MOTIVAATIOTA

Onko motivaatio hukassa treenin suhteen? Itse olen toistellut seuraavia juttuja päässäni lähiaikoina. 

  • Keskity niihin asioihin, joita haluat saavuttaa, älä niihin jotka ”estävät” sinua saavuttamasta niitä
  • Mieti, kuinka hyvä olo sinulla on treenin jälkeen
  • Mieti, kuinka hyvä olo sinulle tulee itsesi ylittämisestä
  • Ajattele, kuinka jokaisella treenikerralla kehityt taas lisää
  • Älä pelkää epäonnistumista, on parempi epäonnistua, kuin olla koskaan yrittämättä
  • Mieti niitä ihmisiä, kenestä oikein näkyy se elinvoima ulospäin (esimerkiksi Jutta Gustafsberg) ja ajattele, että SINÄ voit olla yksi heistä
  • Kiireiset ihmiset, joista tuntuu, että aika ei riitä treenaamiseen, koska illalla on niin väsynyt: oikeastaan urheilemalla SAAT lisää energistä aikaa päivääsi. Urheilu on myös loistava tapa keskittyä hetkeksi vain itseesi.
  • Tee itsellesi tavotteita, esimerkiksi ”pystyn punnertamaan 100 punnerrusta” ”pystyn vetämään 25 leukaa” ”pystyn juoksemaan 20 kilometriä”. Tavoitteet voivat olla ihan mitä itse haluat. Älä vertaile itseäsi muihin, vaan keskity itsesi kehittämiseen. 
  • Lyhytkin treeni on hyvästä. Keskity siihen, että teet liikkeet puhtaasti ja ajatuksella, enemmin kuin toistojen määrään. 

Millä tavalla te motiviotte itseänne liikkumaan?

Kommentit (8)
  1. Treenivaatteet on kyllä mahtava tapa saada itsensä motivoituneeksi, mutta paras motivaattori itselläni on päässäni huutava ääni, että vanhaan ei palata. Kirjoituksesi ajatukset inspriroivat minua paljon, kiitos niistä! 🙂

    1. Kiitos Aino! Ja se on kyllä totta, tiukat treenikuteet päälle niin saa heti pienen energiaboostin 😉

  2. Hahaa olin päättänyt jo etten lähde lenkille, mutta luin nämä ja nyt juoksuvaatteista päällä oli pakko vielä kirjoittaa että TOIMII! 😀 ULOS–>

    1. IHANA! Vitsi miten kiva kuulla. Toivottavasti oli hyvä lenkki!

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *