Salille mennessä olo on ulkopuolinen ja treenivaatteet ahdistaa. Ekojen salitreenien jälkeen kroppa on aina ihan liian kipeä melkein viikon ajan. Siis oikeasti, kävely on kamalaa ja jos lattialle tippuu jotain niin sitä ei vaan kykene nostamaan. Myös unen tarve kasvaa itselläni treenien mukaan tulon myötä. Alussa normi arjesta selviäminen salilla käynnin lisäksi on kyllä kamalinta ikinä:D
    Onneksi itselläni treeni kyllä maistuu ja urheilua oikein odottaa innolla. Kropan tottuminen vaan vähän hidastelee nyt alussa mutta kyllä se tästä! Eiköhän sullakin ala kohta rullaamaan kun kroppa tottuu ja tuloksia näkyy, edes lihaspaineiden muodossa 😀

  2. Hei oletko varma, ettet ole sairastanut mykoplasmaa lähiaikoina? Itsellä se ei tehnyt muuten niinkään kipeää (flunssaista) oloa, mutta suoristuskyky katosi täysin ja pienikin rehkiminen sai sydämen hyppäämään rinnasta! Nyt 4kk jälkeen jaksaa taas. 🙂

    1. Hei miten sait selville sairastavasi mykoplasmaa? Itsellä ollut kahdeksan viikkoa flunssa ja poskiontelon tulehduksia. Antibiootteja on mennyt ja nyt punkteerattiin toinen poskiontelo. Odottelen tässä nyt josko vointi paranisi. Jos näin ei käy niin haluaisin tutkituttaa mahdollisen mykoplasman varalta. Toistaiseksi terveyskeskuslääkärit eivät ole ottaneet vakavasti mykoplasmaepäilyjäni ja se tuntuu olevan asia, jota ei heidän mielestä ole olemassakaan. Eli osaatko vinkata kenelle hakeutua tutkimuksiin jos olo ei ala pian helpottaa?

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *