PEPPU- & REISIHAASTE: Week 1

Kun kyselin toiveitanne kevään haasteen osalta, pyöreä pylly ja timmimpi alakroppa oli monilla haaveissa. Päätin tehdä tällaisen yhdistetyn treenisetin alaraajoille. Tuttuun Start living your best life- tyyliin kaikki treenit ovat nopeita, intensiivisiä ja ne voi tehdä kotona. Nämä vaativat sen 10-15 minuuttia viikostasi, joten tekosyitä ei ole. Nyt annetaan löllykkäreisille ja lättäpyllyille kyytiä ja hankitaan sellaiset koivet, mitkä keräävät farkkushortseissa ihailevia katseita.

 

Tulen käyttämään treeneissä käsipainoja sekä nilkkapainoja jonkin verran hyväksi. Käsipainot voi korvata 1,5 l juomapulloilla, jotka on täytetty vedellä ja nilkkapainot voi jättää kokonaan pois. Treenin voi tehdä kerran tai kaksi viikossa, ei kuitenkaan peräkkäisinä päivinä.  

 

Tarvitset sekuntikellon (useimmissa puhelimissa/sykemittareissa on tällainen). Tee 4 ensimmäistä harjoitusta putkeen, jonka jälkeen voit pitää pienen juomatauon. Suurimman osan varmasti ymmärtää ilman videota, mutta laitoin kuitenkin linkit niihin. Tein kaikki liikkeet 3 kg käsipainoilla. Esimerkiksi suorin jaloin maastavedon voisi tehdä ainakin 5 kg:n painoilla.

    • 1 min. juoksua polvet ylös

 

    • 1 min. haarahyppyjä

 

    • 1 min. kyykkyhyppyjä

 

 

 

 

 

    • 15 jalannostoa sivulle nelinkontin nilkkapainon kanssa/jalka (koirankusetuksia)

 

    • 1 min. seinää vasten istuminen

 

 

Aikaa menee n. 10 minuuttia kun ei pidä turhia taukoja. Samalla saa sykkeen nousemaan hyvin. 

 

TREENI-ILOA!

Kommentit

Oona (Ei varmistettu)

Olisi tosi kiva aloittaa treeni jo tänään, mutta olen juuri sopivasti kipeänä :( Mutta hyvältä vaikuttaa!

Elisa (Ei varmistettu)

Ou nou! Nyt vaan viltin alle lepäilemään ja kuumia juomia juomaan! Treeni kyllä odottaa:) Pikaisia paranemisia!

Pruthvi (Ei varmistettu)

Super jazzed about getting that knwowho-.

Riikka (Ei varmistettu)

Oiii kuulostaapa tosi kivalta!!! I'm in! :D

Elisa (Ei varmistettu)

Loistavaa!! :)

Marjaana (Ei varmistettu)

Mukana! Jos valaiset vielä vähän noita kyykkyhyppyjä? :)

Elisa (Ei varmistettu)

Hienoa! Joo sorry, siis kyykkyhypyt on sellaisia että ponnistat ensin ihan normaalin hypyn ylös ja alastullessa teet suoraan kyykyn ihan alas asti. Pidä n. Hartioiden levyinen haara-asento kokoajan. Hypyn ei tarvitse olla kamalan korkea. Kunhan jalat irtoavat kokonaan maasta ja kyykky on syvä :)

Ondessa (Ei varmistettu)

Hei jes, kiitti! :) Alotanpa heti tänään, kun piti muutenkin tehdä kotitreeni nyt maanataina :)

Elisa (Ei varmistettu)

Noniin, täydellistä! ;) hyvää treeniä!

Jenni (Ei varmistettu)

Ehdottomasti olen mukana ja vaikuttaa kyllä tehokkaalta :)

Elisa (Ei varmistettu)

Jeee! Kiva kun osallistut! :)

Jossu (Ei varmistettu)

Ooh, apua tästä tulee jalat kipeäksi jo lukemalla ja kuvittelemalla :'D Mutta iso kiitos, tästä sovellan ainakin osan omaan jalkatreeniini ;) Kannattaako mielestäsi mieluummin tehdä kunnon jalkatreeni kyykkyineen päivineen ja yhdistää siihen näitä pomppuhyppy-treneejä ja HIIT-tyyppisiä liikkeitä, vai kannattaako pitää ne täysin erillään? Itselläni jalkatreeni vetää jalat usein moneksi päivää hapoille, mutta toisaalta ellen tee jalkoja muuten tulee niitä treenattua vain kerta viikkoon. Nyt olen tosin alkanut lisäämään erityyppisiä kyykkyjä pitkin viikkoa koska ne toimivat hyvin lämmittelyliikkeinä kevein painoin :)

Elisa (Ei varmistettu)

No mun henkilökohtainen mielipide on, että aina kannattaisi yhdistää lihaskuntoon myös jotain sykettä nostattavaa treeniä:) mutta näistä voi olla niin montaa mieltä.

