Näsitenpäivä

Juon liian laimeaa kahvia, mutta hyvä kirja ja sievät neilikat pystyy aika moneen.

IMG_8720 (4).jpg

Se olis naistenpäivä. En ole ennen hirveästi juhlinut tai pohtinut tätä päivää tai sen merkitystä. Tai no tein mä päiväkodissa elämäni naiselle naistenpäiväkortin, jossa luki hyvää näsitenpäivää. Tänään mietin mitä naiseus minulle on. Jotenkin hankala kysymys. Ainakin se on sitä, että voi käyttää korkkareita ja tennareita. Lisäksi se on vahvuutta, omaperäisyyttä ja kekseliäisyyttä. Kauneutta. Varmaankin äiteyttä. Veikkaan että sitten jos ja kun joskus saa lapsen, niin silloin tajuaa oikeesti olevansa nainen. Kun on työntänyt viiskilosen pötykän tuolta, niin oma naiseus avautuu ihan uudella tavalla, sanan jokaisessa merkityksessä. En ole mikään naisellisin nainen. Piereskelen ja kaivan nokkaa. Perusluonteeni on ehkä vähän äijä, mutta sopivassa tilanteessa osaan heilauttaa hiuksia ja olla todellinen prinsessa. Sopivalla tilanteella meinaan sitä kun haluan jotakin. Tykkään sievistä vaatteista, kiharista ja korkokengistä. Välillä olen ulkomuodoltani hyvinkin naisellinen, tosinaan löysät housut ja pipo on sitä ominta mua. Mutta mun luonteesta ei naisellista saada tekemälläkään. Voiko aivotoiminnaltaan olla unisex?

IMG_8709 (3).jpg

Pakotin poikaystäväni kuivailemaan minua naisena. Keskustelu meni kutakuinkin näin:

– Miten kuvailisit mua naisena?

– Mitä tää nyt on?

– Huviksee. Kuvaile nyt vaan.

– No sano.

– Huvikseen

– Mitä pitää kuvailla?

– No mua! Naisena!

– Ainakin malttamaton.

– Lol.

– Kaunis, kuuma ja söpöliini.

– Jotain realistista.

– No nuo on realistisia.

– Muuta?

– Oot huomionkipeä.

– Tirsk.

– Sinulla on hyvä tyyli ja hienoja vaatteita. Joskus liian hippivaatteita, mutta yleensä hienoja.

Vai niin.

IMG_8724 (3).jpg

Huomionkipeä hippi haluaa toivottaa kaikille naisille hyvää naistenpäivää!

 

Puheenaiheet Ajattelin tänään

Päivä joka karkasi

Mun pitäisi lukea maailman hiivasinta kirjaa (viestinnän lait ja säännöt), mutta kirjottaminen tuntuu nyt paremmalle. Tai voisinhan mä kirjottaa koulujuttuja, mutta eihän niiden dedis ole vasta kun parin tunnin päästä. Voisin myös pistää vaihtohakemuksen tulille, jonka eräpäivä oli eilen. Mutta ei nyt. Haluan olla hetken ajattelamatta kaikkia typeriä velvollisuuksia.

Viime viikot on koostunut reilun 10 tunnin koulupäivistä, kahviliköörishoteista ja viimesten pennosten laskemisesta. Olen käynyt AA-kerhossa ja tanssinut reidet ja pohkeet kipeiksi. Olen teipannut jätesäkkejä yhteen, laskenut sillä viritelmällä jäistä mäkeä, Turmion Kätilöt taustalla soiden. Olen herännyt vapaapäivänä ennen auringonnousua ja mennyt meikattavaksi. Mun silmiä kirveli ja nukutti, mutta oli silti kivaa. Olen käynyt lääkärissä ja todennut, että hemoglobiinin mittaaminen sattuu yhtä paljon kuin lapsena. Elämä on nyt hyvää, mutta kiireistä.

Hiihtolomalla aijon käpertyä Sulon kanssa talviunille, tehdä äidin kanssa paholaisenhilloa ja käydä laskettelemassa. Tavoitteena on, että yhtenäkään aamuna tuo kirottu herätyskello ei soi. Ja jos soi, niin aikasintaan klo: 13 jälkeen. 

IMG_8663 (3).JPG

 

Puheenaiheet Ajattelin tänään