Paras treenimotivaattorini

Eilen puhuin ruokavalion muutoksista ja asioista jotka helpottavat terveellisessä rytmissä pysymistä. Toinen puoli on sitten tietenkin liikunta. Miten motivoida itseään sellaiseen muutokseen, joka kestää kauemmin kuin 2 viikkoa? Ratkaisuni omalla kohdallani oli treenikaveri. Oma ystäväni on innostanut minut aloittamaan taas säännöllisen urheilun. Olemme kävelleet pitkiä nopeita kävelylenkkejä (jolla on muuten loistava aloittaa) ja tehneet sen lisäksi lihaskuntoharjoittelua, kuten esim. tätä kyykkyhaastetta. 

 

Valmiiksi sovitulta lenkiltä ei luisteta, eikä toistoja jätä puolitiehen kun toinen tsemppaa vieressä. Harvoin on tietenkään niin ideaali tilanne, että asuu sen verran lähekkäin treenikaverin kanssa että jokapäiväiset treenit onnistuisi yhdessä. Sillon voi sopia eri ystävien kanssa treffejä jonkun liikunnan pariin. Jumppaan on paljon kivempi lähteä kun tietää näkevänsä ystäväänsä samalla. Mitä jos siis seuraavalla kerralla ehdottaisit leffatreffien sijasta seinäkiipeilyä? Tai vaihtaisitte tyttöporukan kahvittelun sulkapalloturnaukseen? Tai aloittaisit kokonaan uuden lajin ystäväsi kanssa? Ainahan urheilun jälkeen olo on mitä mahtavin. Joskus sitä vain tarvitsee pienen alkusysäyksen. 

 

Onko teillä jotain omia motivointikikkoja urheilun suhteen? Mikä saa teidät ylös sohvalta silloin, kun se vähiten kiinnostaa ja ulkona on pilkkopimeää? 

Kommentit (19)
  1. Moikka Elisa!
    Kerrotko ihan muutamalla sanalla tuosta kyykkyhaasteesta? Minun pitäisi aloittaa hieman kevyemmin liikkumaan eli jätän hetkeksi painoilla treenaamisen väliin.
    Teet kyykyt ilman painoja ja ilmeisesti jonkinlaisissa sarjoissa?
    Treenailuiloa! 🙂

    1. No siis en oikeen tiedä miten se kuuluisi tehdä 😀 ensin teimme ilman painoja. Kolmantena päivänä tehtiin 10sarjoissa ja joka toinen setti tuolien päällä sumokyykkyjä painon kanssa ja joka toinen ilman. Eilen tehtiin 2* 40. Treeni-iloa sinne myös!

  2. Mulla varmaan paras treenimotivaattori on se jälkifiilis. Tiedän, että vaikka väsyttäisi, niin liikunnan jälkeen on heti pirteämpi olo. Se on vain lähteminen joka on vaikeaa. Sitäkin voi helpottaa pienellä ”huijauksella” lupaamalla itselleen, että voi vaikka mennä sieltä missä aita on matalin kunhan ylipäätään lähtee liikkeelle. Kevytkin liikunta tekee joka tapauksessa hyvää, ja loppujen lopuksi huomaan kuitenkin haastavani itseni oikein kunnolla 🙂

    1. Toi onkin hyvä kikka! Koska tosiaan, se on se aloittaminen vain joka on hankalaa 😀

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *