Paluu puhtaaseen ruokaan

Herkuttelun ja valvomisen takia on sellainen olo, ettei viime viikolla tullut oikein liikuttua. Kuitenkin summatessani viime viikon liikuntoja huomasin, että olinkin ollut ihan aktiivinen. Sillä ruoalla ja nukkumisella on vain niin suuri merkitys hyvinvointiin.


Ma: sali 1h (olkapäät, rinta, selkä)Ti: kahvakuulailu ja vatsalihastreeni kotona 25 minKe: juoksulenkki 45 min.To: aamulla vatsalihastreeni kotona 15 min. + sali 45 min. (pakarat, reidet, kädet)Pe: n. 2 h kävelylenkkiLa: vatsalihastreeni, kotisali (rinta, olkapäät), nyrkkeily n. 1 h Su: lepo Tällä viikolla onkin tarkoitus syödä hiukan normaalia puhtaammin ja herätellä kroppaa taas eloon. Pyrin valmistamaan taas kaikki ruokani itse, kiinnittämään huomiota proteiinin saantiin, juomaan tarpeeksi vettä päivittäin ja nukkumaan 8-9 h joka yö. Huolehdin myös siitä, että kasviksia on reippaasti jokaisella aterialla. Mielestäni vanha kunnon lautasmalli on hyvä ohjenuora tähän. Katsellaan, lähteekö tunkkainen olo tällä reseptillä.  Kommenttien mukaan muutamalla muullakin on ollut herkkurikas pääsiäinen tai mahdollisesti jopa monen päivän rillutteluputki. Keräsinkin hiukan inspiroivia kuvia, joiden avulla saa hyvin motivoitua itsensä taas terveellisten elämäntapojen pariin. Minulla tuli ainakin vesi kielelle näitä kuvia katsellessa. Unohtakaa siis ”dieetit” ja keskittykää syömään puhdasta ruokaa. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kuvat

Ainakin noita munakoiso viipaleita on pakko päästä kokeilemaan pian! 

Kommentit (50)
  1. Kokeilin tänään tuota sun rinta-selkä-olkapää ohjelmaa, tein sen kiertoharjotteluna eli siirryin liikkeestä toiseen yhden sarjan jälkeen ja kolme ”kierrosta” vedin. Ihmettelin vaan sitä, että aikaa meni tähän n. puol tuntia, aika vähän jotenki. Johtuu varmaan tuosta kiertoharjottelusta lyhyt kesto. Miten pitkään sulla kestää yleensä tämä kyseinen treeni ja teetkö koskaan kiertoharjotteluna? 🙂

    1. Hei, en tee kiertoharjoitteluna koskaan, mutta voisi kokeilla! Mulla kestää salitreenit melkein aina alle tunnin. Yleensä lämmittelyineen n. 45 min ja sen jälkeen mahdolliset loppuvenyttelyt 🙂 Lisäilen ohjelmaan aina liikkeitä oman jaksamisen mukaan, mutta runko pysyy melko samana.

    2. Tää oli huojentava lukee. Oon luullu, että mun salitreenissä on jotain vikaa, kun en vaan oikein millään saa siellä kulumaan tuntia pidempään sellaisena ei-cardiopäivänä.. 😀 Kuollut on olo treenin jälkeen aina mutta silti sitä alkoi miettiä, miten jotkut on salilla kolmekin tuntia… 😀 Rita

    3. Joo en mäkään tajua. Mutta tykkään muutenkin tehdä hommat tehokkaasti. Mua aina joskus ärsyttää, kun jotkut ihmiset tekevät asioista niin vaikeita käyttämällä hirveän paljon aikaa kaikkeen epäolennaiseen 😀

  2. Mun pääsiäinen taas meni nälkää nähdessä. Niin paljon piti hulinaa töissä ettei juuri mitään kerennyt syödä. Oikein odotin vapaapäiviä että pääsen syömään ihanaa, terveellistä ja ravitsevaa ruokaa 🙂

    1. Hui! Toivottavasti olet päässyt jo hyvien pöperöitten pariin 😉

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *