Urheilu kannattaa aina!

Tulin tuossa pohtineeksi viikonlopun aikana, kuinka paljon urheilu vaikuttaa minuun kokonaisuudessaan. Se että onnistuu jossain urheilun saralla, auttaa ainakin minua tavoittelemaan omia unelmia myös kuntosalin ulkopuolella. Kun laitan itselleni jonkin tavoitteen ja lopulta pääsen siihen, tuntuu ettei mikään ole mahdotonta.

Uskon urheilun antavan myös paljon itseluottamusta ja parantavan stressinsietokykyä. Arjen askareet tuntuvat paljon pienemmiltä ja koulutyötkin tuntuvat sujuvan helpommin. Luin eilen suomalaistutkimuksesta, jonka mukaan paljon liikkuva lapsi selviää stressitilanteista muita helpommin. Liikunnallisilla lapsilla oli mitattu huomattavasti alempia stressihormonitasoja sosialisissa tilanteissa, kuin vähän liikkuvilla lapsilla. (Lähde ) Uskon, että sama pätee myös aikuisiin.

Tässä vielä motivoiva video, jonka näin eilen. Vaikka tässä kyseessä on baseball-pelaajat, uskon että video inspiroi monia muitakin. Jos Jenkki-tyylinen fiilistely saa oksennuksen kurkkuun, skippaa tämä suosiolla 😀

Mukavan sporttista päivää kaikille! Itse lähdenkin tästä treffaamaan siskoani kuntosalille 🙂

Kommentit (14)
  1. Mahtavaa! Olen etsinyt jo jonkin aikaa kiinnostavaa ja inspiroivaa blogia, jota alkaisin seurata ja tässä se nyt on. Olen vielä aloittelija täällä blogimaailmassa mutta tästä se lähtee:D itse urheilen myös paljon ja saankin varmasti paljon uusia vinkkejä tästä blogista:) kiitos siis ja aurinkoista keskiviikkoa!

    1. Kiva kuulla Nina! Tervetuloa lukemaan 🙂 Mukavaa keskiviikkoa myös sinulle!

  2. Moikka Elisa,Mä oon sun kanssa aivan samoilla linjoilla! Uskon, että myös aikuisilla stressihormoonin määrä vähenee mitä enemmän liikkuu ja parempi kunto on!! Mulla on nyt viime vuosina jäänyt liikunta tosi vähäiseksi. Myös talvi on aika, jolloin en liiku juuri ollenkaan. Tähän ois pakko saada joku muutos, sillä joka kevät saa aina ”aloittaa alusta”. Nyt taas kovalla innolla urheilun pariin. :)Osaatko yhtään sanoa, mikä ois optimaalisin treenin kesto kun haluaa parantaa peruskestävyyttä? Mä myös huomaan kadottaneeni iän myötä elastisuuden sekä ketteryyden. Ei enää ihan niin kätevästi pääse ”silta”-asentoon ja muutenkin askel ei oo niin kimmoisa. Tää on ehkä se mitä kaipaan eniten. Mutta kohti sitä ollaan taas matkalla! :)Kiitos ihanasta blogista ja mä oon vatsatreenissa mukana. Hieman jäljessä kyllä…Ehkä yritän ottaa teidän muut kiinni. :)/Mariia

    1. Hei Mariia! Kiitos mukavasta kommentistasi! :)Mukava kuulla, että olet palailemassa urheilun pariin! Itselläni oli myös monta vuotta sama ongelma. Keväällä innostui aina treenaamaan, mutta talvella viimeistään into oli ihan hävinnyt. En valitettavasti osaa vastata tuohon kestävyyskysymykseen. Itselläni on todella huono kestävyys ja aionkin nyt yrittää opetella juoksemaan hiukan pidempiä lenkkejä. Ensin ihan etanavauhtia 😀 Ketteryys paranee mielestäni hyvin venyttelemällä. Itse olen kaukana balettiaikaisesta venyvyydestäni, mutta huomaan heti positiivisia muutoksia, kun jaksan säännöllisesti venytellä hiukan pidempään. Mukavaa että lähdit myös vatsalihashaasteeseen mukaan! Treeni-iloa kevääseen 🙂

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *