SEESAMI-INKIVÄÄRILOHTA

Lupailin jo blogin facebookin puolella, että pientä keventelyä on luvassa reseptien ja treenien muodossa. Tänään olisi vuorossa hyviä rasvoja sisältävä värikäs annos. Tarvitset:

  • lohta
  • seesaminsiemeniä
  • soijaa
  • hunajaa
  • inkivääriä
  • valkosipulia
  • Miriniä
  • sokeriherneitä
  • salaattia oman maun mukaan

 

Laitoin itse lohen pannulle paistumaan ja suolasin kunnolla. Toiselle levylle kattilaan laitoin 0,5 dl soijaa, 0,5 dl Miriniä ja n. 2 rkl hunajaa. Kiehautin sen siinä ja annoin hautua kannen alla n. 10 minuuttia. Sen jälkeen lisäsin sen pannulle, johon laitoin myös sokeriherneet, silputun inkiväärin ja 2 puristettua valkosipulin kynttä. Kun lohi oli valmis laitoin sen lautaselle ja sirottelin seesaminsiemenet päälle. 

Kommentit (1)
  1. this is the most delicious lunch!
    Fashion latte with vanilla

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *