girls in gant rugger

gantrugger_staycationland.jpg

Vaikka pilvet ovat roikkuneet suurimman osan päivästä harmaina taivaalla, olen seikkaillut kesäisissä tunnelmissa New Yorkin kaduilla, Gant Ruggerin SS15-malliston lookbook-kuvissa.

Osallistuin reilu viikko sitten Gant Rugger Womenin lanseeraustilaisuuteen Galleria Esplanadissa. Maailmanlaajuisesti merkki lanseerattiin viime syksynä, mutta se rantautui Suomeen vasta tänä keväänä. Miesten mallisto oli puolestaan aloittanut toimintansa jo paljon aikaisemmin, vuonna 2010.

Naisten mallisto sai alkunsa, kun New Yorkin Bleecker Streetillä sijaitsevassa Ruggerin miestenvaatemyymälässä huomattiin, että naiset kävivät ostamassa sieltä itselleen esimerkiksi kauluspaitoja luodakseen itselleen rennon boyfriend -lookin. Ilmiön seurauksena Gant aloitti somessa #girlsingantrugger -hashtagilla kulkevan kampanjan, joka sittemmin osoitti Rugger-malliston kiinnostavan useita naisia.

gantrugger_ss15.jpg

Gant Ruggerin entinen pääsuunnittelija Christopher Bastin on kuvaillut Ruggeria Gantin räväkämmällä asenteella varustelluksi pikkuveljeksi (tässä tapauksessa pikkusiskoksi). SS15 -mallistossa Gantin klassinen tyyli ja Ruggerin nuorekkuus yhdistyvät hauskalla ”dressy meets messy” -tavalla.

Nykyinen pääsuunnittelija Filippa Hallstensson on kertonut malliston teeman lähteneen hänen kuvittelemastaan tarinasta, jossa kaveriporukka päättää tänä kesänä feidata perinteisen Hamptonsin lomamatkan ja jäädä kaupunkiin, New Yorkiin, nauttimaan kesästä. Malliston nimi onkin osuvasti Staycationland.

gantrugger_ss15_2.jpg

Simppeliä, tyttömäistä, raikasta. Pidän niin pukeutumisessa kuin elämässä yleensä kauniista mutta yksinkertaisesta. Gant Ruggerin kevät/kesä -mallistossa on juuri sellaista rentoutta ja luonnollisuutta, joka miellyttää silmääni. Voisin kuvitella itseni melkein missä tahansa malliston asuista, niin töissä koneen äärellä kuin vapaalla rannalla ja kaupungissa.

Gantin uusien mallistojen selaamisen lomassa löysin yrityksen nettisivuilta ihanan kesäoppaan New Yorkiin. Kävin Nykissä ensimmäistä kertaa viime toukokuussa, ja oh boy – se oli rakkautta ensi silmäyksellä. Olenkin potenut ikävää kaupunkiin siitä lähtien, kun astuin takaisin Suomeen suuntaavaan lentokoneeseen. Nämä Isoon Omenaan sijoittuvat lookbook-kuvat eivät varsinaisesti helpottaneet NY-ikävääni.

gantrugger_nyc.jpg

Voin helposti kuvitella itseni astelemassa Villagessa iso pahvimuki kädessäni, pinkit tennarit mukavasti jaloissani. Ruggerin Girlstown -college  ja minishortsit päälläni. Hiukset sekaisin, aurinkolasit silmilläni.

Vielä kun olisi ne kuteet. Ja lentoliput Jenkkeihin.

Vaikka kuteet näyttäisivätkin erityisen hyviltä Nykin rehjuisilla kaduilla, uskon, että ne soveltuisivat mainiosti myös Kallion kaduilla tallustamiseen, puistossa loikoiluun ja jätskin syöntiin rannassa. Aionhan itsekin viettää staycationland-kesää – kotona, Helsingissä.

Kuvat Gant  1, 2, 3, 4

bloglovin / instagram / pinterest

Muoti Meikki Trendit

takaisin luontoon – just for a while

viikin_arboretum.jpg

Kumma kyllä, pääsiäisen vapaat tulivat taas tarpeeseen – kuten myös vapaa-aika somesta.

Viimeiset neljä päivää ovat vierähtäneet nopeasti Pohjanmaalla poikaystävän kotimaisemissa, laakeiden peltojen keskellä. On nähty kokkoja, syöty hyvin, saunottu joka ilta rantasaunassa, nautittu raikkaasta ulkoilmasta ja nukuttu sikeästi. Rentouduttu, totaalisesti.

Vaikka nämä kuvat voisivat olla yhtä hyvin Pohjanmaan kauniista koivumetsistä, ne ovat kuitenkin kotoa Helsingistä, Viikin arboretumista. Kävimme kävelyllä aurinkoisissa metsä- ja peltomaisemissa pari viikkoa sitten Viikissä asuvan ystäväni kanssa.

viikin_arboretum_3.jpg

Arboretum on mitä mainioin paikka rennolle kävelyretkelle, kaipaa luonnon rauhaan sitten arkena tai viikonloppuna. Keväällä on hauskaa ottaa mukaan kuumaa teetä kai kaakaota termariin, pari voileipää tai pullaa, ja pysähtyä kävelyn lomassa kivelle nauttimaan kauniista maisemista ja ottamaan aurinkoa. Parhaimmat näköalat ovat lintutornista, josta voi siristellä hyvällä säällä Helsingin keskustaan asti. 

Viikin koivujen keskelle onkin kiva karata silloin, kun kaipaa pientä rentoutumishetkeä luonnon keskellä. Pienellä mielikuvitusleikillä voi kuvitella olevansa Pohjanmaalla, tai missä tahansa maaseudulla. 

viikin_arboretum_4.jpg

viikin_arboretum_2.jpg

Kuvien ottoaikaan, ennen takatalven tuloa, luonto oli kovin samanlainen kuin tällä hetkellä: puut olivat täyttyneet pienistä silmuista, jotka odottivat puhkeamistaan, ja linnut sirkuttivat siellä täällä. Aurinko lämmitti jo kasvoja, mutta varjossa oli vielä viileää. Aurinkolasit tulivat kirkkaassa säässä tarpeeseen.

Odotan jo, että Suomeenkin saapuisi vihdoin kunnon kevät. Viisitoista astetta, hehkuvan sininen taivas ja kuivat kadut, siinä Helsinki minun makuuni! Ehkä tulevana viikonloppuna saakin taas kaivaa aurinkolasit esiin – pääsiäisreissun jälkeen palan taas halusta päästä kuluttamaan kaupungin katuja, haistelemaan kevään uusia tuulia.

bloglovin / instagram / pinterest

Suhteet Oma elämä Mieli Ajattelin tänään