Täysjyväpastaa pinaattikastikkeella

Himoitsin spagettia yksi päivä salin jälkeen ja suuntasin askeleeni pastahyllylle. En halunnut ostaa ihan valkoista pastaa, joten päätin kokeilla tällaista tummaa täysjyväpastaa, missä on hiukan myös proteiinia mukana.

Tein kastikkeeksi kanakastiketta, mutta oikeastaan se toimisi todella hyvin ilman kanaakin.
Tässä nyt kuitenkin koko ohje, kanan voi siis jättää halutessaan pois.

Kauppalistalle:

  • 1 iso punasipuli
  • Valkosipuli
  • Kevyt ruokakerma
  • Kanan fileet 400-500 g
  • Pakastepinaattipussi
  • Fetajuustoa
  • Täysjyväpasta

Aloita laittamalla pastavesi kiehumaan. Leikkaa kanapihvit suikaleiksi, paista ja mausta ne pannulla. Itse käytin vain hiukan suolaa ja sitruunapippuria.Leikkaa punasipulit sekä 2 valkosipulinkynttä ja lisää ne pannulle. Tässä vaiheessa voit laittaa myös pinaatit. Itse unohdin ne ja lisäsin vasta lopuksi. Laitoin sitä 4 pökälettä. Kun kanat ovat kyspiä ja sipuli hiukan pehmentynyt, voit lisätä fetajuuston. Itse käytin sellaista pehmeää fetaa, joka myydään isona könttinä. Lopuksi lisäsin Kevyt & Paksu ruokakerman ja annoin sen kiehahtaa.Tällä välillä pasta onkin valmistunut toisella levyllä ja ateria on valmis. Laitoin päälle vielä muutaman lastun parmesaania, joten melko juustoinen oli lopputulos.  Erittäin maukasta oli mielestäni! Ihan varmasti teen uudestaankin tätä :)

Kommentit

Marja (Ei varmistettu)

Maukasta, maukasta... KUNNES käytit pinaatista sanaa pökäle xD Ehkä vielä kuitenkin toivun tästä mielleyhtymästä ja kokeilen. Ihanan juustoisen näköistä. :)P.s. Olen viime aikoina kärsinyt aivan mahdottomasta uupumuksesta ja motivaation puutteesta. Kiitos ihanan positiivisesta blogistasi, päivittäiset postailusi ovat taas saaneet kurssini oikeaan suuntaan!

Elisa (Ei varmistettu)

Hahahha pökäle! Mietin itseasiassa kauan, että minkä sanan siihen laitan :D mutta sitten en keksinyt, joten luovutin ja ajattelin että mennään pökäleellä :D Ja kiitos hurjan paljon Marja! Tosi kiva kuulla, että olet saanut tsemppiä täältä! :)

Anonymous (Ei varmistettu)

Haha tein juuri itsekin alkuviikosta pinaatti-fetapastaa, melkein samanlaisella ohjeellakin jopa, mutta Sportti (täysjyvä) -spagettiin! Oli kyllä hyvää ja omasikin näyttää herkulliselta! :) Parmesaani on kyllä se piste i:n päälle, nam...

Elisa (Ei varmistettu)

Kappas! :) joo parmesaani on vaan niin hyvää! Tosin tästä tuli kunnon juustopommi ;D

Anonymous (Ei varmistettu)

Ihanaa kun joku muukin kuin minä vielä syö pastaa tässä karppaamisen luvatussa maassa. Kiitti reseptistä!

Elisa (Ei varmistettu)

Kyllä vain! Pasta on ihan parasta herkkua ;)

Sara (Ei varmistettu)

Kuulostaapas ja näyttääpäs herkulliselta, pitää testata pian! :)

Elisa (Ei varmistettu)

Kiitos :)

Anonymous (Ei varmistettu)

Moi! Tykkään tosi paljon sun blogista ja tätä on kiva lukee (: Mulla on vaa sellainen ongelma, oon yrittänyt tässä aloittaa syömään terveellisemmin ja jättää kaikki ylimääräinen pois, koska haluaisin muokata mun vartaloa. Mut onko paha jos viikossa pitäisin yhden herkkupäivän, ja muut päivät sitte silleen ettei herkkuja? :D

Elisa (Ei varmistettu)

Kiitos paljon! Uskon, että yksi herkkupäivä viikossa on ihan hyvä idea :) Silloin ei ainakaan tule muina päivinä sitten herkuteltua turhaan. Tsemppiä proggikseen!

