VATSALIHASHAASTE WEEK 2

Noniin, miten on mennyt ensimmäisen viikon vatsalihastreenit? Itselläni oli tosiaan melko jumissa lihakset, joka kertoo siitä että niitä olikin laiminlyöty jo hetken aikaa. Pidän siitä olosta, kun vähän on vatsalihakset kipeinä. On jotenkin heti ryhdikkäämpi olo.

Nyt on kuitenkin aika julkaista toisen viikon harjoitukset. Tällä kertaa on hiukan vempaimia mukana, mutta olen tehnyt vaihtoehtoiset liikkeet niille, joilla ei ole kotona TRX-nauhoja tai eivät pääse salille. Jos et ole ehtinyt tehdä edellistä vielä kahta kertaa, voit tehdä sen ensin ja aloittaa tämän vasta myöhemmin tällä viikolla.

Lämmitellä voi taas omalla tavalla tai viime viikon tyyliin. Älkää kuitenkaan skipatko sitä!

Varsinainen treeni:

  1. 20 TRX-vetoa  TAI jalkojen suoristusta
  2. 20 TRX- heiluriliikettä TAI sivulankku 1 min. per puoli
  3. 10 jalkojen nostoa leuanvetotangossa TAI käänteiset vatsat
  4. 20 istumaannousua penkissä/ maassa
  5. 20 saksiliikettä
  6. lankku maksimi

1. Tämän liikkeen voi tehdä myös jumppapallolla.
tai 2. Heiluriliikettä tehdään puolelta toiselle, yhteensä 20 kpl (10 klp/puoli)tai sivulankutus yhden minuutin

source

 3. Jalat voi nostaa myös koukussa, mikäli liike on liian raskas. tai 
4. Alkuasento on kuvassa, ja siitä noustaan hitaasti istuma-asentoon. Älkää jääkö ylös oleilemaan vaan yrittäkää pitää kokoajan vatsalihakset jännityneinä.  Vaihtoehtoisesti tässä voi tehdä ihan normaaleja istumaannousuja lattialla.5. EDIT: unohdin sanoa, että toistakaa 2 tai 3 kertaa! Monet ovat kyselleet, että millaista ruokavaliota kannattaisi noudattaa, jotta pääsisi parhaisiin tuloksiin tämän vatsalihastreenin kanssa. En ole kuitenkaan mikään ravintoterapeutti, joten en voi alkaa tässä mitään yleispätevää ohjetta antamaan.  Itselläni toimii parhaiten se, että syön pieniä annoksia pitkin päivää. Tämä tarkoittaa sitä, että ”joutuu” kokoajan puputtamaan jotain evästä. Jos joskus on turvonnut olo, jätän ruokavaliosta yleensä ensimmäiseksi viljat ja maitotuotteet pois. En noudata mitään tiettyä ruokavaliota tai dieettaa, vaan syön kohtuudella niitä asioita mistä pidän. Joka päivä pyrin syömään paljon kasviksia ja juomaan vähintään 3 litraa vettä. Näillä saan yleensä itse ylimääräiset pois vatsan seudulta. Ja kerrottakoon vielä siis, että minulla vatsa on juuri se paikka johon kaikki rasva kerääntyy.  Koetan nyt itsekin hiukan kiinnittää lisää huomiota ruokavalioon ja pitää kiinni näistä treeneistä. Saa nähdä, milloin alkaa muutoksia näkymään. Ja ruokajuttujahan löytyy tuolta sivusta tunnisteella ”ruokavalio” ja reseptejä ”respetit”-tunnisteella. 🙂

Kommentit (53)
  1. Tykkäsin ekan viikon liikkeistä enemmän, mutta kyllä mullakin jo ekan viikon jälkeen lihakset erottu paremmin 🙂 Mulla se on niin, et vaikka reenaanki sil salin vatsalaitteel mut kuitenki ku tämmöses reenis vatsas alkaa poltteleen iha eri taval ni kyllähän se sitten näkyyki 🙂

    1. Loistavaa! 🙂 kyllä mä vannon niiden vanhojen kunnon vatsalihasten nimeen vaikka monien mielestä ne onkin ihan turhia!

  2. Onkohan mulla joku tekniikkavirhe tuossa saksiliikkeessä, kun ei tunnu vatsoissa ollenkaan, mutta alaselässä sitten ihan liikaa? (Juuri ja juuri saan jalat sekunniksi tuohon ylös, ei mitään mahiksia saada 20 liikettä, ja muissa tähän asti tulleissa liikkeissä ei mitään ongelmaa, eli en jaksa uskoa, että lihakset vaan olisi niin surkeet) Okei, vaikea varmaan sanoa sieltä ruudun takaa, mutta tuleeko tuossa liikkeessä yleensä jotain tekniikkavirheitä, niin voisin kiinnittää huomiota, että teenkö niin?

    1. Kyllä se vähän siltä kuulostaa. Vaikea kuitenkin sanoa, mikä siinä on vikana näin tietokoneen välityksellä. Oletko kokeillut, että ottaisit esim. Sohvan alta käsillä kiinni? Helpottaa hiukan. Ja selkä kiinni maahan.

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *