Treenipäiväkirjaa ja vatsalihashaasteen extraliike!

Tällä viikolla olen liikkunut seuraavanlaisesti.

 

ma: Lepo
ti: Sali n. 1,5 h (selkä, olkapäät, rinta, vatsat)
ke: Juoksulenkki 20 min.
to: Kävelylenkki 1 h, kotitreeni 45 min. (sekalainen, mm. leukoja, punneruksia, käsilihakset jne.)
pe: Lepo
la: Sali 1h (pakarat, reidet, vatsat)
su: Venyttely aamulla, Lepo 


Tämän viikon vatsalihashaasteen hengessä, keksin myös yhden staattisen liikkeen joka on mielestäni kivempi kuin lankku. Meillä on kotona 2 leuanvetotankoa, joten niissä voi hyvin ottaa skabaa toisen kanssa. Tavoitteena on siis roikkua tangosta suorilla käsillä ja pitää jalkoja edessä koukussa 45 asteen kulmassa. Pisimpään pysynyt voittaa.

Se on yllättävän rankka liike ja tuntuu mukavasti vatsalihaksissa. Otin myös aikaa viimeisellä kerralla ja tulokseksi tuli 52 sekuntia. Joten voi myös skabailla itseään tai minua vastaan. Laittakaa aikoja komenttiboksiin, jos kokeilette! Saan lisäpotkua yrittääkseni parantaa omaa aikaani.

Kommentit

Anonymous (Ei varmistettu)

Vau mikä selkä! ;)

Elisa (Ei varmistettu)

No räyräy kiitos vain ;)

Jenna (Ei varmistettu)

Onpa ihanat noi sun aurinkolasit:-)

Elisa (Ei varmistettu)

Kiitoksia :) Ne on kuule ihan jotkut neljän euron Gina Tricotin lasit! :)

Niina (Ei varmistettu)

Mulla varmaan loppuu puristusvoima käsistä ennen kuin vatsalihaksista voima :/

Elisa (Ei varmistettu)

Sama täällä! Oli huomattavasti helpompaa pehmustetulla tangolla, kuin terästangolla. Mutta kyllä se masukin osansa sai :)

Anna A (Ei varmistettu)

Urheilukaupoista saa sellasia nostokoukkuja, jotka toimii myös roikkumisessa :)-Anna-

Maria (Ei varmistettu)

Oot kyllä tikissä kunnossa, huh! Todellakin vau mikä selkä!Meilläkin tanko kotona, otanpa siis haasteen vastaan. Katsotaan pysyykö tää mimmi siinä edes tonkaan vertaa ;)Iso kiitos mahtavasta, inhimillisestä mutta erittäin inspiroivasta blogistasi!!

Elisa (Ei varmistettu)

Voi kiitos Maria! Tosi kiva kuulla, että blogi on inspiroinut sinua! :) Tule laittamaan tänne sitten sun aika, mikäli päihität tuon! ;)

Elina (Ei varmistettu)

Ei saakeli oot hyvässä kunnossa! Oot mun yks paras motivaation lähde ;) Kiitos ihanasta blogista ja siitä, että yhä vastailet ihanasti kommentteihin!

Elisa (Ei varmistettu)

Voi kiitos itsellesi Elina! :) ja tietty vastailen! Te lukijat olette koko touhun suola <3 ilman tätä dialogiahan mun kannattais kirjoitella näitä juttuja sinne pöytälaatikkoon!:)

elli (Ei varmistettu)

Tää on muuten oikeesti harvinaista, että näinkin suuren blogin pitäjä vastaa kommentteihin ja kaikkiin vielä iloisesti ja positiivisesti! Blogi tosiaan piristää päivää !

Elisa (Ei varmistettu)

Voi ihana Elli, kiitos kovasti! Kiva kuulla :)

Essi (Ei varmistettu)

Jahas, tämä neiti painelee nyt salille.... MIKÄ SELKÄ!!

Elisa (Ei varmistettu)

Ööö Essi itse selkäjumalatar on ihan hiljaa vaan :D

Miss A (Ei varmistettu)

En muista mitä kautta tänne eksyin, mutta onneksi niin kävi! Inspiroituneena menin eilen ostamaan käsipainot ja joogamaton, ja tänään kyllä tuntuu niin jaloissa kuin käsissä, että on jotain tullut tehtyä :) Olen vain aina ennen ajatellut, että eihän kotitreenillä oikeasti saa yhtään mitään aikaan...

Elisa (Ei varmistettu)

Ihana kuulla! Kyllä kotona saa tehtyä vaikka mitä! :)

mea (Ei varmistettu)

Vitsi mikä selkä! Kovalla työllä saa selvästi tuloksia :-)

Elisa (Ei varmistettu)

Kiitos Mea! :)

Steffi (Ei varmistettu)

Ei saletisti tarvii omaa!! :)Steffi

Elisa (Ei varmistettu)

Jeeee! :)

Aino (Ei varmistettu)

Vauuu mikä selkä! Just aamulla kuvailin omaani, kun tajusin että en tiedä yhtään miltä se näyttää :D Tästä meikäläisellekki vähän tavotetta, huhhh!

Elisa (Ei varmistettu)

Joo selkä on aina vähän yllätys :D mäkin just vertailin viime kesän selkäkuvaa ja oli sinne vähän lihaksia tullut ihan selkeesti! :) Mutta kiitos kovasti Aino ;)

Anonymous (Ei varmistettu)

Sul on kyllä aivan upee kroppa! Ihan kateus iskee! :D sun blogista saa mahtavaa treeni motivaatiotakin :) millä tavalla itte treenaat sun jalkoja tai oisko vinkkiä epätoivoselle joka haluis etenki reisiään treenata? Eilen kun farkku ostoksilla vähän ahdistus iski... :D kiinteytys olis ihan paikallaan kesää ajatellen :) kohtuullisen vähän vapaa-aikaa kuitenkin on ku koulu ja harrastukseni voimistelu vie ison osan :)

Elisa (Ei varmistettu)

No voi kiitos! Turhaan olet kateellinen :) itse treenaan salilla jalkoja, mutta kaikenlaiset mäkijuoksut ja hiit-lenkit ovat myös hyviä sellaiseen jalkojen kiinteytykseen :)

ProjectMe2013 (Ei varmistettu)

Ihana selkä!

Elisa (Ei varmistettu)

Kiitos ProjectMe2013! :)

Anonymous (Ei varmistettu)

Kiitos todella paljon inspiroivasta blogista! Itse omaan suhteellisen terveet elämäntavat, mutta täältä olen saanut todella paljon treenimotivaatiota. Juuri äsken tulinkin lenkiltä ja sen jälkeen tein vielä sun ohjeistaman käsitreenin. Erityisesti nuo kotijumppaohjeet ovat siis mieleeni.

Anonymous (Ei varmistettu)

Ei voi muuta siis sanoa kuin suuri KIITOS!:-)

Elisa (Ei varmistettu)

Voi kiitos kovasti itsellesi! Tosi kiva kuulla, että jumppaohjeet on menneet käytäntöön :) niitä on varmasti tulossa jatkossakin!

RagDoll (Ei varmistettu)

Wau, tuo selkä! Tässähän menee ihan sanattomaksi..Hirveä morkkis iski, kun tajusin, että en pääse tällä viikolla salille lainkaan aamuisen viisurileikkauksen takia. Argh..Viime viikolla motivaatio oli niin kohdillaan ja olisin voinut käydä salilla nekin ajat, jotka olin töissä..Pientä eroa ainakin omat simmut jo huomaavat kropassa, happy happy. =)

Elisa (Ei varmistettu)

Kiitos Ragdoll! :)Välillä onkin ihan hyvä pitää iisimpiä viikkoja ja keskittyä vaikka kehonhuoltoon ja leppoisaan ulkoiluun! Mahtavaa, että tuloksia alkaa näkyä! :)

reettahh (Ei varmistettu)

Munkin on kyllä pakko sanoa, että oon niin koukussa tähän sun blogiin ja oot suuri motivoija! Sulla on niin terve asenne treeniin ja elämään. Muistat pitää lepopäiviä, eivätkä treenit ole mitään ylipitkiä hikoilusessioita. Ruokailusikin ovat niin ihanteelliset, syö terveellisesti mutta et ole ehdoton herkkujenkaan suhteen! Oot kyllä oikee roolimalli :) Ps. Ja toi sun kroppa... vau! Olen sen takia itsekin lähtenyt lyhentämään ylipitkiä treenejä tai tuplajumppia, kun olen katsonut, että jos tuollaisen kropan saa 3 kertaa viikossa tunnin salitreeneillä ja muutamalla aerobisella aikaiseksi niin sopii!

Elisa (Ei varmistettu)

Voi ihana reettahh, kiitos kovasti! Ihana kuulla, että lukijoillekin välittyy se asenne, mitä pyrin ylläpitämään ruokailun ja urheilun suhteen! Ja tosiaan, tykkään treenata tehokkaasti. Kun suunnittelee treenin valmiiksi eikä lorvi turhia sarjojen välissä, ei siinä kauaa mene! :) nyt kesää kohti ajattelin vähän alkaa kasvattaa aerobisien määrää, kun ilmatkin on niin ihania!

amannda (Ei varmistettu)

Tää sun blogi on ihan paras ! Oon nyt jonkun kuukauden täällä hiljaisena lukijana seuraillut, mutta nyt oli pakko astua ääneen :D Oon saanut taas uutta intoa vanhan polvivaivan kanssa lähteä juoksemaan, eikä se ole yhtään kipeytynyt. Hankin sykemittarinkin ja sillä saa lisää intoa treeniin. Kiitos aivan mahtavasta blogista !! (ps. Millasella vauhdilla teet yleensä lenkkejä? Tai paljon ehdit mm juosta tossa 20min?)

Elisa (Ei varmistettu)

Kiitos Amanda! :)Tosi kiva kuulla että olet löytänyt intoa juoksemiseen! :) Itse juoksen melko hitaasti, 8,5-9km/h- suurinpiirtein.

Heppuli (Ei varmistettu)

Olenko ainoa, joka tuota uutta liikettä kokeili? 1min 10s!PS. jalat tais vaan olla suorassa... Täytyy kokeilla myöhemmin oikealla tekniikalla :)

Elisa (Ei varmistettu)

Wau! Siis suorassa edessä vai alhaalla? Jos oli edessä, niin tuo on todella kova suoritus =)

Kommentoi