Anonymous (Ei varmistettu)

Tosi herkun näköistä!

Elisa (Ei varmistettu)

Kiitti :)

Marissa (Ei varmistettu)

Nam! Pinaatti näytti nyt kyllä niin hyvältä, että huomenna menee heti kokeiluun jotain tämäntyyppistä. Slurps!

Elisa (Ei varmistettu)

Jeii! Joo jotenkin sopi kyllä ton fetan kanssa varsinkin hirmu hyvin :)

Anonymous (Ei varmistettu)

Aaaaa mä oon ihan rakastunut tohon pastaan, parasta:))

Elisa (Ei varmistettu)

Joo tosi hyvä oli! :) Eikä ihan niin paha kun valkoinen pasta,.

Anni (Ei varmistettu)

Oii mnyt tekee tätä mieli!! Vois tehä :)

Elisa (Ei varmistettu)

Siitä vaan kokeilemaan:)

Heidi (Ei varmistettu)

Hei, olen jo pidemmän aikaa lukenut blogiasi, ja se on inspiroinut minua aloittamaan laihdutuksen terveellisemmin, keskittymään liikkumiseen ja syömään kunnolla. Ongelmani on proteiinin saanti, sillä maitotuotteet aiheuttavat minulle ongelmia, ja lihaa en välttämättä haluaisi joka päivä syödä (en siis ole kuitenkaan kasvissyöjä). Yritän saada proteiinini pähkinöistä, iduista, linsseistä ym., mutta tällöin saan myös paljon hiilareita mukana. Toivoisinkin postausta, jossa kertoisit esim. yhden päivän makroravinnesaantisi (varsinkin montako grammaa proteiinia syöt salipäivänä).Luin myös selviytymistarina-postauksesi, joka minut tähän muutokseen motivoi. Itse olen vaiheessa, jossa jojoilun takia lihakseni ovat palaneet ja muuttuneet rasvakerrokseksi. En siis ole ylipainoinen, mutta haluaisin kiinteytyä ja saada sickpackin näkyviin. Olisi kiva kuulla omista kokemuksistasi, kun aloitit salilla käynnin. Millä aikataululla huomasit muutoksia, muuttuiko painosi, vai pysyikö se samana, ja oliko vaikeaa syödä kunnolla pelkäämättä lihoamista.Mielestäni sinulla on hyvä asenne, ja blogiasi on ilo lukea :)

Elisa (Ei varmistettu)

Moi Heidi! Ihana kuulla, että olet inspiroitunut blogistani :)Mulla on vähän sama ongelma tuon proteiinin kanssa. En oikein pidä linsseistä, soijasta, pavuista, melkein mistään hyvästä kasviproteiinin lähteestä. Sen takia lihaa, munia, kanaa ja kalaa tulee syötyä paljon. Melko nopeasti aloin nähdä tuloksia salilla käymisen jälkeen. Paino pysyi melko samana, mutta kiinteytys oli silminnähtävää. Syömiseen oppi pikkuhiljaa, kun tajusi, ettei ne lihakset kasva ilman kunnon ravintoa. SIllon sitä "kiinteytymistä" ei myöskään tapahdu. Tsemppiä terveelliseen elämään! :)

Anonymous (Ei varmistettu)

Ihanan näköistä! Laitoitko lisäksi kasviksia ja syötkö ylipäätäänsä jokaisella lämpimällä aterialla myös kasviksia? P.S. Teillä on hirmu kivoja lautasia, jotenki ravintolatyyppisiä... :D

Elisa (Ei varmistettu)

Syön yleensä jokaisella aterialla kasviksia, mutta tässä nyt tuo pinaatti ajoi sitä asiaa :) Kiitos! Lautaset on Ikeasta, eikä tosiaan kalliita :)

Jonanna (Ei varmistettu)

Kiitos reseptistä :) Testattu on ja hyvää tuli!

Elisa (Ei varmistettu)

kiva kun maistui :)

Kommentoi