Stressinhoitoa

Harvoin stressaannun asioista, koska yritän aina hoitaa työt ja koulujutut ajallaan, jolloin vältyn siltä viime tipassa hosumiselta. Olen aina muutenkin joka paikassa ajoissa, koska vihaan kiirehtimistä ja kiireen tunnetta yli kaiken. Nyt lähiaikoina olen kuitenkin saanut stressitasoni nousemaan. Olen käyttänyt kaikki hereilläoloaikani uuden asunnon laittamiseen ja unohtanut rentoutumisen kokonaan.  Aloin miettiä, kuinka tärkeää se köllöttelykin on. En jaksaisi kovin kauaa, jos ainoa rentoutuminen tapahtuisi nukkuessani. Stressi on aiheuttanut nyt jo ihan fyysisiäkin oireita, enkä saa illalla nukuttua.  Välillä kun lukee muiden ihmisten blogeja, tuntuu että he ovat kokoajan menossa, urheilemassa, näkemässä ystäviään ja heidän kotinsa ovat aina siistejä. Itselle saattaa tulla laiska olo kun makoilee sohvalla ja lukee näistä ”superihmisistä”.  Aloin miettiä, että saatan minäkin antaa tällaisen kuvan blogini kautta. Enhän kirjoita tänne kun pienestä osasta päiväni kulkua. Yleensä joka ilta kuitenkin katselen elokuvia, luen kirjoja tai lehtiä, maalaan, soitan pianoa, tai rentoudun JOKA päivä jollain tavalla. Vietän aikaa paljon kotona, ja ihan vain laiskottelen. Tiedän että voin itse parhaiten silloin. Silloin kun tekee kaikki hoidettavat asiat heti, ja urheilee vaikka heti töistä tai koulusta päästyään, voi hyvällä omalla tunnolla laiskotella loppuillan.  Minua alkoi oikein suututtaa, kun huomasin kuinka pahaa oloa tämä jakuva häärääminen minulle oli aiheuttanut. Pyhitin päivän siis kokonaan stressinhoidolle. Jos huomaatte itse olevanne ihan poikki, suosittelen samaa. Tyhjentäkää kalenteri muutamalta päivältä täysin, ja tehkää VAIN niitä asioita joista teille tulee hyvä olo. 

Aloitin aamuni ihanalla aamupalalla. 
Puin paljon päälle ja lähdin kävelylle

Vaikka kuinka minua olisi houkuttanut tarttua imurin varteen, säästin sen seuraavalle päivälle. Tärkeintä on oma hyvinvointi, ja siivota voi myöhemminkin. Jos olet buukannut kalenterisi liian täyteen, ja se ahdistaa jo valmiiksi, yritä karsia turhat menot pois. Ystäväsi varmasti ymmärtää, jos siirrät kahvittelua seuraavaan viikkoon. Ja likapyykit pysyvät likasina seuraavaankin päivään. 

 

kuva+%252833%2529.jpg
Nautin uusista kotiseutumaisemista

 

kuva+%252829%2529.jpg
Raikas ilmakin teki ihmeitä mielelle

Ruoaksi tein uuniperunoita, ja ohje on jälleen kerran todella simppeli.

Pese perunat, töki niihin haaruikoilla reikiä ja kääri ne folioon. Laita uuniin (200 astetta) tunniksi.Tein kaksi erilaista kermaviilikastiketta, toiseen tuli katkarapupussi, suolaa, limen kuorta ja mehua sekä valkosipulia.Toiseen kastikkeeseen laitoin aurajuustoa. Salaattina toimi puolikas avokado. kuva+%252832%2529.jpg

 

 2 perunaa oli ehkä turhan paljon. Ensi kerralla laitan vain yhden hiukan isomman perunan, ja lisukkeita enemmän.  

Loppupäivän meinaan rehellisesti viettää tässä peiton alle käpertyneenä tekemättä yhtään mitään 😀

 Stressaannutteko ikinä? Ja onko teillä jotain hyviä stressinhoitokikkoja? 🙂

Kommentit (22)
  1. Todella hyvä teksti, itekin vasta kirjoitin vähän samasta aiheesta. Ihan samoilla linjoilla mennään siis..tsemppiä kodin kunnostukseen 🙂

    1. Kiitos Emppu! Kävin lukemassa, ja hyvän tekstin olit kirjoittanut! 🙂 Tärkeitä juttuja nää, itsestään pitää muistaa pitää huolta!

  2. Löysin blogisi juuri ja jään kyllä lueskelemaa! 🙂 Olet jotenkin ihanan aito ja pirtsakka, eikä tule yhtään huonoa fiilistä kuten monen selailemani liikuntablogin kautta tulee.Itse olen aloitellut pikkuhiljaa elämäntapa remonttia. Tarkoituksena olisi saada paino tippumaan ja sentit katoamaan. Ohjeittesi ja neuvojesi kautta saan varmasti lisätsemppiä jatkolle =)Kiitos! 🙂

    1. Moikka Katjja, ja tervetuloa lueskelemaan!Kiva kuulla, että sait tsemppiä 🙂 Paljon onnea elämäntaparemonttiisi! Hiljaa hyvä tulee :)Kiitokset mukavasta kommentista!

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *