my hair seriously needs help

130515_1.jpg

No nyt kyllä hymyilyttää. Tänään tämä tyttö suuntaa kampaajalle!

Rentouttava kampaamohetki tulee juuri sopivaan väliin, sillä ilmassa on pientä stressiä valmistumishärdellin takia. Toisekseen hiukseni todella tarvitsevat ammattilaisen kosketusta, sillä viime kampaajakerrasta on ehtinyt vierähtää jo puoli vuotta. Jaiks! En voi ainakaan väittää, että minulla palaisi liika rahaa hiuksiini.

Olen jokseenkin lazy ass hiusteni suhteen. Kun käy treenaamassa 4-5 kertaa viikossa, hiukset on usein helpointa sujauttaa poninhännälle. Ihailen kuitenkin niitä ihmisiä, jotka viitsivät föönata hiuksensa joka aamu. Itsehän käytän tuon ajan nukkumiseen.

130515_2.jpg

130515_3.jpg

Aiemmin hiuksiini värjättiin vaaleampia raitoja, jotka sulautuivat yhteen juurikasvuni kanssa. Lopputulos oli luonnollinen, ja säilyi kauniina usean kuukauden.

Kaipaan kuitenkin kesäksi vaihtelua, ja tällä kertaa haaveilen kunnon beach babe -lookin perään. Lämpimiä sävyjä, hunajaa, kauraa ja vaniljaa. ”Ootsä tekemässä puuroa?”, kaverini nauroivat.

130515_5.jpg

See? My hair seriously needs help. Onneksi juurikasvu on kohta muisto vain!

bloglovin / instagram / pinterest

Kuvat Eveliina Linkoheimo

Muoti Oma elämä Hiukset Päivän tyyli

”heittämällä paras suklaakakku, jota olen koskaan syönyt!”

mariannekakku_12.jpg

 

Olen aina rakastanut leipomista. Häpeilemättä kehtaan myös väittää, että se on yksi niistä asioista, jossa olen oikeasti hyvä.

Siksi otinkin kaiken ilon irti äitienpäivästä, jolloin koko perheemme kokoontui syömään yhden pöydän ääreen. Halusin leipoa pitkästä aikaa kakun, niitä kun tulee harvemmin leivottua.

Aikaisempien kokemusten perusteella olen todennut Fazerin leivontareseptit onnistuneiksi. Valitsin itse muutaman herkullisen reseptin, ja annoin päivänsankarin tehdä lopullisen valinnan. Suklaata rakastava äitini päätyi syntisen suklaiseen Marianne-kakkuun.

Oli superhauskaa päästä kokeilemaan reseptiä, jota en ollut kokeillut koskaan ennen. Fazerin ohje oli superhelppo, ja jälkikäteen ajateltuna siinä ei ollut juuri epäonnistumisen vaaraa. Marianne-keksejä, kermavaahtoa, mascarponea, suklaata – eihän näillä aineksilla voi mennä vikaan?

Koska oma kakkuvuokani halkaisija oli 24 senttimetriä ohjeessa olleen 20 senttimetrin sijaan, tarvitsin enemmän keksejä ja voita pohjan tekemiseen. Suklaalastujen sijaan raastoin valmiin kakun pinnalle suklaakiehkuroita juustohöylää apuna käyttäen, ne kun ovat mielestäni pieniä lastuja koristeellisempia ja juhlavampia. Pitihän maailman parhaimmalle äidille saada sievä kakku!

 

mariannekakku_1.jpgmariannekakku_2.jpgmariannekakku_3.jpgmariannekakku_5.jpgmariannekakku_6.jpgmariannekakku_7.jpgmariannekakku_8.jpgmariannekakku_9.jpgmariannekakku_10.jpgmariannekakku_11.jpgmariannekakku_13.jpg

 

Voin suositella Marianne-kakkua lämpimästi. Jääkaapissa hyydytettävä kakku syntyi muutamassa tunnissa, eikä tarvinnut edes stressata, tuleeko kakusta varmasti tarpeeksi mehevä. Rakenne oli mitä mainioin: täyte oli pehmeän suklaista ja pohja raikas. Marianne-kekseistä tehdystä pohjasta tulikin uusi suosikkini! Jösses, miten hyvää. Tulevaisuudessa aion varioida kakkua täytettä vaihtamalla, korvaamalla suklaan esimerkiksi vadelmilla.

Kaikki tykästyivät ikihyviksi kakkuun, mutta mairittelevin kehu oli ehdottomasti tämä: ”Heittämällä paras suklaakakku, jota olen koskaan syönyt!”

Se kommentti lämmitti mieltä, kovasti. Mutta eivät ne kehut, vaan tyytyväiset hymyt.

Ja ne olivat sunnuntain kahvipöydässä herkässä.

 

lue myös:

hannan herkkugranola

parhaat vegaaniset kuppikakut

vegaaniset suklaaproteiinipallot

FOLLOW ME ON FACEBOOK / INSTAGRAM / PINTEREST

 

Suhteet Ruoka ja juoma Oma elämä Mieli