Ounou (Ei varmistettu)

Olen mukana! Melkein pitää lähteä ostamaan nilkkapainot, jotta saa tehoa :) tai halvempi versio voisi olla kuminauha.

Kauan tämä haaste kestää ja teetkö myöhemmin uusia treenejä?

Elisa (Ei varmistettu)

Uskon ettö tuntuu hyvin ilman painojakin! :) ja tosiaan unohtui laittaa tuohon tekstiin, tarkoituksena on kerran viikossa (maanantaisin) julkaista uusi treeni. Ajattelin että tämä kestäisi 8 viikkoa kuten viime vuotinen vatsalihashaastekin. Eli juuri sopivasti kesän alkuun jalat kuntoon ;)

Jen (Ei varmistettu)

Ehdottomasti mukana! :) Kunhan parantelen flunssan rippeet ensin pois, niin tartun heti toimeen! Kiitos ja kumarrus!

--- (Ei varmistettu)

Kauanko tämä haaste kestää? Onko joka viikko erilainen? :) Olen ehdottomasti mukana!

Elisa (Ei varmistettu)

Mahtavaa! Pikaisia paranemisia :)

Elisa (Ei varmistettu)

tosiaan unohtui laittaa tuohon tekstiin, tarkoituksena on kerran viikossa (maanantaisin) julkaista uusi treeni. Ajattelin että tämä kestäisi 8 viikkoa kuten viime vuotinen vatsalihashaastekin. Eli juuri sopivasti kesän alkuun jalat kuntoon :)

Marjut (Ei varmistettu)

Mukana!:-)

Elisa (Ei varmistettu)

Hienoa! ;)

Seraj (Ei varmistettu)

YMMD with that anwers! TX

Heidi (Ei varmistettu)

Minäki mukana todellaki, iha huippua! :)

Elisa (Ei varmistettu)

Hienoa!! :)

empu (Ei varmistettu)

Mukana myös! Ajattelin samaan syssyyn aloittaa myös ton vatsalihashaasteen kun se jäi viimeks tekemättä ajallaan.

Onko muuten virhe tossa askelkyykkyjen kohdalla? Pitäskö olla 30s?

Elisa (Ei varmistettu)

Hei hyvä kun huomasit! Se on siis askelkyykkykävely ja 30 m. Korjasin sen nyt :) Ja vatsalihashaasteesta pitää varoittaa sen verran että videoita ei löydy enää kun ne ei siirtyneet tänne Fitfashioniin :((

ebs (Ei varmistettu)

heips, pystyisitkö keräämään vatsalihashaasteen postaukset johonkin yhteen?:) tyhmänä en löydä kaikkia!!!!!!!!!

Elisa (Ei varmistettu)

Heiii, valitettavasti vatsalihashaasteesta ei ole enää tallella kaikkia osia. Osa oli videoita ja ne ei siirtyneet tänne Fitfashioniin :/ Muut löytyy viikoittain googlettamalla VATSALIHASHAASTE WEEK 1 jne. :)

Jenni (Ei varmistettu)

Mä oon mukana tässä haasteessa ja pyydän ystävänikin mukaan =)!

Elisa (Ei varmistettu)

Mahtavaa! Mitä enemmän jengiä, sitä parempi fiilis! :)

Marienna (Ei varmistettu)

Mahtavaa, mukana ollaan ! :)

Elisa (Ei varmistettu)

Jesjes, hienoa!!! :)

Annie (Ei varmistettu)

Oisko voinut tulla parempaan väliin tää postaus? No vastaan itse, Ei. Lupasin itselleni, että kuhan saan pari juttua hoidettua alta pois, otan askeleen parempaan päin ja yritän kiinteyttää kroppaa (mitä oon luvannut itselleni jo aivan liian kauan tekemättä mitään). Tää oli tosi hyvä muistutus ja alotankin tän aivan nyt :--)

Elisa (Ei varmistettu)

Noniin,ihan mahtavaa! Jostain se pitää aloittaa :)

Charlotte (Ei varmistettu)

Hello sweetie, just wondering, is it possible to make a translate button? or maybe you have one that I haven't seen?

Elisa (Ei varmistettu)

Heyyy dear, I just asked if they could add such button. I don't know how well it works, but let's see :)

vilma (Ei varmistettu)

Tein juuri treenin ja hiki tuli ;) Odotan innolla ensi viikkoa!

Elisa (Ei varmistettu)

Jess!! Hyvä että tuli. Juuri tein tänään ensi viikon treenin ja voin kertoa että hiki tulee siinäkin ;)

Heli (Ei varmistettu)

Täytyypä heti kokeilla! :) Kuulostaa erittäin hyvältä ja toimivalta. Oon vetänyt jo liian pitkään lähes samalla peppureenillä ihan kyllästymiseen saakka, vaikka tuloksia on tullu, niin vaihtelu virkistää ja tässä tulikin ihan uusia liikkeitä, mitä en edes ollut tajunnut ottaa huomioon aiemmin! :)

Elisa (Ei varmistettu)

Noniin, hienoa! Kannattaa muutenkin vähän aina vaihdella treeniä;)

MILLI (Ei varmistettu)

Voitko linkata vielä jonkun postauksen loppuun kaikki vatsalihashaasteen osat ku en tahdo millää löytää niitä googlettamallakaa ku sun blogis vaihto just sillon osotetta :/

Elisa (Ei varmistettu)

Moikku, tässä on https://www.google.fi/search?q=start+living+your+best+life+vatsalihashaa... tuosta löytyy ekat 7 ja tässä vika http://startlivingyourbestlife.fitfashion.fi/2013/05/15/vatsalihashaaste... ja tosiaan videot ei valitettavasti näy.

M (Ei varmistettu)

Kuinka monta kertaa viikossa näitä tehdään?

Elisa (Ei varmistettu)

Treenin voi tehdä kerran tai kaksi viikossa, ei kuitenkaan peräkkäisinä päivinä. ^^ :)

lissu (Ei varmistettu)

Heippa! Mukana ollaan. Löytyisiköhän viimevuotinen vatsalihashaaste myös täältä jostain vielä? Itse en osaa etsiä... :)

Elisa (Ei varmistettu)

Moikku, tässä on https://www.google.fi/search?q=start+living+your+best+life+vatsalihashaa... tuosta löytyy ekat 7 ja tässä vika http://startlivingyourbestlife.fitfashion.fi/2013/05/15/vatsalihashaaste... ja tosiaan videot ei valitettavasti näy. Kiva että lähdit mukaan tähän haasteeseen! :)

Minna (Ei varmistettu)

Jes! Mahtavaa! Tätä odottelinkin! Aloitin jo muutama vikko sitten tekemällä itselleni haasteen että jos jaksaisin toukokuuhun asti tehdä viikottain 2 kertaa pepputreenit, tähän lähden ehdottomasti mukaan! Tämän kommentin jälkeen vaihdan treenivaatteet ja alan kokeilemaan miltä tuo tuntuu :D Jotenkin fiilis ja motivaatio tällähetkellä niin katossa ettäh! :)

Elisa (Ei varmistettu)

JEsss, hienoa! Toivottavasti tulee hiki ;)

Minna (Ei varmistettu)

Juu et arvaakkaan! Tuli myös treenien aikana sellainen olo, etten ole kyllä ihan kunnossa, kurkku ollutkin kipeä ja treenin jälkeen hirmu outo ja väsynyt olo, ja kauhee hiki :D Ei ollut kyllä se olo kovin kiva, nyt pitää lepäillä ja katsoa ettei vaan kehkeytyisi mitään flunssaa :( Mutta oli rankempi kuin luulin ! :D

Sade (Ei varmistettu)

Hei jee huippua vaikuttaa tosi hyvältä treeniltä! :)) Kokeilen heti kun saan tän salilla tehdyn jalkapäivän jälkeisen säryn pois lihaksista! Tällä hetkellä normaali kävely ja istuminenkin tuottaa nimittäin tuskaa :'D Innolla myös tulevia viikkoja odottaen! Mahtavaa kun voi yhdistää salitreenailuun näitä kotitreenejä kun näissä ei ilmeisesti kauaa mene! :)

Pages

Kommentoi