Toivepostaus

Sainkin tuossa jo pari toivetta, ja ajattelin laittaa heti toteutukseen. 🙂

 Mitä jos treenit jäävät syystä tai toisesta väliin?
Itse saatan olla joskus kovinkin pettynyt, jos en pääse urheilemaan jostain itsestäni riippumattomasta syystä. Saattaa tulla turhautumista ja levotonta oloa. Täytyy kuitenkin muistaa, että kroppamme tarvitsee lepopäiviä, ja ne ovat juuri niitä päiviä kun lihaksesi kasvavat ja kehittyvät. Urheilustakaan ei saa tulla pakkomiellettä, ja onkin hyvä tutkiskella itseään. Minkä takia treenien väliin jääminen harmittaa niin kovasti? Joskus tilanne on sellainen, että lepopäiviä on ollut riittävästi, ja harmittaa ettei ehtinyt esimerkiksi salille. Silloin teen yleensä sellaisen pikatreenin. Minulla on kännykässä sellainen sovellus, joka löytyy hakemalla AppStoresta hakusanalla ”treeni”.  Tästä voikin sitten valita, mitä lihasryhmää haluaa tehdä. Usein valitsen tuon käsitreenin. Siihen riittää kun löytyy käsipainot kotoota. Valittavana on 5, 7.5  tai 10 minuutin ohjelma.  Itse olen tehnyt tuota 5 minuutin ohjelmaa, ja kun on tarpeeksi isot painot, saa sillä ihan kunnon hien päälle.Tämän lisäksi saatan vetää muutamat maksimi leuat (siihen jää koukkuun). Ja yhtäkkiä jo alle kymmenessä minuutissa on saanut energisen olon itselleen, ja voi mennä hyvin mielin suihkun kautta köllöttelemään.  Mutta täytyy muistaa, että niitä ihan täysin lepopäiviäkin ON pidettävä, jos tuloksia haluaa. Välillä siis voi siis hyvin mielin makoilla vaikka sohvalla koko illan. 🙂 Toisena toiveena oli kertoa siitä, mitä tehdä jos treenaaminen ei vain yksinkertaisesti kiinnosta? Minulla on harva se päivä tällainen olo ennen kuin aloitan. Kuitenkin heti urheillessani olo on tipotiessään, ja olen onnellinen että aloitin. Opin äitiltäni fiksun neuvon. Jos ei huvita lähteä lenkille, päätä että laitat vain lenkkikamat päälle. Se ei vaadi kovin suuria ponnistuksia. Sen jälkeen kun on ahtautunut siihen superkireään toppiin ja juoksupöksyihin, on jo melko pieni askel astua ulos ovesta. Tämä on toiminut joka kerta, ja ikinä en ole juoksutrikoissa jäänyt sohvalle makaamaan. Toinen vinkki on tehdä jotain kivaa, mikä ei varsinaisesti ole urheilua, mutta nostattaa sykkeen. Yksi päivä intouduin musiikki tv:n tahdissa opettelemaan Gangnam style-rutiinin. Nykyään jos ei huvita alkaa tehdä lihaskuntoa, laitan sen soimaan ja lämmittelen tanssimalla olohuoneessani kuin sekopää. Joka kerta olen tullut hyvälle tuulelle, ja hiki on tullut. Siitä on hyvä jatkaa.  

 

 Riko rutiineitasi, ja tee treeneistäsi monipuolisempia. Kesällä esimerkiksi teimme usein sellaisia, että juoksimme koriskentälle, pelattiin siellä Manhattania, sieltä juostiin mäelle, jossa tehtiin spurttikisoja. Sen jälkeen juoksu ”metsäsalille” jossa tehtiin lihaskunnot, ja lopuksi hölkkä kotiin. Samalla sai nauttia raikkaasta ulkoilmasta, ja tuskin huomasi urheilevansa. Minua kiinnostaisi tietää lukijoiden vinkkejä! Onko teillä mitään yhtä hulluja motivoitumiskikkoja kuin minun Gangnam style tanssi?

Kommentit (10)
  1. Anteeksi, ymmärsit kuitenkin ehkä hiukan väärin! Olen itsekin tanssinut yli 10 vuotta ja koen sen äärimmäisen rankaksi taiteenmuodoksi. Tarkoitin tässä kuitenkin nyt sellaista musiikin tahtiin kotona pelleilyä, mitä ei varsinaisesti urheiluna pidetä 😀

  2. ”Toinen vinkki on tehdä jotain kivaa, mikä ei varsinaisesti ole urheilua, mutta nostattaa sykkeen” – ikävä nipottaa, mutta särähti ikävästi korvaan. Tanssi ei ole ’varsinaista’ urheilua? Olen hyvin eri mieltä yli 10 vuoden kokemuksella.

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *