suositus! + 10 asiaa kirjoittajasta

hannak_1.jpg

Iiks, siellä se nyt on! Tuolla ylhäällä oikealla, huomaatko!

Sain eilen iloisen yllätyksen, kun Lilyn toimitus kertoi blogini saaneen suosittelemme -leiman. (Ensin pelästyin, että kyse oli aprillipilasta, mutta ei onneksi.)

Kiitos leimasta kuuluu kaikille teille ihanille, jotka äänestitte Love Da Helsinkiä suositeltujen blogien joukkoon! Olen superiloinen kuullessani, että kirjoituksistani on tykkäilty. Kiitos muruset! 

Leiman kunniaksi päätin heittäytyä villiksi ja kertoa kymmenen asiaa itsestäni. Kenties saatte tämän avulla paremman kuvan siitä, minkälainen tyttö täällä koneen toisella puolella Helsingistä ja elämästään kirjoittelee!

1. Täytän tulevana kesänä 24 vuotta. Vielä vuosi sitten ikäkriiseilin, ja mietin, mitä oikein elämältäni haluan. No, en tiedä vieläkään varmuudella tulevaisuuteni suuntaa, mutta kukapa tietäisi. Sen kuitenkin tiedän, että haluan kirjoittaa – ammatikseni, omaksi ilokseni, anything. Olen siis jo oikealla tiellä kohti unelmaani, ja se on iso juttu.

2. Minusta olisi ihanaa asua Krunassa. Kruununhaan vuosisatoja vanhat, jykevät kivitalot ovat jostain syystä aina kiehtoneet minua – niissä on sitä vanhan ajan Helsinkiä. Krunan kodissani olisi kattopuutarha, jossa nauttisin aamuteetä aina kesäisin auringon noustessa, ja katselisin koko kaupungin yli. (Huom! Kelpuutan myös muut merelliset kaupunginosat, kuten Katajanokan, Ullanlinnan tai Eiran.)

3. Rakastan uusiin kahviloihin tutustumista. Käymme poikaystäväni kanssa kahvilla aina viikonloppuisin, ja tavoitteenamme on vierailla joka kerta uudessa kahvilassa. Pidämme kahviloista listaa, jolle ajattelimme keräävämme ainakin 100 kahvilaa. Niitä on kertynyt jo hälyttävän paljon.

4. Rakastan vihreää teetä, mutta himoitsen usein salaa kunnon cappucinoa. Voisin litkiä vihreää teetä litratolkulla, mutta toisinaan minulle iskee odottamaton kahvinhimo. Mikään ei voita cappucinon pinnalle muodostunutta pehmeän kermaista vaahtoa.

hannak_2.jpg

5. En saa nukutuksi yöllä, kun kirjoitusinspis iskee. Ja silloin ei todellakaan kannata nukkua, koska kunnon inspis on aina ihana yllätys! Voin näpytellä kännykän muistiinpanoihin ideoita tuntitolkulla, tai räpsäytän valot päälle ja kirjoitan ajatuksiani muistivihkoon. Haaveilen salaa kirjailijan urasta.

6. Jos voisin, matkustelisin koko ajan. Onnekseni olen saanut matkustaa moniin mahtaviin kohteisiin: Lontooseen, Pariisiin, Berliiniin, Kööpenhaminaan, Brysseliin, Roomaan, New Yorkiin… Pidän seinälläni karttataulua, johon lisään aina uuden nuppineulan, kun olen käynyt jossain. Tällä hetkellä himoitsen uudelleen New Yorkiin, jonne matkustin ensimmäistä kertaa viime toukokuussa. Rakastuin toivottomasti, heti ensi silmäyksellä.

7. Pidän kauniista asioista. Olivat ne sitten materiaa tai kuvia, rakastan kauniita asioita. Selaan päivittäin Pinterestiä, ja kuvavirtani täyttyy lähinnä vaaleanpunaisista hattaroista sekä cooleista tytöistä aurinkolaseissa. Jos raaskisin, ostaisin kotiin tuoreita kukkia vaikka joka päivä.

8. Olen superlaiska pukeutuja. Ihailen usein ystävieni hauskoja vaatekokeiluja, imen muotilehdistä uusimpia trendejä ja selaan lähes maanisesti Style.com:in uusimpia näytöskuvia, mutta itse koen pukeutuvani melko tavanomaisesti. Tällä hetkellä haluaisinkin laittaa koko vaatekaappini uusiksi. Syytän alkavaa kevättä ja naistenlehtiä.

9. Not That Kind of Girl, The Bad Feminist, Incredibly Close and Extremely Loud, Kissani Jugoslavia. Lista tänä vuonna lukemistani kirjoista, joskin harmillisen lyhyt sellainen. Rakastan lukemista, uudenlaisiin maailmoihin astumista ja tarinoita vahvoista naisista. Kaikkien aikojen lempikirjani on yhä vuosien jälkeen Siri Hustvedtin What I loved.

10. Olen tällä hetkellä todella onnellinen. Saan asua Helsingissä, tehdä työkseni sitä, mitä rakastan, minulla on ihana poikaystävä, rakastava perhe ja mahtavia ystäviä, valmistun muutaman kuukauden päästä ja kesä on tulossa. Ja kuten olen saattanut aiemminkin todeta, tästä kesästä tulee paras ikinä. 

Jos pääsit tänne asti: kiva, että seuraat blogiani! Toivotan myös kaikki uudet lukijat lämpimästi tervetulleiksi. Ihanaa päästä fiilistelemään kanssanne rakastamaani kaupunkia, Helsinkiä, ja sen elämää!

xo, Hanna

bloglovin / instagram / pinterest

Suhteet Oma elämä Ajattelin tänään Trendit

café engel hurmaa vanhan ajan tunnelmallaan

Engel_1.jpg

Suuntasimme viime lauantaina miehen kanssa perinteiselle viikonloppukahville Café Engeliin, jossa olin vieraillut viimeksi pari vuotta sitten. Tuolloin olin ihastunut kahvilan vanhan ajan tunnelmaan, ja muistelin, että myös tarjolla ollut sitruunamarenkipiirakka oli ollut varsin makoisaa.

Tunnelma oli ennallaan: tummat pöydät ja tuolit, kultakarmiset peilit, ystävällinen palvelu ja upea näköala Senaatintorille. Pienellä mielikuvitusleikillä saattoi kuvitella astuvansa sisään vilkkaaseen pikkukahvilaan Ranskassa.

Vitriinissä oli useampaa erilaista kakkua ja piirakkaa, mutta valinta ei ollut lopulta kovin vaikea: kolmikerroksinen appelsiini-suklaa-moussekakku ja banaanisuklaakakku päätyivät lautasillemme.

Engel_2.jpgEngel_3.jpg

Kaikki oli hyvää, joskaan ei mitenkään erikoista. Kakkupalojen hinta oli vähän suolainen, noin kahdeksan euroa per pala. Kolmikerroksinen moussekakku oli kuitenkin jo itsessään niin kaunis, että siitä raaskikin maksaa hieman ekstraa.

Harmikseni emme päässeet ikkunapöytään, sillä kahvila oli puolenpäivän aikaan jo melko täynnä. Se ei kuitenkaan lopulta vaikuttanut lehtien lukemisesta ja kahvittelusta saatuun nautintoon, vaan ryystimme tyytyväisenä juomiamme ja maistelimme kakkuja. Fiilistelin kahvilan unenomaista tunnelmaa ja kauniita, itämaisia mattoja.

Engel_4.jpgEngel_5.jpg

Café Engelistä saa myös aamiaislautasia, jotka näyttivät viereisiin pöytiin vilkuilun perusteella kuitenkin melko tavanomaisilta. Itse tulisinkin Engeliin mieluiten juuri kahville, lukemaan lehtiä tai kirjaa, rauhoittumaan.

Ehkä ensi kerralla pääsen himoitsemaani ikkunapöytään.

bloglovin / instagram / pinterest

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Mieli Ajattelin tänään