Näyttely – JEE!

P1014134.JPG

Se on auki! Vielä yhden sunnuntaipäivän. Avajaisten ja valmistujaisten onnen huuma oli käsinkosketeltavaa, ja kantoi koko viikon. Kaunis ja ihana päivä sanan jokaisessa merkityksessä.

En tiedä, milloin seuraavan kerran pääsen tekemään näyttelyä näin hienoon tilaan näin läheisten ihmisten kanssa. Tosin, vaikka teokset ovat meidän käsialaamme, itse näyttelyn tekivät ripustajat, jotka valitsivat jokaiselta muutaman työn – ei välttämättä niitä parhaita, vaan ne sopivimmat tänne.

Kunpa ihmiset osaisivatkin katsoa näyttelyitä myös kokonaisteoksina, pysähtyä tilaan. Katsella teosten harmonista ja keskustelevaa suhdetta toisiinsa. Kokea teosten tunnelmat, yrittämättä jatkuvasti selittää niitä kuviksi. Kunpa ihmiset tulisivat näyttelyihin olemaan, ei vain katsomaan tai vilkaisemaan pintaa. Monet tulevatkin.

Kaiken kaikkiaan näyttelymme Vanhalla Talvitiellä on ollut ihana juttu, raikas tila keskellä Kalasataman pölyä ja melua. Täällä on pistäytynyt jo parisataa ihmistä!

P1014149.JPG

P1014137.JPG

 

P1014164.JPG

Kuvissa näkyvät teokset: Amanda Raaska, Anne Järvinen, Marju Karlsson, Paula Haapalahti, Sanna Valkiala, Anneli Toivonen, Erkki Makkonen. Kuvat: Sanna Valkiala, ulkokuva Anne Järvinen

Kulttuuri Suosittelen Opiskelu

Roudausta ja rakennusta

Näyttelyn avajaisiin on enää kaksi päivää! Tiedotus ja kutsujen levitys on hoidettu, joten eilen oli vuorossa yksi kuvataiteilijan työn haastavimmista osuuksista (heti teosten myymisen jälkeen): roudaus.

Suurten maalausten onnistunut roudaus vaatii tekijältään tilavan auton lisäksi kärsivällisyyttä, järjestelmällisyyttä ja lihasvoimaa. Kaikki nämä ovat ominaisuuksia, joita minulle on valitettavasti suotu vain rajallinen määrä. Viime kerralla halkesi yksi teos. Oheinen kuvasarja kuitenkin todistaa, että huolimatta siitä, että en taaskaan ollut saanut aikaiseksi ostaa kuplamuovia saati vuokrata kunnollista pakettiautoa (naapurin uskollinen kosla sammahteli useampaan risteykseen), maalaukset kulkeutuivat työhuoneelta näyttelytilaan ilman suuria vaurioita!

Näyttelyn rakentaminen ja sinne tänne vääntyilevien vanerilevyjen ripustus on onneksi jonkun muun huoli… Innolla ja jännityksellä odotamme, mitä tästä syntyy.

Avoimen taidekoulun lopputyönäyttely AVOIN TILA Kalasataman taiteilijatalossa (Vanha Talvitie 9) 21.-29.5. Avoinna joka päivä klo 12-18.
Avajaiset pe 20.5. klo 17-19. Tervetuloa!

P1014116.JPG

P1014121.JPG

P1014132.JPG

P1014126.JPG

Kuvat: Sanna Valkiala

AVOIN TILA Facebookissa: https://www.facebook.com/events/1530905707217551/

Kulttuuri Suosittelen Opiskelu Työ