VATSALIHASHAASTE WEEK 7!

Hyvää iltaa! Kuten lupailin, tänään olisi vuorossa taas vatsalihashaastetta. Viikot vain vilisevät ja kohta 8 viikon urakkamme onkin jo ohi. Oletteko huomanneet muutoksia?

 

Viimeksi monet kommentoivat, että videot eivät oikein innosta. Olenkin ollut hiukan kiireinen laiska viimeaikoina, jonka takia muutamat haasteet ovat olleet videoita. Lupaan nyt kunnostautua! Usein on hankala saada itse kuvattua näitä liikkeitä, mutta ei kai sillä ole niin väliä, että kuka siinä kuvassa on. 

 

Tehkää taas lämmittelyt alkuun, esimerkiksi samalla tavalla kuin viikolla 1. 

 

Tarvitset käsipainot, penkin/lipaston/pöydän ja jumppamaton. 

 

1. Mene A- kuvan osoittamalla tavalla penkin varaan ja vedä napa kohti selkärankaa. Pidä käsipainoa suorana olevassa kädessä ja hitaasti liikuta sitä sivulle. Tässä ei tarvitse olla kovinkaan suurta painoa. Toista 10 nostoa/käsi.

 

 

 2. Aloita B- asennosta ja laske hitaasti jalkoja ja käsiä suorana alaspäin. Toista 15 kertaa. 

 

 

 3. Mene punnerrusasentoon ja koske polvellasi vastakkaisen käden kyynerpäätä. Tee vuorojaloin 30 toistoa (15/jalka).

 

 

 4. Mene lankkuasentoon. Nosta oikea käsi ja vasen jalka suoraksi. Levitä ne samaa aikaa sivulle, palauta takaisin suoraksi ja laske maahan. Tee vuorojaloin 10 toistoa (5/puoli).

 

 

 5. Ole hetki lankussa edellisen liikkeen jälkeen ja jatka pelkillä käsien nostolla. 10/käsi.

 

 

 6. Käänny toisin päin (käänteinen lankku) ja nosta jalkoja yksitellen ylös suorana. 15/jalka. 

 

 

 Toista koko setti 3 kertaa. 

 

Omat fiilikset treenistä: Oli kyllä tosi rankka. En tiedä johtuiko se se vaan tästä kuumuudesta vai mistä. Ei kyllä tuntunut niin kovasti vatsassa, vaan lähinnä koko kropassa. Tämä vaatii hyvää tasapainoa ja hyvää keskivartalon lihaksistoa. 

 

Kuvat lainattu Pinterestistä.

Kommentit (17)
  1. Nelos liikettä en saanu jostain syystä tehtyä ja kolmannella kierroksella otti ranteisiin mulla noi punnerrus asennon liikkeet ikävästi. mulla on vähän ylitaipuvat nivelet kyynärtaipeissa ja ranteissa, niin voi olla sen takia. :/ tuli itelle semmonen olo että oon vaan laiska enkä viiti yrittää kun ei nelos liike onnistunu :D!

    1. Voi harmi! Ei kannata toisaan tehdä, jos tuntuu kipuja! Ei se laiskuutta ole 😀

      1. pitää miettiä jotai vaihtoehtosia tai jättää vikoilla kierroksilla väliin sitten noi mitkä ottaa ranteeseen liikaa 🙂 Oon ihan innoissaan tosta haasteesta ja seki loppuu jo mullaki kohta. Alkaa huomaamaan kyllä että vatsalihasten kestävyys on kasvanu kun jalkojen laskutkin on jo tosi mukavia tehä ekaan viikkoon verrattuna 😀

  2. tuli mieleen et ois kiva jos toteuttaisit samalla tavalla ku tän vatsalihashaasteen, niin peppu/reisihaasteen=)

    1. Hei! Aiemminkin on kyselty tätä. Mutta valitettavasti oon aika huono tekemään peppu & jalkatreeniä kotosalla. Jotenkin se on se ainut minkä haluan tehdä salilla. Sen takia en varmaankaan keksisi kauhean hyviä liikkeitä siihen :/

      1. Mä ehdottaisin näiden vatsalihasten vastapainoksi esimerkiksi postaussarjaa ”viikon sellkälihasliike”, varsinaista haastetta on ehkä(?) vaikeampi keksiä. 🙂

        1. Moi Eeva! Hyvä idea 🙂 voisin tosiaan tehä jonkun tuollaisen missä esittelen aina jonkun yhden uuden liikkeen 🙂 kiitos kommentista!

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *