Salia ja salaattia

Eilen olin salilla ja tuntui, että treeni luisti jotenkin erityisen hyvin. Alkulämmittelyssäkin juoksin juoksumatolla paljon kovempaa kuin aiemmin, eikä tuntunut hengästyttävän ollenkaan. Veikkaan, että suurelta osalta tähän vaikutti treenin ajoitus. Söin runsaan lounaan, (perunamuussia, salaattia, jauhelihapihviä) puoli 12 ja aloitin treenit klo 14. Usein joudun treenaamaan hiukan myöhemmin ja energiaa on tällöin haettu jostain pienemmästä välipalasta.

 Vakkari salivarustus. Tuossa on ainut proteiinipatukka, mistä oikeastaan pidän. Syön sen heti treenin jälkeen ja kotona kunnon ruokaa. Eilen olikin todella maukasta ruokaa, joten ajattelin jakaa ohjeen myös täällä.

Kyseessä on kevyt tonnikalasalaatti kermaviilikastikkeella. En suosittele kenellekkään tonnikalaa syötäväksi kovin usein. En nyt puutu siihen kuitenkaan tässä sen enempää, kukin käyttäköön omaa harkintaansa. 🙂

Tonnikalan voi hyvin myös korvata vaikka siialla, lohella tai hauella. Vaalea kala on erittäin kevyttä kun taas lohesta saa hyviä rasvoja. Mikäli on alla jokin urheilusuoritus, suosittelen lisäämään tähän vaikka täysjyväpastaa tai pari perunaa. Itse söin 2 ruisleipää lisäksi paprikalla, juustolla ja voilla.

 Salaattiin tulee:

  • salaattia
  • paprikaa
  • kurkkua
  • avokadoa
  • kalaa (itse käytin vaaleaa tonnikalaa paloina)
  • kermaviiliä kastikkeeksi (voi maustaa vaikka merisuolalla ja sitruunapippurilla)

kuva+%2817%29.jpg

 

kuva+%2815%29.jpg

Tämä ei ihan pitänyt nälkää koko iltaa, vaikka söin leivät lisäksi. Söin illalla vielä toisen samanlaisen annoksen salaattia, yhden appelsiinin sekä 2 ruisleipää.

EDIT: lukijalta hyvä idea: keitä tähän vielä kananmuna tai 2, saa hiukan lisää proteiinia ja nälkäkin pysyy loitolla kenties kauemmin 🙂

 

Kommentit (12)
  1. Tosi hyvän näkönen salaatti! 🙂 Olis kyl vaihtelua tehdä joku tollanen kermaviili-/majoneesipohjanen kastike jonka sotkis tolleen salaattiin 😀 Ei oo koskaan tullut tehtyy sellasta kotona 🙂

    1. Suosittelen! Toi kermaviili on paljon kevyempää kuin majoneesikastike ja jättää paremman olon jälkeensä 🙂

  2. Hyvän näköinen salaatti! 🙂 Itsekään en syö normaalisti tonnikalaa kovin usein, mutta pidän kuitenkin yhtä purkkia ”hätävarana” kotona. Ihan hyvä olla olemassa koska se säilyy niin pitkään ja sisältää paljon hyvää proteiinia. Eettisistä syistä en kuitenkaan halua syödä sitä kuin erittäin harvoin.Syötkö muuten tuollaisen proteiinipatukan joka treenin jälkeen vai vain satunnaisesti? Itsehän en suosittelisi noitakaan kovin usein syötäväksi – terveydellisistä syistä. 😉 Vaikka proteiinia onkin hyvin, niin lähes aina noissa patukoissa on (osittain) kovetettua kasvirasvaa joka on se kaikkein epäterveellisin rasva, sekä kaiken maailman teollisia makeutusaineita ja lisäaineita. Mä käytän proteiinipatukoita ehkä keskimäärin kerran kuukaudessa erikoistilanteissa. 🙂

    1. Hei Elina!En syö joka treenin jälkeen, mutta ehkä silti turhan usein! 😀 Tuollaista on vaan niin helppo pitää laukussa hätävarana jos meinaa ruokavälit venyä liian pitkiksi. Yritän aina treenin jälkeen syödä kunnon ruokaa tunnin sisällä treenin loppumisesta. Aina ei ole kuitenkaan mahdollisuutta ja siksi olen popsinut noita. Olen suunnitellut nyt ostavani jotain hera80-tapaista palautusjuomaksi. Pitää hiukan vielä perehtyä noihin enemmän. 🙂

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *